E-commerce. Jakich elementów nie może zabraknąć na stronie produktowej?

strona produktowa

Jedno lub dwa zdjęcia na białym tle, tabela ze specyfikacją, nierzadko skopiowana od producenta, cena i warunki dostawy… W teorii przygotowanie strony produktowej w e-sklepie nie powinno być żadnym wyzwaniem, ale w praktyce – powyższy przepis to niemalże 100-proc. gwarancja klęski. W coraz bardziej konkurencyjnym świecie e-commerce trzeba o wiele, wiele więcej, by przekonać klienta do zakupów.

Jedno lub dwa zdjęcia na białym tle, tabela ze specyfikacją, nierzadko skopiowana od producenta, cena i warunki dostawy… W teorii przygotowanie strony produktowej w e-sklepie nie powinno być żadnym wyzwaniem, ale w praktyce – powyższy przepis to niemalże 100-proc. gwarancja klęski. W coraz bardziej konkurencyjnym świecie e-commerce trzeba o wiele, wiele więcej, by przekonać klienta do zakupów.

Strona produktowa – podstawowy cel?

Podstawowym celem stron produktowych powinno być dostarczenie użytkownikom wszystkich informacji niezbędnych do podjęcia decyzji o zakupie oraz przeprowadzenie ich przez proces zakupowy możliwe najpłynniej. Jak to zrobić?

Informuj, ale w perswazyjny sposób

Produkt powinien oczywiście być więc w centrum uwagi, ale trzeba zaprezentować go w określony sposób. Na stronie powinny być zawarte odpowiedzi na wszystkie pytania, które mogliby zadać użytkownicy, nawet jeśli nie zadali ich wprost.

A że obraz mówi więcej niż tysiąc słów, nie może zabraknąć tam zdjęć. Powinny one przedstawiać produkt możliwie najdokładniej, ze wszystkich stron, a najlepiej, dodatkowo, w użyciu, czyli ubranie na modelce, a mebel w konkretnej aranżacji. Giganci e-commerce sięgają coraz częściej po wideo, co również warto rozważyć, jeśli mamy takie możliwości budżetowe.

Opis produktu

Opis produktu również powinien być w jak największym stopniu oryginalny. Kopiując go w całości ze strony producenta lub od konkurencji, szanse na osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce drastycznie spadają. Google premiuje oryginalny content, ale nie tylko dlatego kopiowanie suchych, producenckich specyfikacji nie jest dobrym pomysłem. Użytkownicy w zdecydowanej większości oczekują, że do zakupu zostaną przekonani opowieścią o cechach i zaletach produktu, ale nie jedynie danymi i parametrami.

Uwzględnij także różne warianty produktów, które oferujesz, a także daj klientom znać, które są dostępne tak, by nie marnować ich czasu. Jeśli szukają czarnych sztybletów w rozmiarze 40, nie zdecydują się na białe sneakersy w rozmiarze 36, mogą jednak zostawić adres e-mail – jeśli skłonni są poczekać na to, aż ich wymarzony produkt będzie dostępny.

Czy klient wie, czego od niego oczekujesz?

CTA oraz UX

Strona produktu ma jeden cel: skłonić klienta do kliknięcie „Kup”. Jeśli jednak użytkownik ma problem ze znalezieniem odpowiedniego CTA (call to action), nic z tego nie wyjdzie, bo szukać długo na pewno nie będzie.

UX jest w tym wypadku kluczowy. Użytkownik w każdym momencie powinien wiedzieć, gdzie jest i co zrobić, by znaleźć się tam, gdzie chce się znaleźć. Obszar wokół przycisku CTA powinien być uporządkowany i widoczny natychmiast. Jeśli znajduje się on w dolnej części przeglądarki, to błąd, który może Cię sporo kosztować.

To jednak generuje pewne problemy. Skoro wszystkie informacje powinny być wyraźnie wyeksponowane i widoczne w górnej części przeglądarki, a design – zgodnie z najnowszymi trendami – jasny i minimalistyczny, może być trudno zmieścić na stronie wszystko co, powinno się na niej zmieścić. Wtedy jednak dobrze wykorzystać funkcje takie jak rozwijane karty, osobne zakładki, a także treści, które wyświetlają się po najechaniu kursorem. W ten sposób użytkownicy, którzy są ciekawi szczegółów, będą mogli je łatwo znaleźć, a reszta nie poczuje się przytłoczona.

Z tego samego względu arcyważna jest ogólna struktura strony i zastosowana architektura informacji. W kwestii UX-u nie warto być oryginalnym, zdecydowanie lepiej postawić na rozwiązania „znane i lubiane” tak, by użytkownicy poczuli się jak „u siebie”.

▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Darmowy program do faktur online Darmowy program do faktur online Darmowy program do faktur online

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość