Chat with us, powered by LiveChat

Najlepsze polskie wtyczki do WooCommerce

woocommerce wtyczki po polsku

WooCommerce to jedno z najbardziej wygodnych i funkcjonalnych narzędzi do tworzenia oraz prowadzenia sklepów internetowych. Jego możliwości wzrastają z każdą, zainstalowaną wtyczką, aczkolwiek nadmiar dodatkowych opcji nie jest optymalnym rozwiązaniem. Które spośród polskich wtyczek WooCommerce warto zainstalować? Jak to zrobić (mądrze), aby ulepszyć prowadzoną działalność?

Wiele systemów sprzedażowych konkuruje o obecnych i potencjalnych sprzedawców, można wymienić m.in. PrestaShop, Magento, Shoper i oczywiście WooCommerce. Dla poszczególnych krajów liczba użytkowników każdego z wymienionych może się znacznie różnić, niemniej z perspektywy globalnej WooCommerce jest jednym z liderów rynku, a jego popularność ma tendencję zwyżkową.

Jak zainstalować WooCommerce?

WooCommerce stanowi rodzaj rozszerzenia dla WordPress (de facto sam jest wtyczką, natomiast sformułowanie używane na potrzeby artykułu „wtyczka/wtyczki WooCommerce” będzie się odnosić do pluginów dla tego systemu). Zatem chcąc mieć e-sklep obsługiwany przez WooCommerce: najpierw należy stworzyć konto w WordPress, zorganizować sobie hosting i domenę, na końcu zainstalować WooCommerce. Ostatni z przedstawionych punktów to tylko kilka kroków:

  1. Zaloguj się do swojego panelu WordPress.
  2. Wybierz zakładkę (lewa strona, na dole) „Wtyczki” i kliknij „Dodaj nową”.
  3. Za pomocą wyszukiwarki dostępnej na górze strony użyj frazy „WooCommerce” i (po znalezieniu) kliknij „Zainstaluj teraz”.
  4. Gdy pobieranie i instalacja zakończą się – potwierdź swoje zamiary przyciskiem „Aktywuj”.
  5. Najdłuższy etap – konfiguracja (adres, wybrana waluta, metody płatności oraz wysyłki etc.).
Przeczytaj również tekst o połączeniu Woocommerce i WordPress z opisem instalacji.

Więcej o platformach e-commerce (w tym Woocommerce) w naszym filmie:

WooCommerce wtyczki, czyli jak stworzyć profesjonalny sklep internetowy

Wtyczki WooCommerce, zwane też pluginami (od ang. plugin) to dodatki, które zwiększają podstawową funkcjonalność tego systemu. Można je porównać do rozszerzeń stosowanych w programach komputerowych (np. OpenSolver dla Excela) bądź nawet do aplikacji instalowanych z Google Play na smartfona (każda kolejna dodaje nowe możliwości: rozrywka, lifestyle, estetyka itd.).

Tym, co jest charakterystyczne dla wtyczek WooCommerce, to nastawienie na usprawnianie procesów sprzedaży lub innymi słowy – komercjalne zastosowania.

Pluginy, zależnie od rodzaju, można pobierać z internetu całkowicie za darmo albo za opłatą (rzadko jest to jednorazowy koszt za nabycie praw, najczęściej zaś płatna, roczna licencja na użytkowanie).

Trzeba też wspomnieć, że WooCommerce działa na zasadzie open source (tzw. otwarte oprogramowanie, każdy ma wgląd w kod źródłowy i m.in. posiada możliwość jego modyfikacji). Sugerując się powyższym, otrzymujemy kolejny sposób na zdobycie nowej wtyczki – można ją stworzyć samodzielnie lub zatrudnić programistę.

Jeżeli chcesz mieć sklep internetowy, który spełnia Twoje wymagania i dorównuje ambicjom, pomocna okaże się wiedza na temat tego:

  • skąd dokładnie pobierać pluginy, zarówno te darmowe wtyczki WooCommerce, jak i płatne (oraz jak zainstalować);
  • jakie są najlepsze, polskie pluginy (i nie tylko polskie, przyjrzymy się też najbardziej popularnym, zagranicznym wtyczkom);
  • o czym trzeba pamiętać, instalując wtyczki i (ogólnie) prowadząc sklep WooCommerce;
  • gdzie znaleźć dodatkowe informacje, które pomogą Ci kreować wymarzony biznes.

WooCommerce wtyczka – gdzie jej szukać?

Większość dostępnych wtyczek możesz odnaleźć w panelu WordPress, ich wyszukiwanie oraz instalacja przebiegają tak samo, jak wcześniej opisana procedura dodania WooCommerce.

Słabą stroną tego rozwiązania jest fakt, że katalog wtyczek w panelu WordPress zawiera ogromną ilość pluginów niezwiązanych ze sklepami internetowymi. Jeżeli nie znasz konkretnej nazwy danej wtyczki, ciężko będzie znaleźć jakąś inspirację.

Bardziej rozsądnym podejściem byłoby użycie zakładki „Wtyczki”/”Rozszerzenia” z menu dostępnego już po aktywowaniu pluginu WooCommerce. Tam odszukasz tematyczne dodatki, jednakże sprawdź również poniższe metody.

Możliwe jest wygodne przeglądanie skatalogowanych wtyczek na wybranych stronach www. Ułatwia to sortowanie rozszerzeń (choćby kategoriami lub cenami), ale też daje wygodny wgląd w szczegółowe opisy i recenzje. Taką stroną będzie z pewnością oficjalna strona WooCommerce z pluginami, jeżeli to nie wystarczy – można przeszukać prywatne sklepy, polskie (np. Wpdesk) i zagraniczne (np. Codecanyon).

Naturalnie w przypadku zewnętrznych sklepów próżno liczyć na darmowe wtyczki, na pierwszej zaś z wymienionych stron (WooCommerce) znajdziemy takich wiele. Prywatni sprzedawcy pluginów oferują często dodatkowe usługi, takie jak wdrożenie wtyczki i jej konfiguracja. Czasami dodają także preferencyjne warunki korzystania z danej wtyczki (np. jako pośrednicy wynegocjowali niższe prowizje dla swoich klientów przy używaniu rozszerzenia obsługującego płatności). Bywają też pluginy autorskie, które nie są publikowane w popularnych katalogach, a można je odszukać np. na GitHub lub na niektórych stronach firmowych.

W celu instalacji wtyczki z „obcych” (ściągniętych poza WordPress) źródeł należy wykonać następujące czynności:

  • Ściągnij wybrany plugin z dowolnej strony.
  • Wejdź w zakładkę „Wtyczki” i wybierz opcję „Dodaj nową”.
  • Następnie kliknij „Wyślij wtyczkę na serwer”, a w polu „Wybierz plik” – wskaż ścieżkę do swojego pliku. Użyj „Zainstaluj teraz”.

Bez względu na to, w jaki sposób zdobędziesz nowe wtyczki, wymagają one konfiguracji, a to najlepiej omówić na konkretnym przykładzie.

Przykład konfiguracji wtyczki WooCommerce

Załóżmy, że Twój wybór padł na plugin Inpost. Darmowa wtyczka WooCommerce Inpost umożliwia przede wszystkim automatyzację organizacji wysyłki dla paczkomatów.

  1. Po instalacji przejdź do zakładki „Zainstalowane wtyczki” i wybierz opcję „Ustawienia” pod pluginem Inpost. Zauważysz prośbę o podanie loginu i tzw. tokena.
  2. W celu aktywacji wtyczki (uzyskania pełnego dostępu) musisz otrzymać token. Najpierw należy utworzyć konto w managerze paczkomatów Inpost. Wybierz rodzaj konta firmowego i uzupełnij wszystkie dane, zaznacz checkbox „Chcę otrzymać fakturę”. Po zalogowaniu przejdź do zakładki „Moje konto”, a następnie kliknij „API” (po prawej na górze), na koniec naciśnij przycisk „Generuj”.
  3. Skopiuj wygenerowany token do ustawień wtyczki, a w polu login wpisz adres e-mail użyty przy rejestracji do managera paczkomatów. Zostaną odblokowane wszystkie opcje.
  4. Uzupełnij dane zgodnie ze stanem faktycznym i preferencjami, m.in. domyślne sposoby nadawania paczek; dane punktu, w którym kurier będzie odbierał paczki; dane nadawcy przesyłek; rodzaje wysyłki i płatności (np. zapłata natychmiastowa/za pobraniem, koszt i rabaty).
  5. Ciesz się z nowych możliwości swojego sklepu i uważnie reaguj na feedback ze strony klientów, koryguj ewentualne błędy w uzupełnionych danych lub integracji wtyczki ze sklepem.

Warto zauważyć, że wiele wtyczek (także tych darmowych) wymaga jakiegoś sposobu odblokowania funkcji. Należy czytać opisy i instrukcje znajdujące się przy pluginach.

Polskie pluginy godne polecenia

Wybierając wtyczki do WooCommerce, trzeba zdecydować się na wyłącznie takie, które polepszą funkcjonowanie sklepu. Ograniczyć się jedynie do tych niezbędnych, ponieważ zbyt duża liczba pluginów często przynosi więcej problemów niż korzyści.

Fraza „polskie pluginy”, dla uproszczenia, będzie odnosić się przede wszystkim do pluginów dostępnych w języku polskim, a niekoniecznie polskiej produkcji. Na początek (stworzenie sklepu i pierwsze miesiące działalności) w zupełności wystarczą darmowe wtyczki WooCommerce.

Podstawowe wtyczki:

1. Wysyłanie produktów do klientów

2. Sposoby płatności

3. Księgowość

Dodatkowe, opcjonalne pluginy:

1. Design sklepu

2. SEO i marketing

3. Komunikacja z klientami

4. Integracja z Allegro

Przykłady zagranicznych wtyczek wartych uwagi

Zawsze sprawdzaj dokładnie recenzje i opisy produktów. Nawet jeśli pobieranie jest darmowe – nie gwarantuje to bezpłatnego użytkowania (np. mniejsza ilość funkcji bez zakupu bardziej zaawansowanej wersji lub prowizje występujące przy pluginach z płatnościami). Jeżeli to możliwe, staraj się używać tylko jednej wtyczki dla poszczególnych celów (np. jedna do wysyłki, jedna do płatności itd.). Dlaczego to wskazane?

Czego unikać prowadząc sklep WooCommerce?

Jest to wskazane z tego powodu, że wtyczki przeznaczone do podobnych rozwiązań mogą sobie „wchodzić w drogę”, czyli wzajemnie zakłócać swoje działanie. Ponadto zbyt duża ilość wtyczek spowolni Twój sklep, a powolne ładowanie podstron często zniechęca klientów do zakupów.

Pozostając przy temacie szybkości interfejsu – nie oszczędzaj na hostingu. Obsługa e-sklepu wiąże się ze sporym ruchem internetowym (zresztą na to liczysz!), a to wymaga szybkiego transferu danych i stabilnych serwerów.

Pamiętaj, aby unikać skomplikowanych i trudnych do zapamiętania domen. Zarejestruj krótką i chwytliwą, rozważ dwie główne opcje, czyli końcówki .pl oraz .com.pl. Dostawca hostingu najczęściej oferuje również możliwość rejestracji domen na własnej stronie, zakup w jednym miejscu może obniżyć koszty.

Unikaj chaotycznych i jaskrawych szat graficznych. Korzystaj z szablonów/motywów przejrzystych i miłych dla oczu (głównie klientów). Im łatwiej i szybciej można coś znaleźć w Twoim sklepie, tym większa szansa, że nastąpi transakcja.

Raz jeszcze – przy wyborze wtyczek kieruj się minimalizmem, jakość i właściwy dobór są znacznie ważniejsze niż ilość. Eksperymentuj, wyszukuj i instaluj różne dodatki o zbliżonych funkcjach, ale na koniec pozostawiaj tylko te najlepsze (resztę kasuj).

 

Sprawdź, dlaczego sprzedawcy tak chętnie wybierają WooCommerce jako główne narzędzie do handlu w internecie. Być może i Ty także zakochasz się w swobodzie korzystania i możliwościach, jakie oferuje to darmowe rozszerzenie do WordPress. Konfiguracja sklepu, dobór szablonów i wtyczek – to wszystko jest tworzeniem czegoś unikalnego, dopasowanego do Twojego charakteru i pomysłów. Im więcej uwagi (i serca) poświęcisz na to zajęcie, tym większe sukcesy czekają na Twój biznes.

Najważniejsze pytania

  1. 🔸Co to jest WooCommerce?

    Jest to rodzaj pluginu do WordPress, umożliwia stworzenie i prowadzenie sklepu internetowego.

  2. 🔸Czym są wtyczki do WooCommerce?

    Są tym samym, czym np. wtyczki do WordPress – rozbudowaniem funkcjonalności. Każda (dobra) wtyczka dodaje nowe opcje lub poszerza te już dostępne. Są one niezbędne, aby uczynić swój e-sklep wygodnym oraz użytecznym dla siebie i klientów.

  3. 🔸Skąd pobierać wtyczki WooCommerce?

    Z oficjalnych źródeł (biblioteki WordPress/WooCommerce), sklepów z pluginami, GitHub itd. Można też tworzyć je samemu (wymagane umiejętności programowania) lub zlecić ich wykonanie profesjonalistom.

  4. 🔸Jak zainstalować wtyczkę do WooCommerce?

    Najłatwiej to zrobić poprzez panel WordPress/WooCommerce, kliknij zakładkę „Wtyczki”, następnie „Dodaj nową” i postępuj zgodnie z instrukcjami dostępnymi na ekranie.

  5. 🔸Co zrobić, gdy wtyczka nie działa?

    Sprawdź raz jeszcze opis wtyczki, możliwe, że jej aktywacja wymaga dodatkowych kroków. Możesz również napisać o swoim problemie do twórcy pluginu bądź zapytać na internetowych forach.

  6. 🔸Wtyczki powodują problemy w moim sklepie, dlaczego?

    Nie wszystkie wtyczki są kompatybilne. Jeżeli zaś do tej pory wszystko było w porządku, a w ostatnim czasie nie instalowałeś nowych dodatków – spróbuj przeprowadzić aktualizacje (dla WordPress i wtyczek). Ewentualnie usuń te najmniej potrzebne i zobacz, czy to rozwiąże problem.

  7. 🔸Czy są wtyczki w języku polskim?

    Oczywiście, jest ich na tyle dużo, że można oprzeć swój sklep głównie (jedynie) na nich. Sprawdzaj opisy w katalogach wtyczek, czy jest zawarte tłumaczenie na język polski.

  8. 🔸Chciałbym dowiedzieć się więcej o WooCommerce, gdzie szukać informacji?

    WooCommerce, jako oprogramowanie open source, posiada naprawdę wielką liczbę zwolenników, entuzjastów, programistów i użytkowników. Z łatwością odnajdziesz fora i artykuły (po polsku oraz w innych językach), które rozjaśnią Ci wszelkie wątpliwości.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość