Reklamy na Facebooku – targetowanie

Zastanawiasz się, jak skutecznie targetować reklamy na Facebooku? Poniżej przedstawiamy kilka ciekawych przykładów wykorzystania reklamy na Facebooku.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Targetowanie na Facebooku - omówione zagadnienia:

Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak działać, aby nie tylko dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, ale i zaskoczyć osoby dookoła nas.

Targetowanie – co to?

W najprostszym rozumieniu targetowanie należy utożsamiać z procesem doboru klientów odpowiednich do naszego produktu. Kluczowym elementem jest wyodrębnienie i skupienie się na grupie odbiorców, których potencjalnie wyróżnia największe zainteresowanie daną ofertą. Samo targetowanie grupy docelowej łączy się więc z segmentacją rynku.

Targetowanie skupia się na identyfikacji i ostatecznym wyborze specyficznych segmentów rynkowych, do których następnie kierowane są odpowiednie działania marketingowe opierające się na reklamie, promocji czy sprzedaży dopasowanych produktów. Za podstawowy cel targetowania najczęściej uznaje się zmaksymalizowanie efektywności i skuteczności szeroko rozumianych praktyk marketingowych. Efekty te osiągane są za pośrednictwem odpowiednio dostosowanej do zachowań, potrzeb oraz preferencji poszczególnych klientów komunikacji.

Rozważając targetowanie w kontekście marketingu internetowego, można stwierdzić, że jest to kluczowy element umożliwiający precyzyjne dotarcie do konkretnych wirtualnych użytkowników, zwiększając ich zaangażowanie w cały proces zakupowy. Jednocześnie zastosowanie zaawansowanych narzędzi analitycznych stwarza dogodne warunki, by nawet w dynamicznym środowisku biznesowym precyzyjnie zidentyfikować zarówno ogólne cechy odbiorców, jak i ich indywidualne zainteresowania, wzmacniając ich przywiązanie do poszczególnych marek.

Targetowanie reklam na Facebooku

Reklamy na Facebooku na specjalne okazje

  • Reklamy z okazji urodzin Twoich fanów. Zaproponuj im zniżkę, gratis albo po prostu życzenia. Targetowanie na urodziny.
  • Wzmocnienie przekazu dla fanów. Promocja, wydarzenie lub ważny komunikat. Jeśli obawiasz się, że Twoi fani nie zobaczą istotnego posta wykorzystaj reklamy. Targetowanie na własnych fanów.
  • Podziękuj pracownikom. Zaoferuj im coś specjalnego. Targetowanie na pracowników firmy albo nawet konkretnego pracownika: przez stanowisko.
  • Dotrzyj do członków swojej rodziny, przyjaciół lub swojej ukochanej. Targetowanie na konkretne UID (identyfikatory) lub szczegółowe kryteria.
  • Nawiązuj relacje z ważnymi osobami. Przedstawiciele partnerów, dziennikarze lub akcjonariusze. Chwal się wynikami, informuj o ważnych sprawach i angażuj. Targetowanie na stanowiska i firmy.

Osoby, które odwiedziły stronę www

Wykorzystując piksel konwersji Facebooka możemy ustalić wyświetlanie reklam dla osób, które odwiedziły naszą stronę www w ciągu ostatnich X dni. Ostatnie pół roku pozwala na przypominanie o sobie odwiedzającym i zachęca ich do ponownego odwiedzenia.

Subskrybenci newslettera

Podstawowa grupa, którą można próbować angażować w działania, przekonywać do odwiedzin czy naszych produktów. Warto wzmacniać przekaz z newslettera przez reklamy.

Osoby podobne do tych z bazy Twoich klientów

Lookalike audience umożliwia wyszukanie osób bardzo zbliżonych do Twoich klientów. Bo kto może być bardziej zainteresowany Twoimi produktami niż osoby takie jak ci, którzy z nich korzystają?

Szukanie nowych, potencjalnych klientów to zdecydowanie ważne zadanie i dlatego warto przekierowywać nowych odwiedzających na stronę i przekonać się, czy zostaną naszymi klientami.

Targetowanie po zainteresowaniach

Nie warto zamykać się tylko na swoich fanów, klientów i subskrybentów. Czasem można spróbować rozszerzyć zakres swoich odwiedzających o nowe osoby. Nigdy nie wiadomo kto może zostać Twoim nowym klientem, prawda?

W wielu przypadkach opłacalne okazuje się postawienie na szerokie targetowanie, oparte na testowaniu przynajmniej dwóch rodzajów grup docelowych – szerokiej i wąskiej.

Kiedy zdamy sobie sprawę, że reklama na Facebooku kosztuje zaledwie kilkadziesiąt groszy, możemy zupełnie inaczej spojrzeć na możliwość wykorzystania ich. Czy nie warto zainwestować kilkunastu/kilkudziesięciu złotych miesięcznie, żeby sprawić przyjemność swoim pracownikom, poprawić wyniki lub zaskoczyć partnerów? Umiejętne targetowanie reklam na Facebooku nam w tym pomoże.

Przeczytaj również: Kilka wskazówek od Facebooka, jak tworzyć skuteczne reklamy.

Autorka: Monika Czaplicka – w branży social media działa od 8 lat. Pra­cuje dla klien­tów z róż­nych dzie­dzin, przez lata zaj­mo­wała się mar­ke­tin­giem szep­ta­nym oraz przy­go­to­wy­wa­niem stra­te­gii mar­ke­tin­go­wych. Jej debiu­tancka książka “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media” nakła­dem wydaw­nic­twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce