Jak reklamować się na Instagramie?

Instagram od dawna już na różne sposoby ułatwia generowanie sprzedaży, ale dotychczas robił to pośrednio – zwiększając rozpoznawalność marki i przekierowując ruch do witryn sklepowych. To jednak szybko się zmieni. Teraz jednak testuje funkcje, które umożliwiają użytkownikom dokonywanie zakupów bez opuszczania aplikacji.

Zakupy na Instagramie

Funkcja Checkout umożliwia użytkownikom dokonywanie zakupów bezpośrednio na Instagramie. Gdy dotkną oni produktu w poście z marką, zobaczą niebieski przycisk „Do kasy na Instagramie”. Jego tapnięcie, otworzy wachlarz różnych wariantów, w jakich występuje produkt, takich jak rozmiar lub kolor. W dalszej kolejności wyświetli się ekran płatności, który umożliwi zakup po uzupełnieniu podstawowych danych (imię i nazwisko, adres e-mail, dane rozliczeniowe i adres wysyłki).

Po zrealizowaniu pierwszego zamówienia informacje zostaną bezpiecznie zapisane tak, by nie trzeba było wypełniać formularza przy następnych zakupach. Użytkownik będzie także otrzymywał powiadomienia o wysyłce i dostawie bezpośrednio w aplikacji.

instagram 1

Czy jednak działania sprzedażowe w mediach społecznościowych mają sens? Przez wiele lat ich skuteczność poddawano w wątpliwość, sugerując, że o ile budowanie marki jest tam możliwe, o tym sprzedawanie produktów – niekoniecznie. Facebook przekonuje jednak, że jest inaczej. Jeszcze przed debiutem funkcji Checkout opublikował raport, z którego wynika, że aż 87% osób podejmuje działania zakupowe, po zetknięciu się z informacją o produkcie właśnie na Instagramie, a 46% – finalizuje transakcję online lub offline.

Na razie funkcja Checkout jest jednak dostępna w zamkniętej wersji beta dla firm i to wyłącznie dla w USA, ale wszystko wskazuje na to, że jej otwarcie to kwestia czasu. Wtedy też poznamy szczegóły. Wciąż jeszcze nie wiadomo bowiem, ile korzystanie z tej funkcji będzie kosztować, a że Facebook sięgnie po swój procent, to pewne.

Jak więc teraz można wykorzystać Instagram w działaniach marketingowych?

Formaty reklamowe

Reklamodawcy, którzy nie zostali dopuszczeniu do testów kampanii zakupowych, wciąż mają spore pole manewru. Reklamy na Instagramie są wykorzystywane do zwiększania ekspozycji marki, ruchu na stronie, generowania nowych leadów i „popychania” klientów w kierunku konwersji.

instagram 2

To miejsce, w którym użytkownicy odkrywają jeszcze nieobserwowane przez siebie konta.

Wygląd reklamy będzie zależeć od wybranego formatu (pojedynczy obraz, film lub karuzela) oraz od tego, czy reklama pojawia się w Instagram Stories czy w Aktualnościach:

  • Obrazy

  • Pojedynczy obraz może mieć format kwadratowy, poziomy lub pionowy.

  • Video

  • Podobnie jak obraz może mieć format kwadratowy lub poziomy (poziomy nie dotyczy Instagram Stories).

  • Karuzela

  • Reklama karuzelowa, w formacie kwadratowym lub pionowym, będzie wyświetlana w Aktualnościach i relacjach.

  • Instagram Stories

  • W reklamach w Stories zalecane używanie materiałów pełnoekranowych w formacie pionowym o proporcji 9 : 16.

Wybór formatu, podobnie jak sama kreacja, powinna być uzależniona od celu, który reklama ona osiągnąć. Twoim celem może być zwiększenie rozpoznawalności marki, albo wygenerowanie konwersji (np. skłonienie użytkowników do przejścia na stronę internetową, pobrania materiału, czy at but not least dokonania zakupu. Zwłaszcza przy celach efektywnościowych, kiedy chcemy skłonić użytkownika do podjęcia jakiegoś działania, warto powiedzieć mu o tym wprost, poprzez zawarcie w kreacji czytelnego Call to Action, np. „Pobierz raport”, „Zobacz więcej”.

PRO TIP: W Menedżerze reklam można wyświetlić podgląd każdej reklamy i zobaczyć, jak będzie się prezentowała.

Koszty

Trudno więc jednoznacznie odpowiedzieć na to pytania.

O szacunki pokusiło się jednak AdEspresso, stwierdzając, że w 2017 roku średni koszt kliknięcia (CPC) wahał się między 0,70 a 0,80 dolarów. Ostatecznie jednak wszystko jest zmienne i zależy od aukcji, odbiorców, konkurencji, pory dnia, dnia tygodnia itp.

Reklamodawcy mogą aktywnie zarządzać wydatkami, ustalając budżet dzienny (czyli kwotę, którą wydają każdego dnia) lub budżet całkowity (czyli kwotę, którą wydają w ciągu całego okresu emitowania reklamy).

Grupa docelowa

Główną grupą docelową Instagrama są wciąż młodzi odbiorcy. Największy odsetek użytkowników należy do przedziału wiekowego 18–29 lat (55%) i 30–49 lat ( 28%).Tylko 11% użytkowników Instagrama to osoby w wieku 50-64 lata, ale grupa starszych użytkowników, w wieku powyżej 34 lat, stale rośnie.

Zmienia się też podział ze względu na płeć. Kiedyś na platformie przeważały kobiety (co też przyciągało do niej marki przede wszystkim z sektora fashion & beauty), ale teraz różnica między płciami jest bardzo niewielka.

instagram 3

Podobnie jak wszystkie platformy społecznościowe, Instagram pozwala kierować reklamy do konkretnych grup wiekowych, a także zawężać je do konkretnych lokalizacji, czy zainteresowań. Podobnie jak na Facebooku, można także tworzyć niestandardowe grupy odbiorców i wyświetlać reklamy tylko im.

Warto też zauważyć, że Instagram wie o nas naprawdę sporo, bo korzysta z danych demograficznych Facebooka.

Jak wykorzystać Instagram w działaniach promocyjnych – przeczytaj.

Popularne posty:

UWAGA Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.
BezpiecznaKsiegowoscPan

Bezpieczna księgowość bez wychodzenia z domu

jesteś w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z dedykowaną księgową

*zapomnij o papierkowej robocie, wystaw faktury i zaksięguj koszty w aplikacji ifi

IFIRMA nowoczesna rzetelna księgowość #zostanwdomu

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Szukasz księgowości?
wybierz ifirma.pl

✅ dedykowana księgowa,


✅ program do faktur,


✅ gotowe rozliczenia i zero zmartwień.

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań