Jak prowadzić bloga firmowego, aby zacząć na nim zarabiać

jak prowadzić bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego krok po kroku – zobacz jak prowadzić i wypromować bloga swojej firmy, aby zacząć na nim zarabiać. Oto kilka dobrych praktyk, które pomogą Ci skuteczniej sprzedawać i zarabiać na blogu firmowym.

Blog firmowy i jego prowadzenie krok po kroku – zobacz jak prowadzić i wypromować bloga swojej firmy, aby zacząć na nim zarabiać. Oto kilka dobrych praktyk, które pomogą Ci skuteczniej sprzedawać i zarabiać na blogu firmowym. Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na własnego bloga. To dobry sposób na wzmocnienie pozycji w wyszukiwarkach, budowanie wizerunku firmy oraz promowanie produktów i usług.

Jak prowadzić bloga firmowego

Sprawdź, jak prowadzić i promować bloga swojej firmy. Jest kilka kwestii, o które warto zadbać na samym początku:

Pomysł na bloga

W Internecie można znaleźć wiele różnych blogów firmowych – np. blogi informacyjne, blogi poradnikowe, zasobowe (z materiałami do pobrania), blogi wizerunkowe itp. – które różnią się od siebie w zależności od specyfiki rynku, strategii marketingowej czy charakteru danej firmy. Zakładając bloga trzeba się zastanowić, po co w ogóle firma go zakłada, kto ma go czytać i czy blog jest rzeczywiście najlepszą drogą do osiągnięcia zamierzonego działania.

Jeśli działamy na konkurencyjnym rynku, to warto spróbować się wyróżnić i poszukać niszy lub wyspecjalizować się w konkretnym temacie. Pomoże w tym narzędzie Übersuggest, które na podstawie jednego słowa kluczowego wyświetla sugestie innych, podobnych słów związanych z daną frazą. Przykładowo, po wpisaniu frazy “księgowość” wyświetlają się propozycje takie jak “księgowość jednoosobowej działalności gospodarczej”, “księgowość ciekawostki”, “księgowość małej firmy” czy “księgowość firmy transportowej” – jest to jakaś podpowiedź. Wyróżnić można się także samą formą contentu, np. tworzyć webinary, nagrywać podcasty itp.

Użyteczność

Poza obraniem celu trzeba też pamiętać o tym, że blog ma być miejscem interesującym dla czytelnika i dającym mu jakąś korzyść. Jeśli czytelnik uzna blog za wartościowy, to będzie na niego chętniej zaglądać i dzielić się nim z innymi.

Warto więc zamieszczać ciekawe, użyteczne treści (np. materiały do ściągnięcia albo artykuł poradnikowy z gotowym rozwiązaniem problemu), a także utwierdzać czytelnika w tym, że ta treść jest użyteczna – wytłuszczać lub podkreślać korzyści, dobierać odpowiednie nagłówki, zamieszczać pomocne przykłady, podsumowania czy checklisty.

Systematyczność

Warto wyrobić sobie nawyk systematycznego pisania. Zarówno ranking Google’a jak i czytelnicy lubią, gdy na stronie pojawiają się regularnie nowe, wartościowe treści.

Planując regularne pisanie trzeba jednak nastawić się na to, że blog to długoterminowa inwestycja i zanim pojawią się pierwsze efekty może minąć kilka lub nawet kilkanaście miesięcy. Nie każdy wpis okaże się też sukcesem – warto na bieżąco monitorować, jakie tematy przynoszą największą konwersję i wykorzystywać te informacje do dalszego rozwoju bloga. Do śledzenia i analizy statystyk na stronie przydadzą się Google Analytics lub Piwik.

Oprawa

Sama treść to nie wszystko. Pierwszym, co rzuca się w oczy oso­bie odwiedzającej bloga jest jego wygląd. Dopracowana i dobrze prezentująca się oprawa graficzna zachęci do lektury, a przy tym pomoże zbudować profesjonalny i wiarygodny wizerunek firmy. Poza samą szatą graficzną warto też zadbać o czytelność i estetykę samych tekstów – uporządkować nagłówki, ustawić odpowiednie formatowanie tekstu, dodać profesjonalne zdjęcia. A jeśli chcecie urozmaicić artykuły dodatkowymi infografikami lub to wypróbujcie Piktochart.

Kuchnia Lidla i blog 8academy to dwa różne przykłady blogów firmowych, na które warto zwrócić uwagę.

Na prowadzonym od 2012 r. blogu Lidla znajdziemy przepisy kulinarne znanych kucharzy, sportowców i celebrytów, a także różne porady, tricki kuchenne i inspiracje w postaci artykułów i video. Wszystkie powiązane są z produktami, które można kupić w Lidlu, ale bez nachalnego lokowania. Blog wyróżnia się wygodą użytkowania i ciekawym, nowoczesnym layoutem.

Z kolei na blogu 8academy, prowadzonym przez sklep turystyczny 8a.pl, znajdziemy porady, testy, felietony i przewodniki związane ze sprzętem outdoorowym i wyprawami górskimi. Bloga współtworzą zarówno pracownicy sklepu, jak i zewnętrzni eksperci: wspinacze, przewodnicy, podróżnicy. Choć blog powstał niecały rok temu, to już zdążył zgromadzić sporą bazę materiałów. Tak samo jak w przypadku Kuchni Lidla, teksty są powiązane są z produktami, które można kupić w sklepie, ale bez nachalnej reklamy.

Jak wypromować bloga firmowego

Od czego zacząć?

SEO

Przede wszystkim należy zadbać o widoczność bloga w Google. Jeśli macie stronę internetową swojej firmy, zapewne zadbaliście już o SEO, ale warto o nim pamiętać także przy tworzeniu treści na bloga. A zatem używać słów kluczowych, także w tytułach wpisów, stosować odpowiednie znaczniki i linkować wewnątrz witryny. Jeśli prowadzicie bloga na WordPressie, w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek pomoże Wam wtyczka Yoast SEO lub All in One SEO Pack.

Słowa kluczowe

W doborze odpowiednich słów kluczowych i dotarciu do większej liczby odbiorców pomoże Planer słów kluczowych, bezpłatne narzędzie Google Ads, dzięki któremu można sprawdzić statystyki wyszukiwań danych haseł. Warto też korzystać z sugestii wyszukiwania Google’a, czyli podpowiedzi pod listą wyników wyszukiwania – czasem można tam znaleźć ciekawe hasła podobne do tego, które wpisaliśmy i które są często wyszukiwane przez internautów.

Social media

Aby blog sprzedawał, klienci muszą wiedzieć o jego istnieniu. Warto dać się poznać i zacząć pojawiać się tam, gdzie potencjalni odbiorcy, biorąc udział w dyskusjach i dytrybując content bez nachalnej reklamy. Możliwości jest naprawdę wiele: social media, blogi, grupy i fora tematyczne. W zlokalizowaniu takich miejsc może pomóc na przykład Buzzsumo, które wskaże domeny i influencerów tworzących najbardziej angażujące treści na dany temat. Dobrym pomysłem może być zaproszenie internetowych sąsiadów do współpracy, np. wzajemne polecanie się, wymiana wartościowymi treściami, podlinkowanie artykułu, guest blogging, występ w podcaście itp. Warto też poszukać mniej oczywistych rozwiązań, szczególnie takich, które pozwolą odróżnić się od konkurencji.

Dodatkowe linki i ruch na stronie można zdobyć także np. przy pomocy SlideShare, czyli platformy do dzielenia się prezentacjami multimedialnymi, dokumentami, infografikami i video.

Aby umożliwić czytelnikom dzielenie się treściami, warto też zainstalować na blogu przyciski społecznościowe.

Agregatory blogów

W wypromowaniu bloga mogą pomóc także tzw. agregatory. Profesjonalne, tematyczne agregatory potrafią znacznie zwiększyć zasięg bloga, umożliwiając dotarcie do osób zainteresowanych daną branżą. Dodatkowo zyskujemy link do swojej strony (pozycjonowanie). W internecie można znaleźć agregatory blogów finansowych, kulinarnych, parentingowych, marketingowych, podróżniczych, fitnessowych, wnętrzarskich i wiele innych. Większość z nich jest darmowa, za niektóre trzeba jednak zapłacić.

Warto wspierać część działań reklamami w social media lub w wyszukiwarce, dzięki którym łatwiej dotrzemy do danej grupy docelowej. Reklamując się na Facebooku warto korzystać z narzędzia Menadżer reklam Facebooka, gdzie – dzięki edytowaniu większej ilości dostępnych opcji – reklamy są skuteczniejsze i tańsze. Trzeba jednak pamiętać, że sama reklama nie jest lekiem na całe zło. Jeśli treści na blogu są nieciekawe lub źle stargetowane, ciężko będzie osiągnąć zaangażowanie odbiorców i zadowalające efekty.

W miarę możliwości warto też wykorzystać e-mail marketing. Dobrym pomysłem jest uruchomienie newslettera i wysyłanie zainteresowanym klientom informacji o nowych treściach, promocjach i produktach. Link do bloga można także zamieścić w stopce maila, dzięki czemu zobaczą go klienci, dostawcy i inne osoby, z którymi będziecie się kontaktować.

Znacie jakieś inne sposoby na wypromowanie bloga? Podzielcie się w komentarzu.
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.
Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online
księgowość biuro rachunkowe online księgowość biuro rachunkowe online Biuro Rachunkowe Biuro Rachunkowe Biuro Rachunkowe

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Wygodne
integracje i ułatwienia

Sprawdź wszystkie integracje

Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo czy PrestaShop.

Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.