Social media nie ograniczają się jedynie do Facebooka. Aktualnie w Internecie istnieje wiele platform, które, mimo że opierają się na interakcjach z innymi użytkownikami, to znacznie różnią się od siebie funkcjami, użytecznością i samym charakterem. Kolejną przedstawianą przez nas platformą społecznościową jest YouTube. Jak promować firmę na YouTube, by dać się poznać nowym odbiorcom i pogłębić relację z dotychczasowymi?
Jak promować firmę na YouTube – omówione zagadnienia:
Czym jest YouTube?
YouTube to największy na świecie serwis internetowy umożliwiający bezpłatne umieszczanie, strumieniowanie i oglądanie filmów wideo. Każdego dnia na YouTube pojawia się kilkadziesiąt tysięcy filmów, od filmów amatorskich i profesjonalnych, videoblogów, teledysków oraz zwiastunów po videoporadniki.
Według twórców serwisu YouTube odwiedza miesięcznie ponad 2 miliardy unikalnych użytkowników. Blisko 70% filmów jest oglądanych na urządzeniach mobilnych, a najczęściej oglądanym filmem w historii serwisu jest obecnie (listopad 2020) piosenka Baby Shark, której udało się osiągnąć ponad 7 miliardów wyświetleń.
Promocja firmy na YouTube
Każdy może mieć konto na YouTube, zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Jednymi z najpopularniejszych marek na YouTube w Polsce są Allegro, Rossmann, Biedronka a najpopularniejszymi branżami: nowe technologie, firmy i usługi oraz artykuły spożywcze.
Sukces nie bierze się jednak z przypadku, a ponieważ w serwisie widnieje mnóstwo dobrych treści, to poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko. Przed rozpoczęciem nagrywania filmów warto więc zrobić dokładny research i sprawdzić, jakie filmy (w danej kategorii) mają najwięcej wyświetleń.Jakie filmy zamieszczać na YouTube?
Na YouTube można zamieszczać takie filmy, jak:
- poradniki, w których podpowie się użytkownikom, jak korzystać z danego produktu lub usługi, albo jak coś zrobić przy pomocy tego produktu i usługi. Na przykład: “Jak zaksięgować fakturę w ifirma.pl” lub “Jak zrobić retusz zdjęcia w Photoshopie”. To może być również poradnik pod tytułem “Jak upiec ciasto” stworzony przez firmę cateringową,
- poradniki z odpowiedziami na najczęstsze pytania użytkowników,
- relacje z wydarzeń i konferencji branżowych,
- krótkie filmy, w których zaprezentuje się swoich pracowników, swoje biuro i firmę zza kuchni,
- video, w którym zaprezentuje się swoje produkty i usługi – jak wyglądają, jak działają, w jaki sposób powstają.
Oczywiście wiele wśród najpopularniejszych filmów na YouTube wyłamuje się z takiego schematu, oferując zupełnie inny, wyjątkowy rodzaj contentu. Nie ma więc złotej recepty na sukces. To, o czym należy pamiętać, to przede wszystkim dostosowanie charakteru video do grupy odbiorców, do których ma ono dotrzeć.
Na co jeszcze marka powinna zwrócić uwagę, publikując treści na YouTube?
Najpopularniejsze filmy na YouTube są zazwyczaj krótkie i cechuje je bardzo dobra jakość obrazu i dźwięku.
Tworząc video warto zadbać o to, aby odbiorca już od początku wiedział, co mu się oferuje i jaka marka jest za to odpowiedzialna – na przykład za sprawą odpowiednio dobranej kategorii, dokładnego tytułu i starannie sformułowanego opisu, który zawiera słowa kluczowe.
Sama treść powinna być natomiast interesująca i angażująca: film powinien zawierać użyteczne, łatwe do zrozumienia informacje, albo po prostu być zabawnym i gwarantować rozrywkę.
Warto również zamieścić w filmie call to action, czyli na przykład zaproszenie do odwiedzenia strony internetowej lub pozostawienie komentarza pod filmem.
Przed wyborem odpowiedniej platformy social media do promowania własnej marki dobrze jest sprawdzić, co dane platformy mają do zaoferowania i która z nich okaże się najlepsza dla potrzeb firmy. W dalszych wpisach na blogu przedstawimy pokrótce jeszcze inne serwisy społecznościowe.
Podziel się z innymi: