Targetowanie reklam na Facebooku - omówione zagadnienia:
- Reklamy na Facebooku na specjalne okazje
- Osoby, które odwiedziły stronę www w ciągu ostatnich 180 dni
- Osoby, które odwiedziły stronę www w ciągu ostatnich 30 dni
- Subskrybenci newslettera
- Osoby podobne do tych z bazy Twoich klientów
- Podobna grupa do Twoich odwiedzających stronę www w ciągu ostatnich 30 dni
- Podobna grupa jak Twoi fani
- Targetowanie po zainteresowaniach: m.in. social media
Poniżej kilka ciekawych przykładów targetowania reklamy na Facebooku, aby nie tylko dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, ale zaskoczyć osoby dookoła nas. Dodatkowo prezentuję przykładowe grupy reklam, które można stworzyć, jeśli się ma stronę www.
Reklamy na Facebooku na specjalne okazje
- Reklamy z okazji urodzin Twoich fanów. Zaproponuj im zniżkę, gratis albo po prostu życzenia. Targetowanie na urodziny.
- Wzmocnienie przekazu dla fanów. Promocja, wydarzenie lub ważny komunikat. Jeśli obawiasz się, że Twoi fani nie zobaczą istotnego posta wykorzystaj reklamy. Targetowanie na własnych fanów.
- Podziękuj pracownikom. Zaoferuj im coś specjalnego. Targetowanie na pracowników firmy albo nawet konkretnego pracownika: przez stanowisko.
- Dotrzyj do członków swojej rodziny, przyjaciół lub swojej ukochanej. Targetowanie na konkretne UID (identyfikatory) lub szczegółowe kryteria.
- Nawiązuj relacje z ważnymi osobami. Przedstawiciele partnerów, dziennikarze lub akcjonariusze. Chwal się wynikami, informuj o ważnych sprawach i angażuj. Targetowanie na stanowiska i firmy.
Osoby, które odwiedziły stronę www w ciągu ostatnich 180 dni
Wykorzystując piksel konwersji Facebooka możemy ustalić wyświetlanie reklam dla osób, które odwiedziły naszą stronę www w ciągu ostatnich X dni. Ostatnie pół roku pozwala na przypominanie o sobie odwiedzającym i zachęca ich do ponownego odwiedzenia.
Osoby, które odwiedziły stronę www w ciągu ostatnich 30 dni.
>Reklama powinna próbować przekonać niezdecydowanych do Twojej oferty.
Subskrybenci newslettera
Podstawowa grupa, którą można próbować angażować w działania, przekonywać do odwiedzin czy naszych produktów. Warto wzmacniać przekaz z newslettera przez reklamy.
Osoby podobne do tych z bazy Twoich klientów
Lookalike audience umożliwia wyszukanie osób bardzo zbliżonych do Twoich klientów. Bo kto może być bardziej zainteresowany Twoimi produktami niż osoby takie jak ci, którzy z nich korzystają?
Podobna grupa do Twoich odwiedzających stronę www w ciągu ostatnich 30 dni
Szukanie nowych, potencjalnych klientów to zdecydowanie ważne zadanie i dlatego warto przekierowywać nowych odwiedzających na stronę i przekonać się, czy zostaną naszymi klientami.
Podobna grupa jak Twoi fani
Jeśli ktoś został Twoim fanem, istnieje duża szansa, że czyta Twojego bloga czy artykuły, interesuje się Twoimi działaniami i jest, był lub będzie Twoim klientem. Pozyskiwanie kolejnych potencjalnych klientów, a na pewno fanów (którzy mogą Ci pomóc do nich dotrzeć) to świetny sposób na promocję.
Targetowanie po zainteresowaniach: m.in. social media
Nie warto zamykać się tylko na swoich fanów, klientów i subskrybentów. Czasem można spróbować rozszerzyć zakres swoich odwiedzających o nowe osoby. Nigdy nie wiadomo kto może zostać Twoim nowym klientem, prawda?
Kiedy zdamy sobie sprawę, że reklama na Facebooku kosztuje zaledwie kilkadziesiąt groszy, możemy zupełnie inaczej spojrzeć na możliwość wykorzystania ich. Czy nie warto zainwestować kilkunastu/kilkudziesięciu złotych miesięcznie, żeby sprawić przyjemność swoim pracownikom, poprawić wyniki lub zaskoczyć partnerów? Umiejętne targetowanie reklam na Facebooku nam w tym pomoże.
Autorka: Monika Czaplicka – w branży social media działa od 8 lat. Pracuje dla klientów z różnych dziedzin, przez lata zajmowała się marketingiem szeptanym oraz przygotowywaniem strategii marketingowych. Jej debiutancka książka “Zarządzanie kryzysem w social media” nakładem wydawnictwa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.
Podziel się z innymi: