E-commerce. Dlaczego opinie klientów są tak ważne?

Rola tzw. społecznego dowodu słuszności w e-commerce, gdzie produktu nie można ani zobaczyć, ani dotknąć, jest niebagatelna. Opinie wystawiane przez klientów – zarówno te dotyczące Twojego sklepu, jak i konkretnego produktu – po pierwsze, zwiększają konwersję, a po drugie, pozytywnie wpływają na Twoją widoczność w internecie. Jak więc zadbać o pozytywny feedback?

Dlaczego warto zachęcać klientów do recenzji

Produkt z pięcioma recenzjami ma o 270% większe szanse na to, by się sprzedać niż produkt bez recenzji. W przypadku droższych produktów recenzje zwiększają współczynniki konwersji aż o 380% – wynika z badań Spiegel Research Center. A to tylko jedna z kilku statystyk, które świadczą o tym, że zachęcanie klientów do wystawiania opinii, to gra warta świeczki, bo:

  • 93% osób twierdzi, że recenzje mają wpływ na to, co zdecydują się kupić. (źródło: Podium)
  • 84% osób ufa recenzjom internetowym w takim samym stopniu, jak rekomendacjom znajomych. (źródło: Broadly)
  • 80% konsumentów stwierdziło, że zdecydowało się nie kupować czegoś po przeczytaniu negatywnej recenzji. (źródło: Cone)

Feedback klientów wyrażony czy to postaci gwiazdek, czy opinii wpływa na postrzeganie Twojej marki, szansę na sprzedaż produktów, ale i widoczność w wyszukiwarce. Google, którego nadrzędnym celem jest dostarczanie użytkownikom satysfakcjonujących wyników, chce im pokazywać te marki, na których mogą polegać.

Recenzje klientów a sprzedaż

Na każdego „narzekającego” klienta przypada kilkudziesięciu zadowolonych, którzy milczą? To ryzykowne założenie. Niezadowoleni równie dobrze mogą bowiem nic nie powiedzieć i… nigdy więcej do Ciebie nie wrócić.

Opinie klientów pozwolą Ci też podejmować bardziej optymalne decyzje dotyczące asortymentu, co zwłaszcza w momencie, kiedy sprzedajesz towary różnych producentów, ma znaczenie.

Z czasem, możesz zacząć również bardziej kreatywnie wykorzystywać te informacje, np. typując konsumentów, którzy mogą – przy mniejszej lub większej zachęcie z Twojej strony – stać się ambasadorami Twojej marki w mediach społecznościowych, co w długiej perspektywie może przełożyć się pozytywnie na sprzedaż.

Recenzje klientów a Twoja widoczność offline i online

Google, które chce polecać użytkownikom najbardziej wiarygodne firmy, bierze pod uwagę recenzje klientów przy ustalaniu kolejności organicznych wyników wyszukiwania. Im lepszy wskaźnik wiarygodności wyrażony m.in. pozytywnymi opiniami, tym większa szansa na lepsze miejsce w rankingu. Nie jest to zależność bezpośrednia, jako że na pozycję w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele innych czynników, ale Google zachęca, by nawiązywać z klientami dialog, niezależnie od tego, czy ich opinia jest pozytywna, czy negatywna. W obu przypadkach warto na nią odpowiadać, by pokazać zarówno klientom, jak i wyszukiwarkom, że bardzo zależy Ci na ich satysfakcji.

Recenzje online nie powinny już być postrzegane jako statyczny lub jednostronny przepływ informacji. Marki muszą wchodzić w interakcje i angażować klientów, aby stworzyć otwarty kanał komunikacji.

▲ wróć na początek

Przeczytaj również: E-mail marketing w e-commerce. Dlaczego warto go wykorzystać?

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
BezpiecznaKsiegowoscPan

Bezpieczna księgowość bez wychodzenia z domu

jesteś w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z dedykowaną księgową

*zapomnij o papierkowej robocie, wystaw faktury i zaksięguj koszty w aplikacji ifi

IFIRMA nowoczesna rzetelna księgowość #zostanwdomu

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Szukasz księgowości?
wybierz ifirma.pl

✅ dedykowana księgowa,


✅ program do faktur,


✅ gotowe rozliczenia i zero zmartwień.

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań