Jak wypromować startup?

Firmy będące na początku swojego rozwoju często mają ograniczony budżet i zanim zaczną na siebie zarabiać, muszą liczyć się z każdą złotówką. Najczęściej więc starają się ograniczyć koszty związane z reklamą. Na szczęście w dobie Internetu i mediów społecznościowych wypromowanie firmy nie jest już tak kosztowne jak kiedyś. Wystarczy trochę wysiłku i kreatywności.

Jak wypromować startup, mając mały budżet?

 

1. Pisanie firmowego bloga

Pisanie bloga to dobry sposób na budowanie wizerunku startupu w Internecie – zamieszczenie na nim ciekawych merytorycznych treści daje możliwość zaprezentowania się jako profesjonalista, który zna się na tym co robi. Przeczytaj, o czym pisać na firmowym blogu i jak go prowadzić.

 

2. Newsletter i skuteczny e-mail marketing

Dobrym pomysłem jest też wysyłanie potencjalnym klientom e-maili z informacjami na temat firmy i jej produktów. Według niektórych badań zwrot z inwestycji w e-mail marketing potrafi wynosić nawet do 400% wkładu własnego. Wykup bazy z adresami e-mail jest jednak kosztownym rozwiązaniem, dlatego na początku warto posłużyć się newsletterem – użytkownik chętnie pozostawi nam swój adres e-mail (a nawet dokona zakupów), jeśli w ramach zapisania się do newslettera będzie mógł otrzymać informacje o nowych artykułach, jakiś darmowy raport, możliwość darmowego przetestowania produktu czy np. 20% zniżki.

 

3. Promowanie się w social media i serwisach internetowych

Dzięki serwisom internetowym i mediom społecznościowym można nawiązać kontakt ze ścisłą, konkretną grupą docelową, ponieważ Internauci lubią tworzyć grupy tematyczne. Można zaprosić kilku Internautów do darmowego testowania usług, a później poprosić o napisanie krótkiej recenzji. Warto wykorzystać też potencjał blogów i serwisów tematycznych.
Jeśli startup jest ciekawy lub innowacyjny, istnieje spore prawdopodobieństwo, że zainteresowani tematem Internauci oraz serwisy internetowe sami zaczną o nim pisać. Można również zaproponować serwisom internetowym współpracę i przysłać im gotowe artykuły eksperckie bądź komentarze do artykułów.

Zanim jednak rozpocznie się promocję startupu, dobrze jest zastanowić się dokładnie nad grupą docelową startupu i nad tym, które kanały będą najskuteczniejsze w dotarciu do niej. Do zupełnie innej grupy odbiorców dotrze się przy pomocy prasy branżowej, do zupełnie innej przy pomocy mediów społecznościowych, na przykład Instagrama, a do zupełnie innej przy pomocy bloga.

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.

ifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2xDzielimy się wiedzą nie tylko na bloguifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2x

30 porad księgowych

POBIERZ E-BOOK