Najlepsza platforma social media dla twojego biznesu – YouTube

jak promować firmę na youtube

Social media nie ograniczają się jedynie do Facebooka. Aktualnie w Internecie istnieje wiele platform, które mimo że opierają się na interakcjach z innymi użytkownikami, to znacznie różnią się od siebie funkcjami, użytecznością i samym charakterem. Kolejną przedstawianą przez nas platformą społecznościową jest YouTube.

Social media nie ograniczają się jedynie do Facebooka. Aktualnie w Internecie istnieje wiele platform, które, mimo że opierają się na interakcjach z innymi użytkownikami, to znacznie różnią się od siebie funkcjami, użytecznością i samym charakterem. Kolejną przedstawianą przez nas platformą społecznościową jest YouTube. Jak promować firmę na YouTube, by dać się poznać nowym odbiorcom i pogłębić relację z dotychczasowymi?

Czym jest YouTube?

YouTube to największy na świecie serwis internetowy umożliwiający bezpłatne umieszczanie, strumieniowanie i oglądanie filmów wideo. Każdego dnia na YouTube pojawia się kilkadziesiąt tysięcy filmów, od filmów amatorskich i profesjonalnych, videoblogów, teledysków oraz zwiastunów po videoporadniki.

Według twórców serwisu YouTube odwiedza miesięcznie ponad 2 miliardy unikalnych użytkowników. Blisko 70% filmów jest oglądanych na urządzeniach mobilnych, a najczęściej oglądanym filmem w historii serwisu jest obecnie (listopad 2020) piosenka Baby Shark, której udało się osiągnąć ponad 7 miliardów wyświetleń.

Promocja firmy na YouTube

Każdy może mieć konto na YouTube, zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Jednymi z najpopularniejszych marek na YouTube w Polsce są Allegro, Rossmann, Biedronka a najpopularniejszymi branżami: nowe technologie, firmy i usługi oraz artykuły spożywcze.

Sukces nie bierze się jednak z przypadku, a ponieważ w serwisie widnieje mnóstwo dobrych treści, to poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko. Przed rozpoczęciem nagrywania filmów warto więc zrobić dokładny research i sprawdzić, jakie filmy (w danej kategorii) mają najwięcej wyświetleń.

Jakie filmy zamieszczać na YouTube?

Na YouTube można zamieszczać takie filmy, jak:

  1. poradniki, w których podpowie się użytkownikom, jak korzystać z danego produktu lub usługi, albo jak coś zrobić przy pomocy tego produktu i usługi. Na przykład: “Jak zaksięgować fakturę w ifirma.pl” lub “Jak zrobić retusz zdjęcia w Photoshopie”. To może być również poradnik pod tytułem “Jak upiec ciasto” stworzony przez firmę cateringową,
  2. poradniki z odpowiedziami na najczęstsze pytania użytkowników,
  3. relacje z wydarzeń i konferencji branżowych,
  4. krótkie filmy, w których zaprezentuje się swoich pracowników, swoje biuro i firmę zza kuchni,
  5. video, w którym zaprezentuje się swoje produkty i usługi – jak wyglądają, jak działają, w jaki sposób powstają.

Oczywiście wiele wśród najpopularniejszych filmów na YouTube wyłamuje się z takiego schematu, oferując zupełnie inny, wyjątkowy rodzaj contentu. Nie ma więc złotej recepty na sukces. To, o czym należy pamiętać, to przede wszystkim dostosowanie charakteru video do grupy odbiorców, do których ma ono dotrzeć.

Na co jeszcze marka powinna zwrócić uwagę, publikując treści na YouTube?

Najpopularniejsze filmy na YouTube są zazwyczaj krótkie i cechuje je bardzo dobra jakość obrazu i dźwięku.

Tworząc video warto zadbać o to, aby odbiorca już od początku wiedział, co mu się oferuje i jaka marka jest za to odpowiedzialna – na przykład za sprawą odpowiednio dobranej kategorii, dokładnego tytułu i starannie sformułowanego opisu, który zawiera słowa kluczowe.

Sama treść powinna być natomiast interesująca i angażująca: film powinien zawierać użyteczne, łatwe do zrozumienia informacje, albo po prostu być zabawnym i gwarantować rozrywkę.

Warto również zamieścić w filmie call to action, czyli na przykład zaproszenie do odwiedzenia strony internetowej lub pozostawienie komentarza pod filmem.

Przed wyborem odpowiedniej platformy social media do promowania własnej marki dobrze jest sprawdzić, co dane platformy mają do zaoferowania i która z nich okaże się najlepsza dla potrzeb firmy. W dalszych wpisach na blogu przedstawimy pokrótce jeszcze inne serwisy społecznościowe.

▶ Przeczytaj również: Własny kanał na YouTube jako skuteczne narzędzie marketingowe marki

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Wygodne
integracje i ułatwienia

Sprawdź wszystkie integracje

Program do faktur ifirma.pl w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e-commerce, jak Shoper, Shoplo czy PrestaShop.

Ifirma.pl łączy się również z urządzeniami fiskalnymi oraz pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur - wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.