Czym jest landing page i do czego służy?

landing page

Jednym z najskuteczniejszych narzędzi wspierających pozyskiwanie klientów w internecie, jest landing page. Odpowiednio przygotowany pomoże w pozyskaniu ważnych informacji o klientach, dzięki czemu jeszcze lepiej spersonalizujesz przedstawianą im ofertę. Czym tak naprawdę jest landing page? Jak się za niego zabrać?

Co to jest landing page?

Landing page to, najprościej mówiąc strona, na której „wyląduje” (z ang. landing) Twój potencjalny klient po kliknięciu linku czy reklamy oferowanego przez Ciebie produktu. Często jest to miejsce, w którym może on zapisać się na subskrypcję, złożyć zapytanie ofertowe czy zarejestrować się jako użytkownik Twojego portalu. Dzięki temu szybko i skutecznie przełamywana jest granica pomiędzy anonimowym użytkownikiem internetu a nowym klientem, który w dodatku wykonał już pierwszy krok.

Jak stworzyć landing page, który będzie skuteczny?

Nie każdy landing page będzie zachęcał do dalszej interakcji. Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby pozwalające na zwiększenie jego skuteczności. Jakie elementy warto brać pod uwagę?

Wśród najważniejszych części składowych wpływających na osiągane rezultaty warto wymienić nagłówki, treść (content), używanie języka korzyści i CTA (call to action), czyli wezwanie do działania. Oczywiście na końcowe rezultaty wpływ mają również inne elementy, jak np. oprawa graficzna, atrakcyjność wizualna czy profesjonalizm wykonania, jednak to właśnie te 4 pierwsze czynniki w największym stopniu znajdują odzwierciedlenie w osiąganych rezultatach.

Treść (content) – najważniejszy element?

Umiejętnie skomponowana treść wyświetlana na landing page bez wątpienia pomoże przykuć uwagę nowych użytkowników. Wszystko, co znajduje się na stronie (nie tylko tekst, ale również elementy multimedialne i oprawa graficzna), powinno być spójne i wzajemnie się uzupełniać, dzięki czemu klient upewni się, że znalazł to, czego szukał. Z drugiej jednak strony raczej nie warto przesadnie naciskać na odwiedzającego, by nie zrazić go do siebie i nie wywołać przekonania, że starasz się mu coś „wcisnąć”.

Język korzyści – czyli co?

Projektowanie landing page warto zacząć od wczucia się w położenie potencjalnego odwiedzającego. Warto zastanowić się czego tak naprawdę szuka, co go skłania do odwiedzin tej strony i co tak naprawdę mogłoby go przekonać do skorzystania z przedstawionej oferty – a następnie te cechy starannie uwypuklić, stosując tzw. język korzyści. Skupienie się na mocnych stronach przedstawianej oferty, szczególnie podkreślonych doświadczeniami klientów, umocni w odwiedzającym przekonanie, że naprawdę znalazł to, czego szukał.

CTA – czyli wezwij klienta do działania

Użytkownik znalazł to, czego szukał na Twojej stronie, ale nadal nie kliknął odpowiedniego przycisku? Zmotywuj go do tego! Niekiedy wystarczy zaledwie jeden wyraz lub krótkie polecenie, innym razem potrzebne będzie zdanie, czy dwa. Najważniejsze, żeby w odpowiednim momencie (najczęściej po zapoznaniu się z ofertą) poczuł się delikatnie „popchnięty”, by wykonać działanie. Często wystarczy po prostu przycisk mówiący – „Zacznij”, „Zarejestruj się” lub „Korzystam z promocji”. Formy mogą być różne, nie można jednak przesadzić i „krzyczeć” na czytelnika przez całą ofertę.

Przeczytaj więcej o tym, jak tworzyć dobre call to action.

Tytuł przyciągający wzrok

Niestety trzeba spojrzeć prawdzie w oczy – z roku na rok czytamy coraz mniej i pogorszeniu ulega nasza zdolność do utrzymania koncentracji. Dlatego nawet najciekawsza treść może się nie obronić sama, jeśli nie wzbudzisz zainteresowania czytelnika odpowiednim tytułem. Tworzenie landing page powinno się rozpoczynać właśnie od odpowiedniego tytułu.

Dobry landing page – to nie takie trudne

Omówione powyżej przykłady pokazują, o jakich elementach warto pamiętać, chcąc uczynić z landing page użyteczne narzędzie w walce o klienta. Dbając również o ciekawą szatę graficzną, marketing portalu, profesjonalne wykonanie i łatwe do uzyskania dane kontaktowe, można przy jego pomocy skłonić nowych odwiedzających do interakcji, która w rezultacie doprowadzi do pozyskania nowego klienta. A przecież w takim celu podejmujemy działania marketingowe.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online
księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online Biuro Rachunkowe Biuro Rachunkowe Biuro Rachunkowe

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość