Jak sprzedawać na TikToku? Nowa funkcja TikTok Shopping.

czym jest TikTok Shopping

Mówiąc TikTok, zapewne wiele osób myśli o platformie dla młodzieży, gdzie główny content to odtwarzanie trendów tanecznych.

Dzisiejszym artykułem udowodnimy wam, że to tylko stereotyp, a sam serwis kryje w sobie duże możliwości również dla branży e-commerce. Oprócz samej aplikacji porozmawiamy również o jej nowej funkcji, czyli TikTok Shopping. Sprawdźcie co to takiego!

Dlaczego warto sprzedawać na TikToku?

TikTok to najszybciej rozwijająca się aplikacja na świecie. Nie przeszkodziły jej w tym nawet ograniczenia, które nakładały poszczególne państwa. Przykładowo Indie dwukrotnie zakazały TikToka, najpierw w 2019 (przepis został uchylony), a następnie w 2020 roku. Popularna była też sprawa restrykcyjnych obostrzeń, które miały być nałożone na platformę na terenie USA. Ostatecznie jednak do tego nie doszło, a część udziałów została wykupiona przez amerykańskie firmy Walmart i Oracle.

TikTok w samym 2021 roku wygenerował przychody na poziomie ok. 4,6 miliarda dolarów. Liczba użytkowników osiągnęła w ubiegłym roku 1 miliard – platformie osiągnięcie tego wyniku zajęło tylko 5 lat (przykładowo Facebook i YouTube potrzebowali na to 8 lat).

Kto korzysta z TikToka?

Według statystyk 56% globalnych użytkowników stanowią kobiety. Najwięcej użytkowników mieści się w przedziale wiekowym 18-24 lata. Drugą dominującą grupą odbiorców są osoby w wieku od 25 do 34 lat. Tiktok to również najbardziej angażująca aplikacja, ponieważ średnia sesja użytkownika wynosi 10,85 minut. W porównaniu na drugim miejscu znajduje się Pinterest z wynikiem 5,06 minut.

użytkownicy aplikacji TikTok

Co to jest TikTok Shopping?

Twórcy nagrywający tiktoki, mogą na wideo oznaczać konkretne produkty, które użytkownicy mogą kupować bezpośrednio w aplikacji. Skraca to proces zakupowy, ponieważ nie muszą przechodzić do oddzielnego sklepu internetowego.

Jak założyć TikTok Shopping?

Funkcja TikTok Shopping oferuje dwa rozwiązania dla e-commerce. Pierwsze z nich to integracja bezpośrednia, natomiast druga to integracja partnerska. W obu przypadkach sprzedawcy otrzymują dostęp do potrzebnych funkcji i narzędzi reklamowych, jednak są one konfigurowane w odmienny sposób.

TikTok Shopping Direct Integration – integracja bezpośrednia

Pierwszym krokiem jest utworzenie sklepu w TikTok Seller Center. Jest to portal dla sprzedawców, który pozwala im prowadzić działalność e-commerce na tej platformie społecznościowej. Udostępnia kompleksowe rozwiązania, takie jak: zarządzanie operacjami sklepu, obsługa klienta, analiza wyników, itp.

Jak utworzyć sklep w TikTok Seller Center?
    • Przejdź na stronę internetową seller.tiktok.com.
    • Wybierz odpowiedni kraj. Do wyboru są: 6 krajów azjatyckich oraz jeden europejski – TikTok pracuje nad rozszerzeniem funkcji na kolejne państwa, dlatego na przestrzeni miesięcy ta liczba może się zmieniać.
tiktok shopping
  • Zaloguj się za pomocą konta TikTok lub danych: telefon i hasło albo zarejestruj się, jeśli nie posiadasz konta.
  • Uzupełnij informacje dotyczące twojego sklepu: kod pocztowy, adres magazynu/odbioru, osoba kontaktowa, numer telefonu, kraj oraz adres zwrotny.

Sprzedaż produktów/usług nie jest możliwa bez wcześniejszej weryfikacji tożsamości. Jak to zrobić?

  • Przejdź na stronę główną TikTok Seller Center i naciśnij przycisk „Weryfikuj dokumenty”. Następnie wybierz „Przyślij dokumenty”.
  • Wybierz typ firmy. Do wyboru są: korporacja oraz przedsiębiorstwo prywatne (ang. Individually-owned Business).
  • Podaj nazwę sklepu.
  • W przypadku posiadania przedsiębiorstwa prywatnego, do weryfikacji należy wysłać zdjęcie dowodu osobistego, prawa jazdy albo paszportu (przesłać należy zdjęcia obu stron dokumentu).
  • W przypadku korporacji wymagane są zdjęcia dokumentów potwierdzających posiadanie licencji na prowadzenie działalności gospodarczej oraz potwierdzające tożsamość przedstawiciela prawnego firmy.
  • Prześlij wymagane dokumenty i naciśnij przycisk „Prześlij”(„Submit”).
  • Weryfikacja może potrwać kilka dni.

Po pomyślnej weryfikacji należy połączyć konto bankowe ze swoim sklepem. W przeciwnym wypadku niemożliwe będzie otrzymanie zapłaty, ani realizowanie zwrotów. Jak to zrobić?

  • Przejdź na stronę główną TikTok Seller Center i naciśnij przycisk „Link Bank Acoount”. Następnie wybierz „Link Account”.
  • Wprowadź potrzebne dane: kraj i walutę konta bankowego, numer konta bankowego, adres e-mail, itp.
  • Naciśnij przycisk „Prześlij” („Submit”).

Po przejściu wszystkich kroków i pomyślnej weryfikacji sprzedawca może dodać produkty do swojego sklepu.

TikTok Shopping Partner Integration – integracja partnerska

W przypadku integracji partnerskiej dostępne są trzy rozwiązania:

  • Integracja przez platformy partnerów – sprzedawca może uruchomić sklep z poziomu konkretnej platformy, korzystając z integracji TikTok eCommerce Partner Platform. Do obsługiwanych platform partnerskich należą: Shopify, Square, BigCommerce i Ecwid. TikTok pracuje wciąż nad kolejnymi integracjami.
  • Konfiguracja ręczna– aby to zrobić, należy utworzyć katalog w TikTok Business Center, następnie przesłać produkty do katalogu oraz utworzyć sklep w TikTok Business Center i połączyć go ze stworzonym katalogiem. Na koniec wystarczy podłączyć konto TikTok ze swoim sklepem. Dokładna instrukcja dostępna jest pod tym linkiem.
  • Zaloguj się za pomocą konta TikTok lub danych: telefon i hasło albo zarejestruj się, jeśli nie posiadasz konta.
  • Integracja API – istnieje możliwość konfiguracji i zarządzania sklepem, dzięki utworzeniu aplikacji wykorzystującej interfejs API TikTok Marketing.

TikTok shop – wskazówki jak zrobić to dobrze

Nie ma konkretnych wytycznych i rozwiązań, które zagwarantują, że twój sklep na TikToku osiągnie sukces. Składa się na to wiele zmiennych, na które chcemy zwrócić twoją uwagę.

  • Katalog produktów będzie stanowił twoją witrynę sklepową. Należy więc zwrócić uwagę na to, aby przyciągała potencjalnych klientów. Przede wszystkim ważna jest jakość dodawanych multimediów oraz ich spójność. Dobrze, jeśli użytkownik po samych zdjęciach będzie umiał powiązać produkty z twoją marką. Zachowaj więc swój styl i spójność nie tylko w obrębie TikToka, ale również na innych platformach.
  • Tytuły produktów to kolejny sposób na zwrócenie uwagi klienta. Nie mogą być jednak zbyt długie, ponieważ limit wynosi 34 znaków. Za to więcej informacji możesz umieścić w opisie, który powinien zawierać szczegóły dotyczące danego produktu. Warto również wspomnieć, że linki zawierane w opisach nie są klikalne.
  • Miejscem, które warto wykorzystać jest TikTok Bio. Do dyspozycji mamy 80 znaków, w których warto opisać siebie, swoją firmę i co oferujemy. Można rozbudować to miejsce o współgrające z marką emotikony, CTA i link przekierowujący do konkretnej strony (w TikTok bio można dodać tylko jeden klikalny link).
  • Poinformuj odbiorców, że mogą kupować w twojej zakładce TikTok Shopping. Ikonka torby na zakupy, która na to wskazuje, jest mało widoczna, przez co użytkownicy mogą jej nie zauważyć. Warto więc poinformować ich o takiej możliwości. Uświadom ich również, że mogą dokonywać zakupów bezpośrednio w aplikacji.
  • Promuj produkty w swoich filmach. Oczywiście zachowaj w tym umiar, aby nie zniechęcić użytkowników. Postaw na ciekawy content, który przyciągnie klientów do twojego sklepu.
  • Rozważ współpracę z influencerami. Jest to jedna z form promocji, która opiewa na zaufaniu do konkretnego twórcy. W ten sposób możesz dotrzeć do szerszego grona zaangażowanych odbiorców.

Podsumowanie

TikTok Shopping to sukcesywnie rozwijana funkcja, która daje sprzedawcom nowe możliwości w działalności e-commerce. Przedsiębiorstwa, których grupa docelowa to Gen Z lub Millenialsi, powinny szczególnie śledzić rozwój platformy, ponieważ stanowi ona idealne źródło potencjalnych klientów.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość