FAQ usług kurierskich

(często zadawane pytania + odpowiedzi)

  • Z usług kurierskich za pośrednictwem ifirma.pl mogą korzystać wszyscy zarejestrowani użytkownicy ifirma.pl, czyli osoby korzystające z pełnego pakietu małej księgowości, klienci biura rachunkowego ifirma.pl, jak i ci, którzy zdecydowali się na darmowy moduł do wystawiania faktur i rachunków. Wystarczy zaakceptować regulamin usługi w sekcji narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ regulamin.
  • Przesyłkę kurierską można nadać korzystając z przycisku „narzędzia” dostępnego na pulpicie głównym po zalogowaniu do ifirma.pl: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ dodaj przesyłkę.
  • Jeśli jeszcze nie masz konta w ifirma.pl, zarejestruj się i korzystaj z pełnego pakietu małej księgowości przez 3 miesiące za darmo. Potem możesz zdecydować się na dalsze odpłatne korzystanie z ifirma.pl lub na darmowy moduł do wystawiania faktur i rachunków.
  • Dodawanie nowych przesyłek

    Po zalogowaniu się do ifirma.pl należy przejść do zakładki: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki i wybrać przycisk „dodaj przesyłkę”. Jednokrotnie – przed pierwszym skorzystaniem z usługi – konieczne będzie zaakceptowanie regulaminu usług kurierskich (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ regulamin).
  • Następnym krokiem jest uzupełnienie wymaganych pól formularza, m.in. określenie adresata i rodzaju przesyłki (standardowa czy ekspresowa), wybór sposobu płatności (pobranie lub przelew), określenie zawartości paczki oraz wprowadzenie parametrów gabarytowych oraz wagowych przesyłki. Żeby sprawdzić ile zapłacisz za przesyłkę – skorzystaj z przycisku „przelicz”.
  • Jeśli chcesz, w tym kroku możesz załączyć do przesyłki fakturę dla kontrahenta – sekcja “powiązane dokumenty” ➡ “dodaj powiązany dokument”.
  • Na koniec zatwierdź wszystkie wprowadzone dane. Jeśli wybrałeś przesyłkę za pobraniem – możesz zamówić kuriera od razu (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ zamów kuriera). Jeśli nie – przejdź do płatności: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ nieopłacone.

    Opłacenie przesyłek

    Po uzupełnieniu formularza zamówienia, należy dokonać opłaty za wybrane przesyłki: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ nieopłacone, oznaczyć przesyłki do opłacenia, a następnie zatwierdzić przyciskiem „zapłać za wybrane”. W tej samej zakładce pojawi się tabela z listą opłat, gdzie dla każdej pozycji należy wykonać przelew:
    • za pośrednictwem opcji mTransfer (klienci mBanku);
    • lub za pośrednictwem innego banku, podając w przelewie następujące dane: IFIRMA SA ul. Grabiszyńska 241 B53-234 WrocławNumer konta: 91 1140 2004 0000 3702 7427 2381Tytuł przelewu: „Opłata za usługi kurierskie ifirma.pl, przypisany numer płatności oraz login w ifirma.pl” – dane dotyczące przelewu dla danej paczki najlepiej skopiować z tabeli z listą opłat dla przelewów przez mTransfer. IFIRMA SA zastrzega, że wpłaty dokonane na inny numer konta bankowego niż wskazany, nie będą traktowane jako opłata za usługi kurierskie;
    • w przypadku wybrania płatności za pobraniem, kurier pobierze opłatę od odbiorcy przesyłki, a kwota pobrania zostanie zwrócona przelewem na konto bankowe użytkownika po potrąceniu przez ifirma.pl kosztów usługi kurierskiej (faktury za paczki “pobraniowe” wystawiane są po potrąceniu przez ifirma.pl opłaty za paczkę i nie trzeba ich opłacać ponownie).
    Przyspiesz proces zamówienia kuriera – wyślij potwierdzenie przelewu na bok@ifirma.pl.
  • Zamówienie kuriera i wydruk dokumentów przewozowych

    Po zaksięgowaniu pełnej kwoty opłaty za nadanie przesyłki, opłacone przesyłki znikną z pozycji „nieopłacone” i będzie można zamówić kuriera: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ zamów kuriera.
  • Ważne! Zamówienie kuriera przez aplikację skutkuje jego przyjazdem we wskazanym terminie i przedziale czasowym. W przypadku nieprzekazanie żadnej przesyłki kurierowi (rezygnacja z nadania lub przekazanie jej kurierowi w terminie wcześniejszym, np. po kontakcie telefonicznym), Operator dokona obciążenia użytkownika opłatą dodatkową – zgodnie z cennikiem usług kurierskich.
  • W formularzu, który się pojawi należy uzupełnić dane osoby kontaktowej oraz godziny odbioru przesyłki przez kuriera (ewentualnie podać dodatkowe informacje dla kuriera). Składane zlecenie należy potwierdzić przyciskiem „zatwierdź”. Aplikacja poinformuje o przyjęciu złożonego zlecenia.
  • Na koniec należy wydrukować list przewozowy (etykiety) oraz protokół przekazania przesyłki (w dwóch egzemplarzach). Przed przygotowaniem paczki do wysyłki, zapoznaj się z warunkami jej pakowania, oznaczania i adresowania. Bez kompletnych dokumentów i właściwego przygotowania paczki, kurier może odmówić jej odebrania.
  • Nadać przesyłkę i zamówić kuriera można również z poziomu faktury. Sprawdź “Jak nadać przesyłkę z poziomu faktury?”.
  • Dane adresowe, na które wysyłana jest przesyłka zależne są od ustawień wprowadzonych dla danego kontrahenta: kontrahenci ➡ szczegóły kontrahenta ➡ sekcja „adres”. Można je ustawić dla danego kontrahenta poprzez oznaczenie „checkboxa” przy „adresie korespondencyjnym”. Paczki będą wysyłane zgodnie z wprowadzonymi ustawieniami. Nie ma możliwości “ręcznego” wprowadzenia dla danej przesyłki adresu innego niż adres korespondencyjny lub adres siedziby firmy kontrahenta.
  • Uwaga: wprowadzanie w polu “uwagi” informacji dla kuriera wskazującej inny adres odbiorcy przesyłki niż wybrany w ustawieniach dla danego kontrahenta nie będzie przez kuriera respektowane i przesyłka zostanie dostarczona zgodnie z danymi adresowymi odbiorcy wykazanymi na etykiecie w polu “adres doręczenia”.
  • Tak, w ifirma.pl umożliwiliśmy wygodne nadawanie przesyłek w powiązaniu z fakturami. Po jej wystawieniu wystarczy na dole faktury wybrać przycisk „wyślij paczkę”, a po przeniesieniu do formularza zamówienia, uzupełnić wymagane pola, m.in. określić rodzaj przesyłki (standardowa czy ekspresowa), wybrać sposób płatności, określić zawartość paczki oraz wprowadzić parametry gabarytowe oraz wagowe przesyłki.
  • Żeby sprawdzić ile zapłacisz za przesyłkę – skorzystaj z przycisku „przelicz”. Faktura, dla której zamawiana jest przesyłka będzie wykazana w sekcji „powiązane dokumenty”. Teraz możesz zatwierdzić wprowadzone dane.
  • Jeśli wybrałeś przesyłkę za pobraniem – możesz zamówić kuriera od razu (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ zamów kuriera). Jeśli nie – przejdź do płatności: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ nieopłacone.
  • Pamiętaj, że domyślnym nadawcą przesyłek wykazanym na dokumentach przewozowych (nadawca i adres odbioru przesyłki przez kuriera) jest Twoja firma – zgodnie z danymi wprowadzonymi na koncie ifirma.pl (ustawienia ➡ dane i konfiguracja ➡ dane firmy). Jeśli jednak chciałbyś, żeby kurier odbierał Twoje przesyłki z innego miejsca niż siedziba firmy, zdefiniuj stały adres odbioru i dane osoby kontaktowej (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ ustawienia ➡ adres odbioru przesyłek) – wówczas w polu “nadawca” na dokumentach przewozowych znajdą się dane adresowe wprowadzone dla odbioru przesyłek.

    Opłacenie przesyłek

    Wybierz paczki, które chcesz opłacić i kliknij przycisk „zapłać za wybrane” – w sekcji wykonaj przelew znajdziesz dane do przelewu:
      • zapłać przez mTransfer korzystając z przycisku “wykonaj przelew” (klienci mBanku);
      • lub zrób przelew z innego banku, podając w przelewie następujące dane: IFIRMA SA ul. Grabiszyńska 241 B53-234 WrocławNumer konta: 91 1140 2004 0000 3702 7427 2381Tytuł przelewu: „Opłata za usługi kurierskie ifirma.pl, przypisany numer płatności oraz login w ifirma.pl” – dane dotyczące przelewu dla danej paczki najlepiej skopiować z tabeli z listą opłat dla przelewów przez mTransfer. IFIRMA SA zastrzega, że wpłaty dokonane na inny numer konta bankowego niż wskazany, nie będą traktowane jako opłata za usługi kurierskie;
      • w przypadku wybrania płatności za pobraniem, kurier pobierze opłatę od odbiorcy przesyłki, a kwota pobrania zostanie zwrócona przelewem na konto bankowe użytkownika po potrąceniu przez ifirma.pl kosztów usługi kurierskiej (faktury za paczki “pobraniowe” wystawiane są po potrąceniu przez ifirma.pl opłaty za paczkę i nie trzeba ich opłacać ponownie).
    Przyspiesz proces zamówienia kuriera – wyślij potwierdzenie przelewu na bok@ifirma.pl.

    Zamówienie kuriera i wydruk dokumentów przewozowych

    Po zaksięgowaniu pełnej kwoty opłaty za nadanie przesyłki, opłacona paczka z sekcji „nieopłacone” zostaną przeniesione do sekcji „oczekujące”, gdzie można wydrukować dokumenty (etykiety i powiązaną fakturę) – przycisk „drukuj dokumenty” oraz zamówić kuriera do odbioru przesyłek – przycisk „zamów kuriera”.
  • Ważne! Zamówienie kuriera przez aplikację skutkuje jego przyjazdem we wskazanym terminie i przedziale czasowym. W przypadku nieprzekazanie żadnej przesyłki kurierowi (rezygnacja z nadania lub przekazanie jej kurierowi w terminie wcześniejszym, np. po kontakcie telefonicznym), Operator dokona obciążenia użytkownika opłatą dodatkową – zgodnie z cennikiem usług kurierskich.
  • W formularzu zamówienia odbioru przesyłek należy uzupełnić dane osoby kontaktowej oraz godziny odbioru przesyłki przez kuriera (ewentualnie podać dodatkowe informacje dla kuriera). Składane zlecenie należy potwierdzić przyciskiem „zatwierdź”. Aplikacja poinformuje o przyjęciu złożonego zlecenia.
  • Na koniec należy wydrukować list przewozowy (etykiety) oraz protokół przekazania przesyłki (w dwóch egzemplarzach). Przed przygotowaniem paczki do wysyłki, zapoznaj się z warunkami jej pakowania, oznaczania i adresowania. Bez kompletnych dokumentów i właściwego przygotowania paczki, kurier może odmówić jej odebrania.
  • Tak, za pośrednictwem ifirma.pl można nadawać również przesyłki listowe, np. umowy czy inne firmowe materiały i dokumenty. Przesyłki listowe w ifirma.pl nie stanowią odrębnej kategorii i opłaty naliczane są tak jak w przypadku przesyłek do 10 kg – w zależności od wybranego rodzaju usługi (przesyłka standardowa lub ekspresowa).
  • Przed przekazaniem paczki kurierowi, należy ją przygotować tak, żeby w trakcie transportu jej zawartość nie uległa uszkodzeniu. Główne wytyczne dotyczące przygotowania przesyłki są następujące:
    • opakowanie przesyłki powinno być dopasowane do wagi, wielkości i rodzaju zawartości; jeśli zawartość tego wymaga, opakowanie należy dodatkowo usztywnić i wzmocnić;
    • zamknięcie paczki powinno być zabezpieczone, np. taśmą samoprzylepną (najlepiej firmową, a nie zwykłą szarą taśmą) lub plombą;
    • na zewnętrznej części opakowania nie mogą znajdować się żadne nieaktualne oznaczenia, opakowanie paczki należy odpowiednio opisać (dane adresowe nadawcy i odbiorcy) i oznakować za pomocą napisów lub naklejek („góra/dół”, „szkło”, itp.);
    • wolne przestrzenie w opakowaniu przesyłki powinny być wypełnione towarem lub dodatkowym wypełnieniem, a poszczególne elementy przesyłki zapakowane w dodatkowe jednostkowe opakowania – zabezpieczy to poszczególne elementy zawartości przed przemieszczaniem się w trakcie transportu i przed ewentualnym uszkodzeniem czy zabrudzeniem (np. stosowanie wypełnień ze styropianu dopasowanych do zapakowanych produktów lub folii bąbelkowej);
    • jeśli dana przesyłka składa się z kilku paczek, powinny być połączone ze sobą tak, aby nie uległy rozdzieleniu w trakcie transportu; można je zabezpieczyć za pomocą firmowej taśmy klejącej (nie można używać szarej taśmy!) lub folii stretch z oznaczeniami nadawcy; liczbę paczek w przesyłce obowiązkowo należy wykazać na załączonym liście przewozowym;
    • każda przesyłka powinna zawierać załączone prawidłowo uzupełnione dokumenty przewozowe (list przewozowy, protokół przekazania) – należy zadbać o właściwe przytwierdzenie listu przewozowego do przesyłki – tak, żeby nie oddzielił się od niej w trakcie transportu, np. przytwierdzając list przewozowy w foliowej kieszeni.
    Nadawana przesyłka musi spełniać wymogi przewoźnika dotyczące gabarytów i wagi oraz nie może zawierać przedmiotów zakazanych. Przed złożeniem zlecenia na usługę kurierską należy zapoznać się ze szczegółowymi warunkami świadczenia usługi przez przewoźnika.
Dodatkowo zapoznaj się z zaleceniami dotyczącymi pakowania towarów wysyłanych za pośrednictwem DPD
  • Dla każdej nadawanej przesyłki należy wydrukować wygenerowany przy składaniu zlecenia list przewozowy (etykiety) z danymi przesyłki oraz protokół przekazania (w dwóch egzemplarzach), zawierający listę przekazywanych przesyłek, które będą stanowiły dowód nadania przesyłek i ich odbioru przez kuriera.
  • Dopuszczalne wymiary przesyłki określane są przez ich przewoźnika. Dla przesyłek nadawanych z poziomu ifirma.pl parametry wagowe i gabarytowe są następujące:
    • maksymalna waga jednej paczki w przesyłce: 31,5 kg;
    • maksymalna długość paczki: 175 cm (najdłuższy bok);
    • wysokość + szerokość + długość ≤ 300 cm;
    • maksymalna objętość paczki: 0,35 m3;
    • paczka ma kształt prostopadłościanu.
    W przypadku przesyłek niestandardowych naliczane są dodatkowe opłaty. Ważne: Przesyłki o wadze rzeczywistej przekraczającej 31,5 kg są przesyłkami paletowymi i nie są obsługiwane. Jeśli chcesz nadawać przesyłki powyżej 31,5 kg (w ilości przekraczającej 30. przesyłek paletowych miesięcznie), skontaktuj się z nami – poinformujemy Cię o zasadach udostępnienia takiej funkcji.
  • Przesyłki niestandardowe to przesyłki niespełniające wymagań dotyczących wymiarów w odniesieniu do wagi czy gabarytów. Za paczkę niestandardową uznawane są paczki spełniające choć jeden z poniższych warunków:
    • paczka o kształcie cylindrycznym, okrągłym, owalnym: takie jak tuby, bębny, beczki itp.;
    • paczka o nieregularnych kształtach, w tym przesyłki, które nie są zapakowane w karton lub opakowanie o regularnych kształtach;
    • paczka z wystającymi elementami lub owinięta w materiał uniemożliwiający swobodne przesuwanie po sorterze;
    • opony, jeśli są zapakowane niezgodnie z wytycznymi DPD Polska;
    • paczka, której maksymalna długość przekracza 175 cm;
    • paczka składająca się z kilku odrębnych części połączonych w jedną nieregularną całość, np. za pomocą folii strech, taśmy.
    Za nadawanie przesyłek niestandardowych obowiązują dodatkowe opłaty. Naliczane są one w następujący sposób:
    • przesyłka dłużycowa – w przypadku, gdy długość paczki przekracza 175 cm, nalicza się dodatkowe 100 kg do wagi każdej przesyłki za każdy rozpoczęty metr powyżej tej długości (usługa dostępna tylko po wcześniejszym uzgodnieniu);
    • przesyłka gabarytowa – w przypadku gdy waga gabarytowa, liczona według podanego niżej wzoru, przekracza wagę rzeczywistą, cena ustalana jest za wagę gabarytową (naliczana dla paczek o objętości powyżej 0,25 m3 czyli 250 000 cm3 ); jeżeli waga gabarytowa liczona ze wzoru nie przekracza 41,6 kg – na list przewozowy wpisywana jest waga rzeczywista paczki:
      • waga gabarytowa = [wysokość (cm) x długość (cm)] x szerokość (cm)/6000.
  • Szczególną uwagę na sposób przygotowania paczki należy zwrócić w przypadku przesyłania produktów szklanych. Ważne jest:
    • dopasowanie wielkości i trwałości opakowania do rozmiarów i wagi jej zawartości;
    • opakowanie każdego z małych elementów przesyłki osobno (np. owinięcie folią bąbelkową, zastosowanie tekturowych przegródek);
    • wypełnienie powstałych w paczce wolnych przestrzeni tak, by uniemożliwić przemieszczanie się zapakowanych elementów;
    • oznakowanie opakowania z zewnątrz naklejkami lub napisami ostrzegawczymi („góra/dół”, „szkło”, „nie rzucać”).
Zapoznaj się z instrukcją prawidłowego pakowania artykułów szklanych w DPD
    • Przygotowując do wysyłki produkty motoryzacyjne, należy zadbać o:
      • dopasowanie wielkości i trwałości opakowania do rozmiarów i wagi jej zawartości (konieczne może być dodatkowe wzmocnienie lub usztywnienie opakowania);
      • osobne opakowanie poszczególnych elementów w paczce i wypełnienie powstałych w paczce wolnych przestrzeni – zapobiegnie to przemieszczanie się zapakowanych elementów i ich ewentualnemu uszkodzeniu podczas transportu;
      • usunięcie ze znajdujących się w paczce urządzeń wszelkich płynów eksploatacyjnych, np. paliw, olejów;
      • zapakowanie zawartości przesyłki tak, by nie wystawały żadne elementy, które mogłyby uszkodzić inne przesyłki lub same ulec uszkodzeniu – opakowanie powinno mieć regularne kształty i usztywnione ściany;
      • oplombowanie paczki taśmami zabezpieczającymi przed jej otwarciem;
      • oznakowanie opakowania z zewnątrz naklejkami lub napisami ostrzegawczymi, np. „góra/dół”, „nie rzucać” lub innymi zalecanymi przez producenta.
Zapoznaj się z instrukcją prawidłowego pakowania produktów motoryzacyjnych w DPD
  • Przygotowując do wysyłki opony:
    • należy dopasować wielkość i trwałość opakowania do rozmiarów i wagi jego zawartości (konieczne może być dodatkowe wzmocnienie lub usztywnienie opakowania);
    • należy pamiętać, że maksymalna średnica opony nie może być większa niż 80 cm, a w paczce może być maksymalnie dwie opony;
    • należy pamiętać, że w przypadku pakowania dwóch opon, trzeba połączyć je tak, by nie uległy rozłączeniu podczas transportu (np. taśmą firmową nadawcy lub folią stretch – w tym przypadku zastosowanie tekturowej podkładki u podstawy i na górze przesyłki z oponami jest obowiązkowe);
    • należy przytwierdzić list przewozowy do przesyłki w taki sposób, aby nie odkleił się od niego w trakcie transportu i przylegał do przesyłki całą powierzchnią (list nie może być przytwierdzony do powierzchni zastosowanej tekturowej podkładki);
    • oznakowanie opakowania z zewnątrz naklejkami lub napisami ostrzegawczymi, np. „góra/dół”, „nie rzucać” lub innymi zalecanymi przez producenta.
Zapoznaj się z instrukcją prawidłowego pakowania opon w DPD
  • Przygotowując do wysyłki produkty odzieżowe, należy zadbać o:
    • dopasowanie wielkości i trwałości opakowania do rozmiarów i wagi jej zawartości (konieczne może być dodatkowe wzmocnienie lub usztywnienie opakowania);
    • osobne opakowanie poszczególnych partii odzieży – zapobiegnie to ich ewentualnemu zabrudzeniu podczas transportu;
    • wypełnienie powstałych w paczce wolnych przestrzeni, by uniemożliwić przemieszczanie się zapakowanych elementów, przy jednoczesnym dopilnowaniu, żeby opakowanie nie zostało nadmiernie wypełnione, aby uniknąć pęknięć krawędzi kartonu;
    • oplombowanie paczki taśmami zabezpieczającymi przed jej otwarciem.
Zapoznaj się z instrukcją prawidłowego pakowania odzieży w DPD
  • Szczególną uwagę na sposób przygotowania paczki należy zwrócić w przypadku przesyłania produktów elektronicznych oraz sprzętu RTV i AGD. Należy zadbać o:
    • dopasowanie wielkości i trwałości opakowania do rozmiarów i wagi jej zawartości – najlepiej korzystać z oryginalnych opakowań producenta (konieczne może być dodatkowe wzmocnienie lub usztywnienie opakowania);
    • zapakowanie towaru przy wykorzystaniu styropianowego wypełnienia dopasowanego do kształtu zawartości paczki oraz wypełnienie ewentualnych wolnych przestrzeni paczki tak, by uniemożliwić przemieszczanie się zapakowanych elementów;
    • zabezpieczenie styropianem lub innym tworzywem chroniącycm szklane elementy przewożonego towaru;
    • oznakowanie opakowania z zewnątrz naklejkami lub napisami ostrzegawczymi („góra/dół”, „nie rzucać” lub inne zgodne z zaleceniami producenta).
Zapoznaj się z instrukcją prawidłowego pakowania sprzętu RTV i AGD w DPD
  • Przygotowując do wysyłki urządzenia sanitarne trzeba pamiętać, aby:
    • dopasować wielkość i trwałość opakowania do rozmiarów i wagi jej zawartości – należy korzystać z oryginalnych opakowań producenta i styropianowych form dopasowanych kształtem do zapakowanego towaru (konieczne może być dodatkowe wzmocnienie lub usztywnienie opakowania);
    • opakować każdy z małych elementów paczki osobno (np. owinięcie folią bąbelkową lub zastosowanie tekturowych przegródek), co pozwoli zabezpieczyć je przed zarysowaniami lub przemieszczaniem się w paczce;
    • wypełnić pozostałe w paczce wolne przestrzenie i uniemożliwić przemieszczanie się zapakowanych elementów oraz stykanie się ich z opakowaniem zewnętrznym (najlepiej stosować odpowiadające kształtowi przesyłanego produktu styropianowe wypełnienie oraz folię bąbelkową);
    • zastosowanie dodatkowych wzmocnień rogów i krawędzi kartonu paczki;
    • oznakowanie opakowania z zewnątrz naklejkami lub napisami ostrzegawczymi („góra/dół”, „nie rzucać”, “szkło” “lub innymi zalecanymi przez producenta).
Zapoznaj się z instrukcją prawidłowego pakowania artykułów sanitarnych w DPD
  • Tak, jednorazowo można nadać i przekazać kurierowi większą liczbę paczek. Wymiary (gabaryty i wagę) każdej paczki należy uwzględnić przy składaniu zlecenia, a same paczki trzeba odpowiednio opakować, opisać i przygotować do odbioru przez kuriera wraz z listami przewozowymi oraz protokołem przekazania. Za każdą nadawaną paczkę zostanie naliczona osobna opłata – zgodnie z cennikiem.
  • Tak, przewoźnik może odmówić wykonania usługi kurierskiej, a nawet obciążyć nadawcę przesyłki karą pieniężną, jeśli produkty znajdujące się w przesyłce należą do grupy przedmiotów zakazanych. Wśród pozycji objętych zakazem przewoźnik (DPD Polska) wymienia:
    • rzeczy niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub w mieniu, w tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub cuchnące, broń i amunicję;
    • narkotyki lub leki i środki psychotropowe, za wyjątkiem przedmiotów wysyłanych w celach naukowych lub medycznych przez ustawowo do tego upoważnione instytucje;
    • żywe rośliny i zwierzęta;
    • zwłoki, szczątki ludzkie lub zwierzęce;
    • przesyłki zawierające na opakowaniu lub w widocznej części zawartości napisy lub rysunki naruszające dobra chronione przez prawo;
    • przesyłki, które ze względu na swoje właściwości uniemożliwiają wykonanie usługi przy użyciu posiadanych środków i urządzeń transportowych;
    • przesyłki zawierające dzieła sztuki, antyki, kamienie i metale szlachetne w jakiejkolwiek postaci lub formie, waluty, zbywalne papiery wartościowe, certyfikaty i jakiekolwiek inne walory zbywalne;
    • przesyłki, które z mocy ogólnych przepisów prawa nie mogą być przewożone;
    • przesyłki będące w opakowaniu mogącym zabrudzić lub w inny sposób uszkodzić pozostałe przesyłki;
    • sytuacje, w których przewóz przesyłek jest zabroniony lub też ustawa przewiduje wyłączność świadczenia określonych usług przez operatora publicznego (Dz. U. z 2008 r., Nr 189, poz. 1159).
    • Szczegółowa lista produktów zakazanych do przewożenia znajduje się na stronach DPD – regulamin oraz szczegółowe warunki świadczenia usług.
  • Do przesyłek nadawanych przez ifirma.pl można załączyć fakturę dla odbiorcy przesyłki. Wówczas na formularzu zlecenia usługi (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ dodaj przesyłkę) w sekcji „powiązane faktury” należy wybrać przycisk „dodaj powiązany dokument”, wybrać dokument do przekazania (dokumenty można wyszukać po kwocie lub dacie wystawienia), a następnie potwierdzić przyciskiem „OK”.Na koniec potwierdź wprowadzone dane przyciskiem zatwierdź, dokonaj płatności oraz zamów kuriera, zgodnie z kolejnymi krokami.
  • Pamiętaj, że domyślnym nadawcą przesyłek wykazanym na dokumentach przewozowych (nadawca i adres odbioru przesyłki przez kuriera) jest Twoja firma – zgodnie z danymi wprowadzonymi na koncie ifirma.pl (ustawienia ➡ dane i konfiguracja ➡ dane firmy). Jeśli jednak chciałbyś, żeby kurier odbierał Twoje przesyłki z innego miejsca niż siedziba firmy, zdefiniuj stały adres odbioru i dane osoby kontaktowej (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ ustawienia ➡ adres odbioru przesyłek) – wówczas w polu “nadawca” na dokumentach przewozowych znajdą się dane adresowe wprowadzone dla odbioru przesyłek.
  • Obsługa kurierska paczek nadawanych za pośrednictwem ifirma.pl świadczona jest przez firmę DPD Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie 02-274, przy ul. Mineralnej 15.
  • Zlecenia na usługi kurierskie można składać za pośrednictwem ifirma.pl przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Termin odbioru paczek przez kuriera zależny jest od lokalizacji miejsca odbioru i ustala się go w momencie składania zamówienia (najszybszy możliwy termin odbioru przesyłki przez kuriera to następny dzień roboczy). Dostępne przedziały czasowe, w których kurier odbiera przesyłki to: 12:00 do 15:00 oraz 15:00 do 18:00.
  • Termin dostarczenia przesyłek uzależniony jest od wybranego rodzaju usługi kurierskiej (usługa standardowa lub ekspresową). Szczegółowe informacje na temat czasu realizacji usługi możesz sprawdzić w sekcji „Jaki jest termin dostarczenia paczki?”.
  • Godziny odbioru przesyłki mogą ulec zmianie, zależne jest to od miejsca odbioru przesyłki. W razie jakiejkolwiek zmiany dokonanej przez firmę kurierską DPD Polska, klient zostaje powiadomiony o tym fakcie mailowo bądź telefoniczne.
  • Do 30 czerwca 2016 r. gwarantowany przez DPD termin podjecia pierwszej próby doręczenia dla przesyłek krajowych (DPD Classic) adresowanych do firm oraz osób prywatnych to następny dzień roboczy od dnia nadania (od poniedziaku do piątku, nie dotyczy paczek o wadze powyżej 50 kg i paczek niestandardowych, dla których termin doręczenia wynosi 2 dni robocze. Pozostałe niezdefiniowane tutaj przesyłki doręczane są do 14 dni roboczych).
  • Od 1 lipca 2016 r. gwarancja DPD odnośnie terminów doręczeń przesyłek krajowych (DPD Classsic) obejmuje podjęcie pierwszej próby doręczenia przesyłki nie później niż w drugim dniu roboczym po dniu nadania przesyłki.
  • Wcześniejszy termin dostawy możliwy jest przy zamówieniu krajowej usługi ekspresowej:
  • doręczenie do 9:30 – doręczenie następnego dnia roboczego do godziny 9:30 (w okresie od 1 listopada do 1 marca usługa realizowana jest do 10:30).
  • doręczenie do 12:00 – doręczenie następnego dnia roboczego do godziny 12:00 (w okresie od 1 listopada do 1 marca usługa realizowana jest o godzinę później).
Usługi krajowe i ekspresowe dostępne są w dni robocze od poniedziałku do piątku. Dostępność usług kurierskich dla poszczególnych lokalizacji można sprawdzić w Tabeli dostępności usług DPD.
  • Kurier podejmuje dwukrotną próbę doręczenia przesyłki. W przypadku dwukrotnego nieodebrania przesyłki, za kolejne próby naliczona zostanie opłata dodatkowa.
  • Tak, żeby nadać przesyłkę ekspresową, wystarczy przy składaniu zlecenia zaznaczyć odpowiednie pola na formularzu. Przesyłki ekspresowe dostarczane są w dni robocze od poniedziałku do piątku. W zależności od wybranej opcji doręczenie następuje w następnym dniu roboczym do godziny: 9:30, 12:00 (nie dotyczy przesyłek do osób prywatnych – B2C oraz paczek powyżej 50 kg). Szczegóły dotyczące terminów doręczeń znajdziesz w sekcji „Jaki jest termin dostarczenia paczki?”.
  • Od 1 lipca 2016 r. obowiązkowa staje się deklaracja rzeczywistej wartości przesyłki, co dla przesyłek powyżej wartości 1 tys. zł (w tym kwota pobrania powyżej 1 tys. zł) skutkuje objęciem ich dodatkową ochroną ubezpieczeniową jako przesyłek o szczególnej wartości oraz koniecznością uiszczenia opłaty z tego tytułu (zgodnie z aktualnym cennikiem usług kurierskich). Dodatkowa ochrona ubezpieczeniowa obejmuje przesyłki o wartości do 500 tys. zł.
  • Każda nadawana przesyłka o wartości do 5 tys. złotych zawiera ubezpieczenie w cenie nadania (pod warunkiem zadeklarowania rzeczywistej wartości presyłki). W celu ubezpieczenia paczki na kwotę wyższą niż 5 tys. złotych, należy wykupić dla niej „dodatkową ochronę” – zgodnie z aktualnym cennikiem usług kurierskich. Opłacenie „dodatkowej ochrony” jest warunkiem dodatkowego ubezpieczenia paczki.
  • Dokumentem potwierdzającym przekazanie przesyłki kurierowi jest protokół przekazania, zawierający listę oddanych kurierowi przesyłek. Dodatkowo do każdej przesyłki dołączyć należy list przewozowy zawierający szczegółowe dane przesyłki. Oba dokumenty należy zachować na czas realizacji usługi. Będą również potrzebne w przypadku składania reklamacji.
  • Wskazówka: protokół odbioru przesyłek można w każdej chwili wydrukować z zakładki: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ zamówienia odbioru przesyłek ➡ pobierz protokół.
  • List przewozowy to dokument zawierający dane dotyczące nadawanej przesyłki, w szczególności jej wagę, gabaryty, wartość, dane nadawcy i odbiorcy, określenie sposobu płatności oraz rodzaju zlecanej usługi. Protokół przekazania to generowany w dwóch egzemplarzach (po jednym dla nadawcy przesyłki i kuriera) dokument stanowiący dowód przekazania przesyłki kurierowi.Powyższymi dokumentami należy posługiwać się w trakcie procesu realizacji usług kurierskich, dlatego trzeba je zachować.
  • Wskazówka: protokół odbioru przesyłek można w każdej chwili wydrukować z zakładki: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ zamówienia odbioru przesyłek ➡ pobierz protokół.
  • List przewozowy i protokół przekazania są dokumentami potwierdzającymi nadanie przesyłek i ich odebranie przez kuriera. Mogą być potrzebne w trakcie procesu realizacji usług kurierskich, a już koniecznie trzeba będzie posłużyć się nimi w przypadku postępowania reklamacyjnego.
  • Wskazówka: protokół odbioru przesyłek można w każdej chwili wydrukować z zakładki: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ zamówienia odbioru przesyłek ➡ pobierz protokół.
  • Za pośrednictwem ifirma.pl można nadać przesyłkę już od 15,50 zł netto. Rzeczywisty koszt nadania przesyłki zależny jest m.in. od jej wagi, gabarytów oraz wybranego terminu dostarczenia.
  • Szczegółowe informacje dotyczące kosztów nadawanej przesyłki znajdziesz w cenniku lub dokonując indywidualnej wyceny przesyłki za pośrednictwem aplikacji ifirma.pl.Jeśli regularnie wysyłasz duże ilości paczek – skontaktuj się z nami. Zaproponujemy Ci specjalną ofertę cenową – paczka już od 13,50 zł netto oraz zaproponujemy wygodny sposób rozliczania.
  • Jeśli regularnie wysyłasz duże ilości paczek – skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie specjalną ofertę cenową – przesyłki już od 13,50 zł netto oraz zaproponujemy wygodny sposób rozliczania – kredytowanie przesyłek przez ifirma.pl i jedna zbiorcza faktura na koniec miesiąca!
  • Tak, ceny uwzględnione w cenniku zawierają dopłatę paliwową. Są to ceny netto, więc należy do nich doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
  • Rozliczenie za usługi kurierskie zamawiane za pośrednictwem ifirma.pl następuje w momencie składania zamówienia. Po wprowadzeniu parametrów zamówienia pojawia się informacja o kwocie, którą należy wpłacić. Opłata za usługę pobierana jest z góry. Po zaksięgowaniu całości wpłaty na koncie, udostępniona zostanie opcja przesłania zamówienia do realizacji i wydrukowania dokumentów przewozowych.Wyjątek stanowi nadawanie przesyłek za pobraniem, gdzie płatność pobierana jest przez kuriera w gotówce od odbiorcy przesyłki, a następnie kwota pozostała po rozliczeniu z ifirma.pl zwracana jest na konto nadawcy przesyłki (sprawdź: jaki jest koszt nadania przesyłki za pobraniem). Zobacz jakie są dostępne formy płatności.
  • Z tytułu rozliczenia za usługi kurierskie serwis ifirma.pl wystawia fakturę: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ rozliczenia i faktury, gdzie fakturę można wydrukować – przycisk “drukuj”, lub wygodnie zaksięgować w ifirma.pl – przycisk “skopiuj jako wydatek”.
  • Formy płatności za usługi kurierskie dostępne w ifirma.pl to:
    • przelew bankowy – za przesyłki nadawane za pośrednictwem ifirma.pl obowiązuje płatność z góry. Całość kwoty wyliczonej po wprowadzeniu parametrów przesyłki należy przelać na wskazane konto bankowe. Po zaksięgowaniu wpłaty, udostępniona zostanie opcja umożliwiająca przesłanie zlecenia do realizacji (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ zamów kuriera). Przyspiesz proces zamówienia kuriera – wyślij potwierdzenie przelewu na bok@ifirma.pl.
    • mTransfer – za przesyłki nadawane za pośrednictwem ifirma.pl obowiązuje płatność z góry, dla posiadaczy konta bankowego w mBanku możliwe jest dokonanie płatności za pośrednictwem usługi mTransfer. Po zaksięgowaniu wpłaty, udostępniona zostanie opcja umożliwiająca przesłanie zlecenia do realizacji (narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ zamów kuriera).
    • płatność za pobraniem – oznaczenia wyboru tej formy płatności należy dokonać na formularzu zamówienia przesyłki. Po zatwierdzeniu zlecenia usługi i przyjęciu jej do realizacji, płatność pobierana jest przez kuriera w gotówce od odbiorcy przesyłki, a następnie kwota pozostała po rozliczeniu z ifirma.pl zwracana jest na konto nadawcy przesyłki w ciągu 14 dni roboczych.
  • Tak, za korzystanie z usług kurierskich w ifirma.pl wystawiamy faktury VAT. Faktura wystawiana jest każdorazowo po dokonaniu płatności za usługi kurierskie z wykorzystaniem danych użytkownika wprowadzonych na koncie ifirma.pl.
  • Podgląd faktur wystawionych za usługi kurierskie możliwy jest z poziomu aplikacji ifirma.pl w sekcji: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ rozliczenia i faktury, gdzie fakturę można wydrukować – przycisk “drukuj”, lub wygodnie zaksięgować w ifirma.pl – przycisk “skopiuj jako wydatek”.
  • Tak, w ifirma.pl można nadawać przesyłki za pobraniem. Wystarczy zaznaczyć ten fakt podczas tworzenia zlecenia, jednocześnie wprowadzając wartość pobrania. Odpowiednia kwota w gotówce zostanie pobrana przez kuriera od odbiorcy przesyłki. Następnie kwota pobrania zwracana jest na konto bankowe nadawcy po uprzednim potrąceniu przez ifirma.pl opłat należnych za usługę kurierską (faktury za paczki “pobraniowe” wystawiane są po potrąceniu przez ifirma.pl opłaty za paczkę i nie trzeba ich opłacać ponownie). Maksymalna dopuszczalna kwota pobrania to 15 tysięcy złotych.
  • Ważne! Zamówienie kuriera przez aplikację skutkuje jego przyjazdem we wskazanym terminie i przedziale czasowym. W przypadku nieprzekazanie żadnej przesyłki kurierowi (rezygnacja z nadania lub przekazanie jej kurierowi w terminie wcześniejszym, np. po kontakcie telefonicznym), Operator dokona obciążenia użytkownika opłatą dodatkową – zgodnie z cennikiem usług kurierskich.
  • Koszt dodatkowy przesyłki za pobraniem wynosi 4 zł netto (+ koszt nadania wg wagi i gabarytów oraz koszt ewentualnych usług dodatkowych – aktualne ceny podano w cenniku usług kurierskich). Kwota pobrania wliczona jest do kosztu przesyłki po wybraniu formy płatności jaką jest pobranie. Przy tej formie płatności kurier pobiera w gotówce określoną na liście przewozowym kwotę od adresata przesyłki. Kwota pobrania zwracana jest na konto bankowe nadawcy z potrąceniem przez ifirma.pl należności za usługę kurierską. Faktury za paczki “pobraniowe” wystawiane są po potrąceniu przez ifirma.pl opłaty za paczkę i nie trzeba ich opłacać ponownie.
  • Dodatkowo należy pamiętać, że wpisanie na liście przewozowym kwoty pobrania powyżej 5000 złotych automatycznie skutkuje przystąpieniem do dodatkowej ochrony, pod warunkiem uiszczenia opłaty z tytułu dodatkowej ochrony (zobacz: Czy przesyłki są ubezpieczone?).
  • Należy pamiętać, że maksymalna dopuszczalna kwota pobrania to 15 tysięcy złotych.
  • Kwota pobrania zostanie zwrócona w terminie do 14 dni roboczych na konto bankowe wskazane w procesie składania zlecenia po potrąceniu przez ifirmę kwoty należności z tytułu obsługi przesyłki kurierskiej.
  • Koszt usługi zostanie uwzględniony w rozliczeniu z klientem i wykazany na fakturze (podgląd faktur: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki ➡ rozliczenia i faktury). Faktury za paczki “pobraniowe” wystawiane są po potrąceniu przez ifirma.pl opłaty za paczkę i nie trzeba ich opłacać ponownie.
  • Status wszystkich nadanych przesyłek można wygodnie śledzić po zalogowaniu do ifirma.pl i przejściu do sekcji: narzędzia ➡ usługi kurierskie ➡ przesyłki, wybraniu przycisku „śledź paczkę. W polu „numer referencyjny” należy podać numer listu przewozowego i zatwierdzić przyciskiem „sprawdź”. W zakładce „przesyłki” będzie widoczna tabela z listą nadanych przesyłek i aktualnym stanem realizacji usługi.
  • Nie. Na razie udostępniamy w ifirma.pl jedynie możliwość nadawania przesyłek krajowych.
  • Nie, po złożeniu zamówienia nie ma możliwości jego poprawienia. Zlecenie zostanie zrealizowane zgodnie z wprowadzonymi parametrami. W przypadku, gdy zgodnie ze złożonym zleceniem, kurier stawi się po odbiór przesyłki, a ona nie zostanie przekazana do przewozu – naliczona zostanie opłata jak za zrealizowanie usługi.
  • W przypadku, gdy przesyłka zostanie opłacona przelewem, a użytkownik zrezygnuje z jej dalszej realizacji i zamówienia kuriera, żądając zwrotu wpłaconej kwoty, wpłata zostanie zwrócona na konto klienta po potrąceniu przez Operatora opłaty manipulacyjnej w wysokości 50% zwracanej kwoty.
  • Szczegóły dotyczące opłat znajdują się w cenniku usług kurierskich.
  • Wszelkie reklamacje w stosunku do ifirma.pl związane z usługami kurierskimi należy przesyłać w formie pisemnej na adres: IFIRMA SA, Biuro Obsługi Klienta, ul. Grabiszyńska 241B, 53-234 Wrocław (z dopiskiem „Usługi kurierskie ifirma.pl”) lub w formie elektronicznej na adres e-mail: kurier@ifirma.pl. Reklamacja powinna:
    • zostać złożona w ciągu 7 dni od zdarzenia stanowiącego przedmiot reklamacji,
    • zawierać dane osoby składającej reklamację umożliwiające jej identyfikację (w tym identyfikator ifirma.pl),
    • zawierać opis przedmiotu reklamacji i jej uzasadnienie,
    • dodatkowo należy załączyć kopie dokumentów potwierdzających nadanie przesyłki (list przewozowy, protokół przekazania przesyłki), jeśli przesyłka została nadana, oraz inne dokumenty wskazane przez osoby obsługujące zgłoszenie reklamacyjne,
    • oraz, w przypadku składania reklamacji w DPD, również kopie innych dokumentów wskazanych przez Przewoźnika.
  • Przed złożeniem reklamacji zapoznaj się z regulaminem usług kurierskich i warunkami wykonywania usług przez DPD.
  • Złożona reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 15 dni roboczych od daty jej doręczenia, natomiast w przypadku konieczności złożenia reklamacji w DPD, w ciągu 5 dni roboczych od otrzymania decyzji reklamacyjnej od DPD (Przewoźnik zastrzega sobie 30 dni na rozpatrzenie reklamacji).

Dołącz do nas!

Już teraz dołącz do grona zadowolonych klientów.

Załóż darmowe konto

Po rejestracji można dowolnie zmieniać pakiety, lub zrezygnować bez żadnych zobowiązań.

Zapoznaj się z cennikiem i zobacz wersję demo.


801 006 008

71 769 55 15

lub porozmawiaj z konsultantem na czacie, albo napisz maila na bok@ifirma.pl

Pomożemy, doradzimy.

Infolinia: 801 006 008 lub 71 769 55 15

kontakt e-mail: bok@ifirma.pl

Kontakt

pon.-pt.: 9:00 - 20:00

e-mail: bok@ifirma.pl

telefon: 801 006 008

telefon: 71 769 55 15

BR ifirma.pl: 71 769 55 81

profil FB: facebook

profil G+: google+


Nie odnalazłaś/eś informacji?

Nasze certyfikaty

certyfikat GPW ifirma - partner NASK ifirma - partner GOOGLE