Facebook Shops – czy sklepy na Facebooku otworzą e-commerce dla lokalnych przedsiębiorstw?

Facebook Shops to najnowsza inicjatywa Facebooka, która ma umożliwić małym i średnim firmom tworzenie sklepów internetowych bezpośrednio na platformach takich jak Instagram i Facebook, kompletnie za darmo. Wyczucie czasu ma idealne, bo w związku z koronawirusem procesy cyfryzacyjne wyraźnie przyspieszyły, a pęd ku e-commerce przybrał na sile. Co więc trzeba wiedzieć o Facebook Shops?

Według najnowszego raportu Facebooka o stanie małych firm („State of Small Businesses”) prawie jedna trzecia z nich w Stanach Zjednoczonych już nie działa, a ci, którzy utrzymali się na powierzchni podczas pandemii, nie mają ani wystarczających środków, ani wystarczającej liczby klientów, by spokojnie myśleć o przyszłości.

Czym są Facebook Shops?

Facebook, który na małych biznesach zarabia nie mniej niż na wielkich markach, nie mógł przejść obok tego obojętnie. Tym bardziej, że zęby na przychody z e-commerce ostrzy sobie od dawna. Facebook Shops bynajmniej nie jest bowiem jedyną inicjatywą w tym obszarze. Jest też Facebook Marketplace, Instagram Checkout czy wszystkie „zakupowe” reklamy, które można emitować na Instagramie. Facebook Shops, jak podkreślał Mark Zuckerberg, jest jednak najważniejszym krokiem do ujednolicenia całego tego e-commerce’owego systemu.

Skrócenie drogi do e-commerce małym i średnim przedsiębiorstwom wydaje się zresztą strzałem w dziesiątkę. W czasie pandemii poszukiwania „zwinnych” i niedrogich e-commerce’owych platform przybrały na sile, a wiele lokalnych biznesów – by przetrwać – wykorzystywało funkcjonalności Facebooka. To właśnie w mediach społecznościowych pojawiały się informacje np. o możliwości dostawy zamówień składanych online czy zmienionych godzinach pracy, a Messenger stał się główną platformą kontaktu ze zdezorientowanymi klientami.

Jak będą działać Facebook Shops?

Facebook Shops to aplikacja, która umożliwi – całkiem za darmo – utworzenie sklepu internetowego, za pośrednictwem którego będzie można sprzedawać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Cały proces ma być możliwie najprostszy: firma będzie musiała jedynie dodać do katalogu produkty, wybrać te, które będą polecane oraz dostosować wygląd sklepu zmieniając obraz w tle i dodając elementy związane z brandingiem, czy czcionki i kolory.

Po uruchomieniu sklepu klienci będą mogli przeglądać, zapisywać i zamawiać produkty bezpośrednio w aplikacji, a firmy będą mogły komunikować się z klientami za pośrednictwem Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera.

Dla jakich marek to korzystne rozwiązanie?

Facebook Shops dedykowane jest przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorcom. To właśnie oni szukają możliwie najtańszych i najszybszych e-commerce’owych rozwiązań. Często nawet stosunkowo tanie platformy SaaS stanowią dla nich wyzwanie kosztowe a rozwiązania open source’owe – są niedostępne ze względu na długi czas ich wdrożenia i umiejętności potrzebne, by to zrobić.

Gigant główne źródło swoich przychodów widzi w możliwości emitowania większej liczby reklam, a Facebookowe Sklepy mogą być prezentowane w reklamach na News Feedzie i w Stories.

Jakie mogą być minusy korzystania z Facebook Shops?

Nowe rozwiązanie w trafiło na rynek amerykański, gdzie obecnie jest w fazie testów i nie wiadomo dokładnie, kiedy dotrze do Polski. Facebook poinformował jednak, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy rozwiązanie będzie udostępniane na pozostałych rynkach. O czym trzeba wiedzieć, zanim się na nie zdecydujemy?

Utworzenie sklepu na Facebooku jest – tak jak zaznaczyliśmy – bezpłatne.

Detaliści, którzy innych platform e-commerce nie mają muszą jednak skorzystać z bramki płatniczej Facebooka – Facebook Checkout – i uiścić opłatę manipulacyjną w wysokości 5%. To mniej niż na Amazon czy eBay, ale warto o tym pamiętać.

Nie tylko Facebook Shops – zobacz również, jak wykorzystać media społecznościowe w zwiększaniu ruchu na Twojej stronie sprzedażowej.
▲ wróć na początek

Facebook Shops – najważniejsze pytania:

🔸 Czym jest Facebook Shops?

Facebook Shops to aplikacja, która umożliwi stworzenie sklepu online, za pośrednictwem którego będzie można sprzedawać swoje produkty na Facebooku jak również na Instagramie.

🔸 Ile kosztuje Facebook Shops?

Facebook Shops można pobrać oraz skonfigurować za darmo.

🔸 Jakie udogodnienia dla klientów wprowadza Facebook Shops?

Klienci będą mogli przeglądać, zapisywać i zamawiać produkty bezpośrednio w aplikacji. Komunikacja możliwa będzie pośrednictwem Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera. Unikalną cechą Facebook Shops będzie możliwość robienia zakupów na żywo podczas transmisji live.

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
BezpiecznaKsiegowoscPan

Bezpieczna księgowość bez wychodzenia z domu

jesteś w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z dedykowaną księgową

*zapomnij o papierkowej robocie, wystaw faktury i zaksięguj koszty w aplikacji ifi

IFIRMA nowoczesna rzetelna księgowość #zostanwdomu

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Szukasz księgowości?
wybierz ifirma.pl

✅ dedykowana księgowa,


✅ program do faktur,


✅ gotowe rozliczenia i zero zmartwień.

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań