Chat with us, powered by LiveChat

Czy muszę reklamować się na Facebooku?

reklama na facebooku

Obawiasz się spadających zasięgów i tego, że bez inwestowania w kampanie niewiele osiągniesz? Czy reklama na Facebooku to mus? Sprawdźmy!

Na pewno słyszysz o spadających zasięgach i o tym, że bez inwestowania w reklamy niewiele osiągniesz. A także o tym, że Facebook lepiej traktuje firmy, które mu płacą. To wszystko prawda, może poza tym, że niewiele da się osiągnąć bez reklam. W tym tekście odpowiadamy na pytanie: czy reklama na Facebooku to konieczność?

Umiejętności albo pieniądze, czyli jak zdobyć uwagę na Facebooku

Zainteresowanie ludzi możemy osiągnąć dwiema drogami: albo oferować im wartościowe treści w odpowiednim momencie, albo promować swoje materiały poprzez reklamy. Nie twierdzę, że reklamy uratują fatalny content, ale nie trzeba aż tak o niego dbać, jak w przypadku darmowych działań.

Spróbujmy znaleźć odpowiedni moment, aby nasza reklama wyświetliła się jak największej liczbie osób i zachęciła je do interakcji.

Tak jak możemy płacić, aby pozyskiwać fanów (co odradzam), tak możemy zachęcać ich do interakcji, wyświetlając swoje posty i płacąc za komentarze czy polubienia. Doświadczenie uczy, że reklamy mające na celu zaangażowanie odbiorców, są również skuteczne w pozyskiwaniu fanów.

Reklama na Facebooku – czy można żyć bez niej?

Dużo zależy od tego, czego oczekujesz. Jeśli chciałbyś szybko zgromadzić dużą liczbę fanów (wątpliwej jakości), lepiej zrobić konkurs i promować się w grupach konkursowych – na mafię konkursową można zawsze liczyć. Opcją jest też kupienie fanów na Allegro. 1000 fanów kosztuje średnio 8-15 zł.

Jeśli jednak nie jesteś z tych, którzy muszą mieć więcej, a przy tym liczy się dla Ciebie jakość – reklama może być dobrym sposobem na dotarcie do nowych klientów. Szczególnie przy wykorzystaniu piksela konwersji.

Piksel konwersji tworzymy w Facebook Analytics – dzięki niemu mamy możliwość śledzenia działań naszych klientów od momentu kliknięcia reklamy, czyli np. dodawanie produktów do koszyka, zapisanie się do newslettera itp. Możemy próbować przekonać odwiedzających do zakupu czy promować się wśród naszych subskrybentów za pomocą list.

Można jednak prowadzić skuteczne działania, nie wydając na promocję ani złotówki. Wiele zależy od celów, ale zarówno zaangażowanie, jak i pozyskiwanie fanów da się osiągnąć treściami. Sprzedaż czy leady możemy generować wśród pozyskanych fanów – nie wymaga to dodatkowych kosztów. Jeśli treść ma przynieść efekt, to zrobi to bez płatnego wsparcia.

Tak niewiele potrzeba do szczęścia – tania reklama na Facebooku

Na szczęście koszt jednostkowy reklamy jest niewielki – w zależności od grupy docelowej dokonanie akcji (komentarz, polubienie, kliknięcie) kosztuje zwykle kilkanaście groszy do maksymalnie kilku złotych. Innymi słowy, nawet budżet w wysokości 10 złotych może pomóc nam działać. Niska kwota to również niewielkie ryzyko w razie niepowodzenia. Jest też łatwa do zarządzenia i idealnie nadaje się do testowania reklam.

To czy nasza firma powinna skorzystać z opcji reklamowania na Facebooku zależy od bardzo wielu czynników. Warto jednak spróbować, wykorzystując do tego niewielki budżet, aby przekonać się o skuteczności, dokształcić się oraz być przygotowanym.

Nie dajmy się jednak zwariować, że jest to niezbędny element prowadzenia biznesu. Wiele stron nie decyduje się na takie wsparcie i radzi sobie bardzo dobrze z docieraniem z przekazem do stosownej grupy. Wymaga to więcej pracy i umiejętności przy tworzeniu treści i ich publikacji.

Z drugiej strony możemy oczywiście sięgnąć po płatną reklamę, ale potrzebujemy czasu na jej optymalizację i umiejętności dobierania grupy czy tworzenia skutecznych kreacji.

Podsumowując

Reklamy same w sobie nie są lekiem na całe zło jeśli nasz fanpage ma nieciekawe treści. Gdy posty nie zachęcają do interakcji czy produkt jest po prostu zły, możemy kupić fanów, płacić za bezsensowne zaangażowanie i koniec końców nie wpływać żaden sposób na ludzi, żeby dokonali zakupu.

Reklamy mają sens, kiedy przeliczymy np. ROI (return of investment – zwrot z inwestycji) i AVE (ekwiwalent reklamowy – wskazuje ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą), jeśli to działania bardziej PRowe. Ale reklama dla samej reklamy sensu nie ma.

Przeczytaj również: Kilka wskazówek od Facebooka, jak tworzyć skuteczne reklamy
 
Autorka: Monika Czaplicka – w branży social media działa od 8 lat. Pra­cuje dla klien­tów z róż­nych dzie­dzin, przez lata zaj­mo­wała się mar­ke­tin­giem szep­ta­nym oraz przy­go­to­wy­wa­niem stra­te­gii mar­ke­tin­go­wych. Jej debiu­tancka książka “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media” nakła­dem wydaw­nic­twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Odwiedź nasz
kanał na

I sprawdź:

  • podstawy prowadzenia firmy,
  • rady i opinie ekspertów,
  • bieżące terminy podatkowe.

SUBSKRYBUJ

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość