Chat with us, powered by LiveChat

Jak zwiększyć zasięgi na Facebooku? Przepis na skuteczne posty

jak zwiększyć zasięg postów na facebooku

Prowadzisz fanpage? Sprawdź aktualne sposoby na to jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku i docierać ze swoim przekazem do szerszego grona.

Umiejętność tworzenia angażujących postów na Facebooku to kluczowa sprawność każdego marketera. Jeśli zależy Ci na generowaniu organicznych zasięgów – powinieneś praktykować pisanie takich treści, które będą nie tylko porywały serca obserwatorów, ale i zachęcały do dzielenia się nimi z innymi osobami. Jeśli chcesz poznać kilka sprawdzonych trików, które warto uwzględniać przy planowaniu wpisów – poniższy poradnik jest dla Ciebie!

Jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku krok po kroku

Serwis pozwala na publikację postu o maksymalnej długości kilkudziesięciu tysięcy znaków. Rzadką praktyką jest jednak korzystanie z tej objętości – nadrzędną troską twórców jest tu bowiem zaangażowanie uwagi użytkownika i nakłonienie go do przeczytania wpisu.

Nie ma tu złotej zasady co do optymalnego zasobu znaków – fanpage różnią się między sobą grupą odbiorców i to, co sprawdza się w jednej branży, niekoniecznie przyniesie oczekiwane rezultaty w Twoim przypadku.

Ułaskaw algorytm Facebook’a

Oto co wpływa na to, aby Twój post został uznany przez algorytm Facebook’a za wartościowy i miał szansę na dodatkowe doładowanie w postaci organicznych zasięgów:

  • jakościowe komentarze – czyli takie, które składają się z kilku fraz różniących się między użytkownikami,
  • udostępnienia – naturalne, bez wykorzystania sztucznych kont czy konkursów,
  • ilość i rodzaj reakcji na post,
  • czas spędzony przez użytkownika na wyświetlaniu danej publikacji.

Podczas planowania postów powinieneś wziąć pod uwagę jak możesz zaktywizować swoich obserwatorów – zachęcanie ich do dyskusji i zostawiania reakcji to nie tylko szansa na wyrażenie swoich przekonań i preferencji, ale także możliwość dla Ciebie na dotarcie ze swoim wpisem do szerszego grona osób.

jak zwiększyć zasięgi na facebooku

Jak budować zaangażowanie wśród użytkowników Facebook’a?

Teraz kiedy już wiesz, że zabieganie o zaktywizowaną społeczność ma wielorakie zalety dla Twojego fanpage’a – przy planowaniu harmonogramu postów weź pod uwagę, jak możesz wprowadzić do swojej narracji zachętę do wykonania jakiegoś działania.

Możesz wprowadzać np. łamigłówki, które zachęcą odbiorców do udziału w zgadywance, czy wyrażeniu swojej opinii w temacie, który jest bliski obserwatorom Twojego fanpage’a.

Reaguj na komentarze fanów

Premiuj aktywnych użytkowników i nie ograniczaj się jedynie do zamieszczania emotikon pod ich wpisami czy lakonicznych haseł. Dopytuj, wykaż się otwartością i próbuj doprowadzić do naturalnego rozwinięcia dyskusji.

Staraj się także odpowiadać na podobne komentarze w różny sposób. Słowem – zaskakuj, reprezentuj postawę pełną ciekawości na drugiego człowieka, który poświęcił swój czas na zostawienie po sobie śladu w postaci komentarza. Najcenniejsze są właśnie dyskusje toczące się między marką a fanami.

Skondensuj przekaz wpisu w pierwszych wersach postu

Przy projektowaniu treści weź pod uwagę, że użytkownicy Facebook’a czytają je pionowo, a nie poziomo. Dlatego staraj się zaczynać wpis od najbardziej wartościowej treści, która nakłoni do dalszego skanowania lub rozwinięcia wpisu. To właśnie skutecznie stworzone pierwsze linijki mają szansę zawalczyć o uwagę Twojego fana. Aby wyróżnić wpis od pozostałych na tle Facebook’owej ściany – wprowadź pustą przestrzeń między kolejnymi wersami – sprawdzaj, czy ta „lekkość” skuteczniej przykuwa uwagę.

Opatruj posty emotikonami

Oznaczenia stanu i emotikony w treści posta sprawiają, że staje się on przyjaźniejszy dla oka i pozwala wyróżnić wpis. Niezależnie od Twoich preferencji w tym zakresie – nawet jeśli uważasz, że stosowanie ich to niejako cofnięcie się do pisma obrazkowego – zastosuj złoty środek.

Umiejętne wykorzystanie emotikon może pomóc Ci wyróżnić najważniejsze informacje i niejako naprowadzić wzrok użytkownika w ważne miejsce – np. zapis na szkolenie/umówienie się na wizytę, czy podjęcie innej, pożądanej przez Ciebie akcji. Uatrakcyjnienie treści wpisu to priorytet w toczącej się walce o uwagę.

Kiedy publikować posty na Facebooku?

Niech nie zwiedzie Cię mylne założenie, że optymalnym czasem na publikację są godziny popołudniowe czy wieczorne. Okazuje się, że z reguły użytkownicy są najaktywniejsi w trakcie pracy, a najlepsze dni przypadają od wtorku do czwartku. Nie oznacza to jednak, że powinieneś dostosować swój harmonogram właśnie do tych pór – to ogólne dane, które mogą odbiegać od zachowań Twoich użytkowników. Niemniej – tendencja wykazuje, że czas od piątkowego popołudnia do niedzielnego wieczoru sprzyja innym aktywnościom niż śledzenie Facebook’a.

Testowanie to podstawa Twoich działań

Polubienia, komentarze i dalsze udostępnianie postów to wymarzony scenariusz każdego social media ninja. Jako punkt wyjściowy swoich działań powinieneś przyjąć zasadę, że nieustannie testowanie nowych rozwiązań pomoże Ci urealniać założone KPI. Słowem – weryfikuj różne scenariusze i sprawdzaj statystyki. To dzięki nim będziesz w stanie obiektywnie ocenić skuteczność swoich działań.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość