Blog ifirma.pl

Blog a działalność gospodarcza – co można wrzucić w koszty?

|
Prowadzenie bloga może stać się podstawowym źródłem dochodu. By było to możliwe, działalność taka wymaga sporej inwestycji zarówno pod względem czasu, jak i finansów. Poczytny blog komercyjny musi być bogaty w ciekawe treści, a by te zdobyć, trzeba ponieść określone nakłady na podróż/specjalistyczny sprzęt/wizytę w restauracji, czy kinie. Czy takie wydatki mogą stanowić dla autora bloga koszty uzyskania przychodu?
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Prowadzenie bloga może stać się podstawowym źródłem dochodu. By było to możliwe, działalność taka wymaga sporej inwestycji zarówno pod względem czasu, jak i finansów. Poczytny blog komercyjny musi być bogaty w ciekawe treści, a by te zdobyć, trzeba ponieść określone nakłady na podróż/specjalistyczny sprzęt/wizytę w restauracji, czy kinie. Czy takie wydatki mogą stanowić dla autora bloga koszty uzyskania przychodu?

Na czym może zarabiać autor bloga?

To, czy dany wydatek może zostać zaliczony do kosztów podatkowych prowadzonej działalności zależy od jego związku z uzyskiwanym przychodem, dlatego warto zastanowić się, co w przypadku prowadzenia bloga może stanowić taki przychód. Najczęściej zarobki blogera pochodzą z reklam oraz artykułów sponsorowanych zamieszczanych na stronie, czy też udziału w programach partnerskich.

Blog a koszty uzyskania przychodu

Bloger, który założył działalność gospodarczą (opodatkowaną na zasadach ogólnych lub podatkiem liniowym) co do zasady może odliczyć od osiągniętego dochodu koszty, które mają związek z uzyskiwanym przychodem lub też zabezpieczeniem lub zachowaniem jego źródła.

Przez wzgląd na dość niekorzystne dla blogerów stanowisko prezentowane przez Ministerstwo Finansów w tej sprawie (w którym podkreślane są wątpliwości co do istnienia związku między kreowaniem przez nich treści a ponoszeniem kosztów i reklamami), bardzo ważna jest jednak każdorazowa analiza związku przyczynowo-skutkowego między poniesionym wydatkiem a uzyskanym przychodem oraz wykazanie ekonomicznej zasadności danego kosztu w kontekście prowadzonej działalności, czyli bloga.

Co bloger wrzuci w koszty?

To, co bloger będzie mógł zaliczyć do kosztów podatkowych w głównej mierze zależy od tematyki prowadzonego bloga. Jeśli będzie to blog o podróżach, autor będzie mógł pomniejszyć dochód o wydatki związane z wyjazdami, które później opisze (w takim wpisie może zawrzeć np. namiary na hotel, od którego otrzyma wynagrodzenie za reklamę). Dla osoby prowadzącej bloga kulinarnego kosztem podatkowym mogą być wizyty w restauracjach, których recenzje zostaną zamieszczone na prowadzonej stronie. Autor bloga w kosztach podatkowych co do zasady rozliczy także ogólne wydatki związane z prowadzoną działalnością, jak koszt domeny, właściwego oprogramowania, najmu siedziby, koniecznego wyposażenia.

W tym miejscu warto jednak podkreślić, iż każda sytuacja powinna zostać rozpatrzona indywidualnie – w przypadku jakichkolwiek wątpliwości dobrym rozwiązaniem może okazać się wystąpienie z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej.

▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie