Koszty w działalności gospodarczej

Rozliczasz się na zasadach ogólnych lub liniowo? Zliczając wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej możesz znacząco obniżyć kwotę podatku dochodowego do zapłaty.

Zasada jest prosta: im większe koszty, tym mniejszy podatek. Dlatego wielu przedsiębiorców stara się wliczać w koszty jak najwięcej wydatków.

Co można wliczać w koszty?

Przykładowe koszty prowadzenia działalności:

  • czynsz i media (wynajem biura, mieszkania, coworking),
  • zakup mebli biurowych i sprzętów (np. komputer, smartfon, drukarka, skaner, pendrive, karty pamięci, oprogramowanie),
  • opłaty za telefon lub Internet,
  • firmowa strona internetowa (domena, serwery, szablon),
  • wydatki na marketing,
  • księgowość,
  • obsługa prawna,
  • usługi kurierskie,
  • opłaty urzędowe,
  • usługi remontowe i wykończeniowe,
  • transport (np. zakup samochodu, paliwo, części i akcesoria, badania techniczne, bilety),
  • usługi finansowe (np. prowadzenie firmowego rachunku bankowego),
  • wydatki poniesione na kursy, szkolenia, książki i czasopisma branżowe,
  • licencje na oprogramowanie,
  • usługi online (np. Dropbox, PayPal).

Pamiętaj, że kosztami działalności gospodarczej mogą być tylko te wydatki, które są z nią bezpośrednio związane. Wszystkie powinny być odpowiednio udokumentowane fakturą lub innym dokumentem księgowym.

Dane swojej firmy
warto mieć zawsze przy sobie.

Otrzymujesz wiele faktur od kontrahentów
lub często robisz firmowe zakupy?

Już dziś zamów u nas darmową, plastikową wizytówkę
z Twoimi danymi firmowymi.