Odświeżanie treści, czyli jak skutecznie zwiększyć ruch na stronie dzięki recyklingowi contentu?

Nie ma content marketingu bez nowych, unikalnych, interesujących i wartościowych treści, odpowiadających na potrzeby ich odbiorców. To właśnie one wzbudzają zainteresowanie, angażują i zachęcają do nawiązania komunikacji z marką. Dzięki nim można edukować, kreować potrzeby, zaspokajać ciekawość czy też promować swój brand. Jak więc wpisuje się w tę tendencję recykling contentu? Jak ponownie wykorzystać treści? I po co w ogóle to robić? Sprawdź!

Czym jest recykling treści?

Nieustanne tworzenie wartościowego contentu to prawdziwe wyzwanie! Nie tylko wymaga czasu i zaangażowania, ale też świetnych, prawdziwie kreatywnych pomysłów. A tych czasem brakuje. I tu z pomocą przychodzi recykling treści, czyli taktyka polegająca na wykorzystywaniu dotychczas opublikowanych zasobów. Oczywiście może się wydawać, że odświeżanie treści jest jak przysłowiowy odgrzewany kotlet, ale w praktyce jest to rozwiązanie nie tylko praktyczne, ale i wskazane! Dlaczego?

Korzyści płynące z reoptymalizacji treści

Każdy, kto zajmuje się tworzeniem contentu wie, że tylko część materiałów dotyczy aktualnych wydarzeń. Pozostałe to zazwyczaj dość uniwersalne tematy, które z czasem nie tracą swojej wartości. Takie ponadczasowe treści znane są jako evergreen content i to właśnie je warto przypominać swoim odbiorcom. Ich świetnym przykładem są wszelkie teksty poradnikowe.

Ponadto warto pamiętać, że wokół naszej marki stopniowo tworzy się społeczność, w której pojawiają się nowi użytkownicy, którzy wcale nie dotarli do starszych materiałów! Z kolei stali odbiorcy niejednokrotnie nie pamiętają dawno opublikowanych treści, a więc warto je im przypomnieć. A przy tym wszystkim oszczędzamy wiele czasu i energii.

Re-publikacja treści jest również zasadna, gdy popularne treści przestają być aktualne, co może zmniejszyć wiarygodność w oczach odbiorców. Dzięki temu zapobiegamy wysokiemu współczynnikowi odrzuceń, zmniejszeniu ruchu na stronie i utracie pozycji w rankingu Google.

Oczywiście ponowna publikacja materiałów nie musi, a nawet nie powinna, polegać na zwyczajnym kopiowaniu!
Jak więc umiejętnie odświeżać treści?

Recykling contentu w praktyce: jak ponownie wykorzystać treści?

Opublikowany artykuł można wzbogacić i zaktualizować. Dane zebrane do przygotowania raportu można przedstawić w formie infografik i wykresów. Teksty blogowe mogą stać się podstawą do tworzenia postów w mediach społecznościowych. Zdjęcia wykorzystane na blogu można przedstawić w formie katalogu produktów. Treść prezentacji multimedialnej może przybrać formę e-booka. Fragmenty ze szkolenia online można opublikować na YouTube itd.

Innymi słowy, stosując recykling treści, korzystamy ze zgromadzonych wcześniej danych, ze starych pomysłów, przygotowując całkiem nową treść, mającą wartość dla użytkowników.

Analiza opublikowanych treści

Odświeżanie treści ma sens, jeśli uda się wybrać treści, które będą warte ponownego wykorzystania. Oznacza to, że warto przyjrzeć się preferencjom odbiorców, tak aby wiedzieć, co im się podoba, co ich ciekawi, jakie formy prezentacji treści preferują.

Zwiększanie skuteczności pozycjonowania

Stosując reoptymalizację treści nie można zapominać o zasadach SEO. Odświeżanie treści to znakomita okazja, by wpleść w nie nowe słowa kluczowe, a także by dostosować publikowany content do aktualnych algorytmów wyszukiwarek. W ten prosty sposób można skutecznie wspierać pozycjonowanie strony, a lepsze pozycje to większa popularność strony.

Przeczytaj też: Content marketing w 2020 – co jeszcze możesz poprawić w swoich działaniach?
▲ wróć na początek

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.
BezpiecznaKsiegowoscPan

Bezpieczna księgowość bez wychodzenia z domu

jesteś w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z dedykowaną księgową

*zapomnij o papierkowej robocie, wystaw faktury i zaksięguj koszty w aplikacji ifi

IFIRMA nowoczesna rzetelna księgowość #zostanwdomu

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Szukasz księgowości?
wybierz ifirma.pl

✅ dedykowana księgowa,


✅ program do faktur,


✅ gotowe rozliczenia i zero zmartwień.

ZLECAM KSIĘGOWOŚĆ

Przetestuj nasz program do faktur
bez zobowiązań