Landing page - omówione zagadnienia:
Co to jest landing page?
Landing page to, najprościej mówiąc strona, na której „wyląduje” (z ang. landing) Twój potencjalny klient po kliknięciu linku czy reklamy oferowanego przez Ciebie produktu. Często jest to miejsce, w którym może on zapisać się na subskrypcję, złożyć zapytanie ofertowe czy zarejestrować się jako użytkownik Twojego portalu. Dzięki temu szybko i skutecznie przełamywana jest granica pomiędzy anonimowym użytkownikiem internetu a nowym klientem, który w dodatku wykonał już pierwszy krok.
Jak stworzyć landing page, który będzie skuteczny?
Nie każdy landing page będzie zachęcał do dalszej interakcji. Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby pozwalające na zwiększenie jego skuteczności. Jakie elementy warto brać pod uwagę?
Wśród najważniejszych części składowych wpływających na osiągane rezultaty warto wymienić nagłówki, treść (content), używanie języka korzyści i CTA (call to action), czyli wezwanie do działania. Oczywiście na końcowe rezultaty wpływ mają również inne elementy, jak np. oprawa graficzna, atrakcyjność wizualna czy profesjonalizm wykonania, jednak to właśnie te 4 pierwsze czynniki w największym stopniu znajdują odzwierciedlenie w osiąganych rezultatach.
Treść (content) – najważniejszy element?
Umiejętnie skomponowana treść wyświetlana na landing page bez wątpienia pomoże przykuć uwagę nowych użytkowników. Wszystko, co znajduje się na stronie (nie tylko tekst, ale również elementy multimedialne i oprawa graficzna), powinno być spójne i wzajemnie się uzupełniać, dzięki czemu klient upewni się, że znalazł to, czego szukał. Z drugiej jednak strony raczej nie warto przesadnie naciskać na odwiedzającego, by nie zrazić go do siebie i nie wywołać przekonania, że starasz się mu coś „wcisnąć”.
Język korzyści – czyli co?
Projektowanie landing page warto zacząć od wczucia się w położenie potencjalnego odwiedzającego. Warto zastanowić się czego tak naprawdę szuka, co go skłania do odwiedzin tej strony i co tak naprawdę mogłoby go przekonać do skorzystania z przedstawionej oferty – a następnie te cechy starannie uwypuklić, stosując tzw. język korzyści. Skupienie się na mocnych stronach przedstawianej oferty, szczególnie podkreślonych doświadczeniami klientów, umocni w odwiedzającym przekonanie, że naprawdę znalazł to, czego szukał.
CTA – czyli wezwij klienta do działania
Użytkownik znalazł to, czego szukał na Twojej stronie, ale nadal nie kliknął odpowiedniego przycisku? Zmotywuj go do tego! Niekiedy wystarczy zaledwie jeden wyraz lub krótkie polecenie, innym razem potrzebne będzie zdanie, czy dwa. Najważniejsze, żeby w odpowiednim momencie (najczęściej po zapoznaniu się z ofertą) poczuł się delikatnie „popchnięty”, by wykonać działanie. Często wystarczy po prostu przycisk mówiący – „Zacznij”, „Zarejestruj się” lub „Korzystam z promocji”. Formy mogą być różne, nie można jednak przesadzić i „krzyczeć” na czytelnika przez całą ofertę.
Przeczytaj więcej o tym, jak tworzyć dobre call to action.
Tytuł przyciągający wzrok
Niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – z roku na rok czytamy coraz mniej i pogorszeniu ulega nasza zdolność do utrzymania koncentracji. Dlatego nawet najciekawsza treść może się nie obronić sama, jeśli nie wzbudzisz zainteresowania czytelnika odpowiednim tytułem. Tworzenie landing page powinno się rozpoczynać właśnie od odpowiedniego tytułu.
Dobry landing page – to nie takie trudne
Omówione powyżej przykłady pokazują, o jakich elementach warto pamiętać, chcąc uczynić z landing page użyteczne narzędzie w walce o klienta. Dbając również o ciekawą szatę graficzną, marketing portalu, profesjonalne wykonanie i łatwe do uzyskania dane kontaktowe, można przy jego pomocy skłonić nowych odwiedzających do interakcji, która w rezultacie doprowadzi do pozyskania nowego klienta. A przecież w takim celu podejmujemy działania marketingowe.
Podziel się z innymi: