Instagram. Jak wykorzystać go w w sprzedaży?

Z Instagrama już w czerwcu 2018 roku korzystało ponad miliard ludzi, czyli więcej niż mieszka na obu Amerykach. Ponad 500 milionów użytkowników loguje się tam codziennie, dlatego potencjał reklamowy tej platformy jest niezaprzeczalny. Zaistnieć na niej jest coraz trudniej z powodu ogromnej konkurencji. Bo, mimo że w 2019 roku dynamika wzrostu Instagrama w USA po raz pierwszy miała być jednocyfrowa, biznesowa kondycja tej platformy nie jest niczym zagrożona i pieniądze z reklam płyną do niej szerokim strumieniem. Według nowego raportu Bloomberga Instagram wygenerował 20 miliardów dolarów przychodów z reklam w 2019 roku, co – jak na serwis przejęty w 2012 roku za 1/20 tej kwoty – jest więcej niż imponującym wynikiem i pokazuje, że Instagram staje się coraz bardziej kluczowy dla Facebooka.

Kto korzysta z Instagrama?

Instagram, mimo że „starszy” od na przykład TikToka, wciąż jest miejscem dla młodych. Najliczniejszą grupę użytkowników Instagrama stanowią bowiem ludzie w wieku 25-34 lata, a to, z punktu widzenia marketerów, jedna z najbardziej pożądanych grup docelowych: ma już własne pieniądze i chętnie wydaje je na siebie.

wiek użytkowników instagrama - wykres
Grupy wiekowe użytkowników Instagrama, czerwiec 2020

Jakie formaty contentowe można publikować Instagramie i jak je promować?

Instagram to medium wizualne, więc o tym, że publikowany content musi być najwyższej jakości, nie trzeba przypominać, ALE… Dobra jakość na Instagramie bynajmniej nie oznacza tzw. stockowej estetyki, czyli wygładzonych i generycznych zdjęć, które za kilka groszy można kupić w internecie. Instagram ceni autentyczność i pomysł, więc – jeśli wolisz iść na łatwiznę i zdjęcia kupować – lepiej odpuść obecność w tym serwisie.

To samo dotyczy wideo. W ciągu ostatnich kilku lat Instagram konsekwentnie aktualizował i dodawał nowe funkcje, takie jak Stories i IGTV, które – zwłaszcza Stories – podbiły serca użytkowników.

Jakie możliwości reklamowe daje Instagram?

Instagram oferuje wiele możliwości reklamowych:

  • Reklamy w Stories
  • Reklamy w formie zdjęć
  • Reklamy wideo
  • Reklamy karuzelowe
  • Reklamy w formie kolekcji
  • Reklamy w sekcji „Eksploruj”
  • Reklamy w IGTV
  • Reklamy produktowe na Instagramie
Każdy typ reklamy służy innym celom biznesowym i ma różne opcje wezwań do działania (tzw. CTA).

Jak sprzedawać na Instagramie?

Instagram – jako pełnoprawna część reklamowego ekosystemu Facebooka – korzysta z tych samych zaawansowanych narzędzi reklamowych. Oznacza to, że kampanie można konfigurować, wyświetlać i monitorować za pośrednictwem Menadżera reklam na Facebooku (by emitować reklamy na Instagramie, trzeba więc mieć stronę na Facebooku).

Wszystko jest zresztą podobne: wystarczy ustawić cel reklamy, grupę odbiorców oraz format reklamowy w Menedżerze reklam, ustalić budżet i określić czas emisji. Gdy reklamy zostaną zatwierdzone i będą gotowe do emisji, system wyśle automatyczne powiadomienie.

To jednak tylko podstawowe możliwości, do których Instagram bynajmniej się nie ogranicza. Sklepy internetowe powinny zainteresować się również funkcjami sprzedażowymi tak, by użytkownicy mogli przeglądać produkty bezpośrednio w aplikacji i jednym tapnięciem przechodzić do ich zakupu. By skorzystać z możliwości reklam zakupowych, trzeba jednak mieć skonfigurowane konto firmowe na Instagramie, sprzedawać produkty fizyczne i działać na rynkach, na których ten format jest obsługiwany; w Polsce jednak – jest.

Po weryfikacji i skonfigurowaniu sklepu na Instagramie, można już dodawać znaczniki produktów i naklejki do postów i relacji i w ten sposób wyróżnić do pięciu produktów w poście z pojedynczym obrazem lub filmem i do 20 produktów w poście z wieloma obrazami. W każdej relacji można też umieścić jedną naklejkę produktu.

Przeczytaj również: Jak reklamować się na Instagramie?
▲ wróć na początek

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
BezpiecznaKsiegowoscPan

Bezpieczna księgowość bez wychodzenia z domu

jesteś w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z dedykowaną księgową

*zapomnij o papierkowej robocie, wystaw faktury i zaksięguj koszty w aplikacji ifi

IFIRMA nowoczesna rzetelna księgowość #zostanwdomu

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Szukasz księgowości?
wybierz ifirma.pl

✅ dedykowana księgowa,


✅ program do faktur,


✅ gotowe rozliczenia i zero zmartwień.

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań