Zapisz się do naszego newslettera i raz w tygodniu otrzymuj nową wiedzę z zakresu księgowości, biznesu i technologii. Tylko wartościowe informacje.

Jak to się wszystko zaczęło
Jestem absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i w tym mieście rozpocząłem działalność zawodową. Pracowałem w agencjach interaktywnych oraz na własny rachunek jako freelancer. Podczas spotkań rodzinnych ojciec wielokrotnie namawiał mnie do pracy na własny rachunek i założenia firmy, jednak dałem się namówić dopiero w 2008 roku. Moim głównym motywatorem była praca według własnych założeń i planu oraz – oczywiście – chęć zwiększenia przychodu.Pierwsze początki
Agencja kreatywna FLOV pojawiła się na rynku i zostałem przedsiębiorcą. Podstawowym problemem na starcie był brak środków na zakup niezbędnego sprzętu. Skorzystałem z dotacji oferowanej przez urząd pracy no i… przyszedł czas na kolejne wyzwanie, czyli pozyskiwanie klientów. Jeden stały klient z branży farmaceutycznej to było zdecydowanie za mało, żeby móc się rozwijać. Szukając nowych możliwości przeprowadziłem się do Wrocławia, gdzie początkowo prężną gałęzią mojej działalności były szkolenia z Action Script 2.0. Moją specjalizacją w tym czasie była grafika na potrzeby internetu, animacje flash i fotografia. Podczas jednego z prowadzonych przeze mnie szkoleń nawiązała się nić porozumienia z jedną z większych firm z branży kosmetycznej i tak pozyskałem kolejnego klienta. Dzięki tym zleceniom rozwinąłem swoje kompetencje w zakresie projektowania graficznego na potrzeby druku, co z czasem okazało się być moją największą miłością. 🙂
źródło: nomono.eu
Rośniemy
W tym czasie z firmy mojego klienta odszedł programista, z którym dobrze się rozumiałem, dodatkowo okazało się, że jesteśmy sąsiadami, co sprzyjało rozwijaniu znajomości. Postanowiliśmy świadczyć usługi kompleksowe: projektowanie graficzne wraz z wdrożeniem. Wynajęliśmy pierwsze, malutkie biuro w budynku SWPS, na szerszy wachlarz usług znajdowaliśmy coraz więcej klientów. Z czasem pojawił się pierwszy pracownik, potem kolejni. Mocno rozgościliśmy się w branży browarów rzemieślniczych, dla których tworzymy etykiety i wszelkie materiały marketingowe. Firma się rozwijała, ani przez chwilę nie żałowałem podjętego ryzyka.
źródło: nomono.eu
Zmieniamy się
Po sąsiedzku poznaliśmy się z inną firmą – studiem produkcyjnym Lumicon FX. Świadczone przez nich usługi modelowania 3D, animacji i wideo wydawały się być świetnym uzupełnieniem działalności Flov. Zaprzyjaźniłem się z Marcinem Malewskim i tak od słowa do słowa, od lunchu do papierosa… powstało studio NOMONO. Początkowo na papierze albo jako wizja odległej przyszłości, potem wreszcie postanowiliśmy pokazać się światu jako nowy podmiot i byt. Wynajęliśmy wspólnie większe biuro, stworzyliśmy stronę internetową, zaktualizowaliśmy portfolio. Klienci trafiają do nas głównie przez profil w serwisie Behance, media społecznościowe lub z polecenia. Komunikujemy im szerszą paletę usług i wzbogacamy archiwum realizacji. Pozyskujemy też klientów z zagranicy, którzy doceniają nasz warsztat i ciekawe projekty. Aktualnie prowadzimy projekty dla Australii, Bułgarii i USA – nie ma nudy 🙂 Specjalizujemy się w brandingu, wizualizacjach 2D i 3D i animacji:
źródło: nomono.eu
Naszym wyróżnikiem jest profesjonalne podejście do każdego projektu i wysoka jakość dostarczanych realizacji. Mamy otwarte umysły, tworzymy oryginalne projekty i wciąż jesteśmy głodni na kolejne wyzwania.Co dalej?
Plany na przyszłość? Na pewno pozyskiwać więcej klientów z zachodu, robić świetne projekty, które są wyróżniane, pracować z klientami, z którymi współpraca daje satysfakcję. Jeśli miałbym doradzić początkującemu w biznesie to powiedziałbym, żeby się nie bał. Jak mawia stare przysłowie: kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana. Jednocześnie warto korzystać z dotacji i wszelkich programów, których celem jest rozwój przedsiębiorczości. Należy ufać własnej intuicji – czy przy wyborze współpracowników czy klientów. I wierzyć w siebie. I pamiętać, że po latach chudych nastąpią tłuste. Bo czemu by nie?Autor: Grzegorz Chorostecki Właściciel Agencji kreatywnej FLOV i współwłaściciel marki NOMONO. Grafik i dyrektor kreatywny. Doradza klientom w budowaniu wizerunku ich firm i produktów. Po godzinach fotografuje i odkrywa świat wraz z roczną córeczką Polą. nomono.eu | flov.co | lumiconfx.com
Prowadzisz własny biznes? Opowiedz nam o nim i pochwal się nim na ifirma.pl.
A może interesują Cię inne ciekawe biznesy, które prezentujemy w ramach cyklu “Biznes od kuchni”?
Podziel się z innymi: