Jakie błędy UX zabijają Twoją konwersję w e-sklepie? | ifirma.pl

Jakie błędy UX zabijają Twoją konwersję w e-sklepie?

błędy UX

Dobry user experience oznacza umiejętność prowadzenia użytkowników do konwersji najkrótszą możliwą drogą. Jeśli więc widzisz, że – pomimo dużego ruchu – Twoi klienci nie finalizują zakupu, prawdopodobnie robisz coś źle. Sprawdź, jakie są najczęstsze błędy UX i jak je naprawić.

Oczywiście, nie tylko UX decyduje o sprzedaży. Klienci wciąż zwracają uwagę przede wszystkim na cenę, choć z wolna staje się ona jednym z wielu krytycznych czynników determinujących sukces w e-commerce. Nie bez znaczenia jest też zaufanie do marki, która od pierwszego dnia powinna dbać o swoją tożsamość, a także opinie klientów, które w wirtualnym świecie mają niebagatelne znaczenie.

Konwersja w ogromnym skrócie jest jednak zwieńczeniem udanej podróży klienta. A, według Harvard Business Review, udana podróż to taka, która nie wymaga od niego wysiłku. Klienci nie mają ani, czasu ani ochoty na to, by przebijać się przez zasieki w poszukiwaniu tego, czego potrzebują. Przede wszystkim jednak – mają mnóstwo alternatyw do dyspozycji.

Najczęściej popełniane błędy UX

Długi czas ładowania strony

Użytkownicy, a już zwłaszcza użytkownicy mobilni, nie słyną z cierpliwości. Jeśli więc Twoja strona ładuje się dłużej niż 4 sekundy, większość z nich nie będzie czekała do końca. Wolny czas ładowania strony to pierwszy z kilku czynników, który może negatywnie wpłynąć na doświadczenia Twoich użytkowników i kosztować Cię konwersję. Musisz postarać się, by Twoja strona ładowała się w ciągu kilku najlepiej milisekund.

Brak strony przyjaznej urządzeniom mobilnym

Ruch generowany za pośrednictwem urządzeń mobilnych to już połowa ruchu internetowego w ogóle, dlatego optymalizacji witryny pod kątem różnych urządzeń, nie wolno lekceważyć. Tym bardziej że Google właśnie zawartość strony mobilnej bierze pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wyszukiwarce. Brak mobilnej wersji witryny to więc nie tylko błąd UX, ale też SEO.

To może Cię zainteresować: Mobile-first, czyli jak budować sklep internetowy, by zwiększyć zainteresowanie mobilnych użytkowników?

Mało intuicyjna nawigacja

Użytkownika nie wolno zmuszać do myślenia. Dobra strona internetowa jest na tyle łatwa w nawigacji, by użytkownik – nawet jeśli trafia na nią po raz pierwszy – od razu wiedział, jak się po niej poruszać. Zdecyduj więc, które elementy w Twojej witrynie są kluczowe i wyróżnij je odpowiednimi kolorami, rozmiarem i właściwie rozmieść na stronie.

Zbyt skomplikowany proces zakupowy

Długie formularze, konieczność rejestracji, czy skąpa liczba dostępnych opcji płatniczych to kolejne błędy UX, które zniechęcają do sfinalizowania transakcji. Zadbaj o to, by proces zakupowy był jak najbardziej płynny i bezproblemowy.

Zobacz jak stworzyć przyjazną użytkownikowi nawigację: Co decyduje o sprzedaży w e-commerce, czyli o czym pamiętać projektując ścieżkę zakupową w e-sklepie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość