Podcast w marketingu - omówione zagadnienia:
Podcast stanowi stosunkowo nowe, wciąż rozbudowywane, medium internetowe. Jest jednym z najefektywniejszych kanałów przekazu, dzięki którym można dotrzeć do klienta. Ciekawa audycja w sieci pozwoli zbudować atrakcyjny wizerunek przedsiębiorstwa. To także szansa na przyciągnięcie nowych odbiorców i zwiększenie oddziaływania naszej marki w sieci. Jak zatem stworzyć podcast, który będzie użyteczny również dla potrzeb firmy? Na jakie profity możemy liczyć?
Podcast – słowem wstępu. 3 istotne cechy tematycznej audycji online
Działania reklamowe są zawsze ukierunkowane na odniesienie wymiernych korzyści dla przedsiębiorstwa. Nie inaczej jest w przypadku firmowego podcastu stanowiącego atrakcyjne medium, które jest jednocześnie niezwykle użyteczne dla słuchacza. Biznesowy podcast posiada szereg zalet przekonujących o jego skuteczności. Wybraliśmy 3 najważniejsze kwestie:
- Dostęp bez ograniczeń. Ciekawa audycja tematyczna może zostać odsłuchana w dogodnym dla odbiorcy momencie. Widz może wielokrotnie wracać do materiału, polecać go znajomym, udostępniać w swoich mediach społecznościowych – jeśli wyda mu się to zasadne.
- Czysta treść. Podcasty są pozbawione reklam, sponsorowanych wstawek czy nachalnych propozycji. Stanowią konkretną, użyteczną informację, wobec czego są chętnie słuchane przez osoby relaksujące się np. w podróży. Użytkownik, który uzna, że podcast firmowy jest ciekawy, z pewnością zapozna się z kolejnymi jego częściami.
- Żywa relacja. Słuchacz jest traktowany jako indywiduum. Audycja tworzy więź na linii odbiorca-nadawca. To sprawia, że podcast w biznesie jest coraz chętniej wybieranym medium kontaktu z potencjalnymi klientami.
Podcast w marketingu – jak zacząć? Wskazówki dla początkujących nadawców
Podcast stanowi uporządkowaną formę publikacji, która posiada właściwą dla siebie budowę. Każdy odcinek tematyczny musi zawierać wstęp, treść właściwą oraz wnioski końcowe. Taka forma domyka logiczną całość, sprawiając, iż nagranie dźwiękowe staje się spójnym materiałem. Również i biznesowy podcast powinien być ukierunkowany na dostarczenie maksymalnie wartościowej treści. Musi być ona w pełni przemyślana: wnioski zaprezentowane przez mówcę muszą być uargumentowane i powinny wynikać z poprzedniej części audycji. Chaos zawarty w strukturze materiału podcastowego nie jest najlepszym przyjacielem internetowego mówcy. Odbiorca, który konfrontuje się z nagraniem, korzysta jedynie ze ścieżki dźwiękowej – nagranie musi być usystematyzowane i przeprowadzone zgodnie z nakreślonym wcześniej planem.
Firmowy podcast. Mowa jest srebrem
Największym sekretem, determinującym jakość podcastu, jest ciężka praca mówcy. Należy artykułować zdania w sposób interesujący i przystępny dla przeciętnego słuchacza. Nadający musi być zatem obiektywnie dobrym opowiadaczem, z rozwiniętymi, krasomówczymi umiejętnościami. Zainteresowanie słuchaczy można zdobyć na różne sposoby. Tworząc podcast firmowy warto zwrócić uwagę na:
- prawidłową dykcję, którą należy ćwiczyć systematycznie;
- konieczność posiadania dużej wiedzy tematycznej z omawianej dziedziny;
- odpowiedni, życzliwy tembr głosu;
- spójność wyrażanych poglądów;
- kontakt ze słuchającym poprzez zwroty grzecznościowe i osobiste;
- ciekawą tematykę, interesującą odbiorcę;
- odpowiedni format odcinka, długość, liczbę gości dopasowaną zgodnie ze sprawdzonymi schematami.
Podcast w biznesie – realny zysk czy uzupełnienie?
Biznesowy podcast nie powinien być traktowany jako swoista maszynka do osiągania wymiernych zysków pieniężnych. Jest to raczej narzędzie, które umożliwia zbudowanie nowoczesnego wizerunku marki. To także sposób na poprawienie zasięgów, o ile tematyka nagrań będzie interesująca dla odbiorcy. Podcast nie może być zatem skupiony na jednym, wąskim temacie. Powinien swoim spektrum obejmować szerszą dziedzinę – tak, aby mówca miał większą swobodę w stworzeniu ciekawego programu.
Podziel się z innymi: