Blog ifirma.pl

Jak sprzedawać zdjęcia stockowe

|
Jak sprzedawać zdjęcia stockowe w internecie? Gdzie najwięcej zarobimy?

Sprzedaż zdjęć - omówione zagadnienia:

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Stawki są zależne przede wszystkim od banku zdjęć i agencji. W zależności od serwisu, można spotkać się z różnymi systemami opłat. Dzisiaj przeanalizujemy najpopularniejsze możliwości.

Shutterstock

W najtańszej wersji 29 euro miesięcznie (opcja płatności roczna), otrzymujemy limit 10 pobrań na miesiąc ze standardową licencją. Można więc zauważyć, że każdy pakiet ma ruchomy cennik. Na ostateczną kwotę mają wpływ: liczba pobrań na miesiąc / w ciągu roku lub liczba punktów kredytowych na miesiąc, opcje płatności oraz typ licencji.

Jako fotograf sprzedający swoje zdjęcia stockowe, możesz skorzystać z platformy Shutterstock, w celu sprzedaży swoich projektów. Na stronie internetowej dostępne są tabele, prezentujące ile twórca może zarobić. Im więcej zdjęć zdecyduje się sprzedać, tym więcej może zyskać.

Jak sprzedawać zdjęcia stockowe  - Shutterstock

Jak rozpocząć pracę jako twórca? Przede wszystkim należy mieć ukończone 18 lat. Wtedy zyskujemy możliwość rejestracji konta. Możliwe jest również utworzenie konta firmowego, po przesłaniu odpowiednich dokumentów, wymaganych w danym państwie, które potwierdzają, że osoba jest właścicielem danej firmy.

Istock

Tak jak w poprzednim przypadku, cena zaczyna się od 29 euro miesięcznie – przy wyborze płatności rocznej. Firma jednak zapewnia pierwszy miesiąc za darmo. W tej cenie użytkownik otrzymuje limit 10 pobrań miesięcznie. Ostateczna cena wszystkich pakietów jest zależna od ilości pobrań miesięcznych, sposobu płatności i typu licencji.

Aby zostać sprzedawcą na Istock należy w pierwszej kolejności złożyć wniosek za pośrednictwem aplikacji mobilnej „Contributor by Getty Images”. Następnie należy przesłać 3-6 przykładowych zdjęć, których jest się właścicielem praw autorskich (lub upoważnionym przedstawicielem). W kolejnym kroku, jeśli obrazy przejdą weryfikację platforma zaoferuje umowę i zachęci do założenia konta. Zarobki wahają się od 15% do 45% od każdej licencji na plik.

Jak sprzedawać zdjęcia stockowe - Istock

Adobe Stock

W przypadku tego serwisu, cena subskrypcji zaczyna się również od 29 euro miesięcznie – przy płatności rocznej. W zależności od pakietu, sposobu płatności (roczne/miesięczne) i innych parametrów, ostateczna kwota może się różnić.

Każda osoba powyżej 18 roku życia, będąca właścicielem przesyłanych zdjęć, może sprzedać je za pomocą Adobe Stock. Rejestracja jako artysta odbywa się za pomocą identyfikatora Adobe ID. Stawka tantiem w przypadku zdjęć, wektorów i ilustracji wynosi 33%.

Jak sprzedawać zdjęcia stockowe - Adobe stock

Dreamstime

Dreamstime to kolejna platforma, która zrzesza społeczność z całego świata. Kupujący mogą skorzystać z dostępnych planów, zaczynających się od ok. 25 euro miesięcznie, przy 5 pobraniach w ciągu miesiąca.

Pierwszym etapem do zostania sprzedawcą jest rejestracja konta. Następnie należy zapoznać się z wymaganiami dotyczącymi przesyłanych zdjęć. Platforma zastrzega sobie prawo do wyboru projektów, które są poddawane ocenie technicznej, komercyjnej i estetycznej.

Zarobki kształtują się w przedziale 25-50% udziału w przychodach, obliczanych na podstawie kwoty netto transakcji. Dodatkowo decydując się na udostępnienie plików na wyłączność, doliczana jest premia w wysokości 10%.

Jak sprzedawać zdjęcia stockowe - Dreamstime

Stocksy

Jak możemy przeczytać na stronie internetowej Stocksy, cała kolekcja, jak i twórcy są wybierani ręcznie, co pozytywnie wpływa na jakość zdjęć i filmów dostępnych na platformie. Obrazy można pobierać w cenie: Small (15$), Medium (30$), Large (75$) oraz X-Large (125$). Dobór oferty będzie zależny od miejsca wykorzystania grafiki – im wyższa cena, tym lepsza jakość i rozdzielczość.

Standardowa licencja na obrazy to Royalty-Free. Istnieje jednak możliwość jej rozszerzenia, za odpowiednią opłatą. Dokładny cennik znajduje się pod tym linkiem.

Stocksy podkreśla, że stosuje uczciwe wynagrodzenie wobec twórców. Przy podstawowej licencji procent dla autora wynosi 50%, natomiast przy rozszerzonej 75%. Aby aplikować należy:

  • wypełnić formularz zgłoszeniowy – opowiedzieć o sobie i podzielić się swoim portfolio,
  • pokazać swoje prace – przesłać 10 zdjęć (filmów lub ilustracji) w formacie .jpg (.mp4 lub .mov),
  • poczekać na odpowiedź – analiza może zająć 1-2 tygodnie.

Stocky aktualizuje również informację o tym, jakich artystów obecnie potrzebują. Lista ta dostępna jest pod tym linkiem.

Jak sprzedawać zdjęcia stockowe - Stocksy

Getty Images

Wspomniany już wcześniej iStock oraz omawiany właśnie Getty Images są własnością jednej firmy – Getty Images INC. Od ponad 25 lat, platforma dostarcza zdjęcia i wideo najwyższej jakości. W cenniku dostępne są trzy pakiety, gdzie koszt najtańszego zaczyna się od 125 euro.

Jak zostać autorem w serwisie Getty Images? W pierwszej kolejności należy pobrać aplikację „Contributor by Getty Images”, dostępną na App Store oraz Google Play. Następnie należy przesłać od 3 do 6 zdjęć (wideo lub ilustracji) i poczekać na recenzję. Po pomyślnej weryfikacji, na maila zostanie wysłany link umożliwiające dokończenie rejestracji.

Twórcy współpracujący z platformą, mogą liczyć na zarobki wynoszące około 15-25%. Dokładna rozpiska stawek jest widoczna na poniższym zdjęciu.

Jak sprzedawać zdjęcia stockowe - Getty Images

Podsumowanie

Jeśli zastanawiasz się, jak sprzedawać zdjęcia stockowe, to rozważ powyższe opcje. Zwróć uwagę przede wszystkim na styl danej platformy oraz wynagrodzenie. Na rynku dostępnych jest wiele innych platform tego typu, jednak na przykładzie tych najpopularniejszych, chcieliśmy pokazać, jakie masz możliwości.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Komentarze czytelników
    1. 12 lipca 2023 o 10:42
      ludmiła

      Dzień dobry, a jak się takie przychody rozlicza?

    2. 9 września 2023 o 15:46
      Julia

      Świetny artykuł, dużo mi pomógł dziękuję!!!

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie