19 pomysłów, jak zwiększyć sprzedaż bez obniżania cen

Reklama na Facebooku, remarketing, marketplace’y… Sposobów na dotarcie do klientów jest sporo. Oto 19 pomysłów na zwiększenie sprzedaży bez obniżania cen – sprawdź!

Dodaj swoją firmę do Google Maps

Osoby zainteresowane zakupem produktów lub usług (zwłaszcza takich jak fryzjer, kosmetyczka, siłownia czy mechanik samochodowy) bardzo często szukają ich w pobliżu swojego miejsca zamieszkania. Dlatego już od dłuższego czasu Google wyświetla użytkownikom wyniki wyszukiwania ściśle dopasowane do ich geolokalizacji. I tak po wpisaniu w Google przykładowej frazy “mechanik samochodowy” wyświetlają się wyniki dotyczące konkretnej lokalizacji, np. mechaników samochodowych z Opola, a nie z całej Polski.

Po wpisaniu w Google frazy typu “kosmetyczka” czy „kosmetyczka opole” w wynikach wyszukiwania wyświetlają się nie tylko reklamy i linki do stron internetowych, ale też mapa z zaznaczonymi na niej lokalnymi salonami kosmetycznymi:

jak dodac firme do map google
promowanie lokalnego biznesu w Mapach Google

Dodatkowo, do każdego punktu na mapie dołączana jest wirtualna wizytówka z godzinami otwarcia, danymi kontaktowymi i opiniami klientów. Warto więc poinformować potencjalnych klientów o obecności w danym miejscu, dodając swoją firmę do Map Google – tym bardziej, że jest to zupełnie darmowe.

Sprawdź: Jak dodać firmę do Google Maps

Sprzedawaj przez partnerów

Pomyśl o partnerach i integracjach. Znajdź firmy i portale o podobnej do Ciebie tematyce i nawiąż z nimi współpracę. Jeśli np. sprzedajesz wycieczki zagraniczne, to możesz odezwać się do sklepów ze sprzętem turystycznym lub różnych portali podróżniczych, aby zamieścili u siebie Twoje banery albo polecali Twoje usługi w ramach programu partnerskiego. Jeśli jesteś tłumaczem języka angielskiego, nawiąż współpracę na przykład z firmami copywriterskimi. Wszędzie, gdzie się da, szukaj połączeń i możliwości biznesowych.

W ten sposób zwiększysz swoją szansę na dotarcie do wielu nowych klientów, potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami. Jeśli nie masz budżetu na wypłacanie prowizji, pomyśl o wzajemnym polecaniu swoich usług w ramach barteru.

Sprzedawaj w marketplace’ach

Marketplace’y to internetowe platformy sprzedaży (inaczej ryneczki), zazwyczaj tematyczne, na których można wystawiać swoje produkty lub usługi. Sprzedawanie przy pomocy marketplace’ów to dobry pomysł szczególnie dla początkujących marek, które nie mają jeszcze zbyt wielu klientów i trudno jest im się przebić przez konkurencję. Odwiedzane każdego dnia przez tysiące internautów marketplace’y oferują bowiem możliwość dotarcia do ogromnej ilości kupujących – w zamian za to pobierają jednak dość duże prowizje od sprzedaży, zazwyczaj ok. 20- 30%.

jak sprzedawac wiecej - marketplace
przykładowy marketplace tematyczny – domodi.pl

Popularnymi przykładami marketplace’ów są Showroom, Airbnb, Domodi, Homebook, Pakamera, eBay, Allegro, a nawet ZnanyLekarz.pl.

Zbuduj społeczność w social media

Social media, pomimo malejących zasięgów, wciąż umożliwiają dotarcie do tysięcy odbiorców, zbudowanie grupy zaangażowanych fanów i sprzedaż bezpośrednią. Wybierz odpowiedni kanał społecznościowy i daj się poznać swoim potencjalnym klientom. Buduj dobre relacje i opowiadaj ludziom o swojej firmie w ciekawy sposób. Angażuj fanów: zadawaj pytania, rozmawiaj, komentuj, dziel się opiniami na jakiś temat, pokazuj swoje produkty i zdjęcia zza kulis, bądź na bieżąco i wykorzystuj trendy.

Niestety nie ma recepty na to, aby osiągnąć sukces w tydzień. Jeśli jednak będziesz konsekwentny i cierpliwy w tym co robisz, media społecznościowe z pewnością pomogą Ci w zwiększeniu sprzedaży i w rozwoju Twojej firmy.

Sprawdź: 10 rad, jak skuteczniej komunikować się z klientami Twojego sklepu

Sprzedawaj na Allegro

Jeśli Twoja firma nie jest jeszcze tak popularna, a tymczasem jej oferta jest konkurencyjna, to warto skorzystać z dodatkowego kanału sprzedaży i spróbować zamieszczać niektóre swoje produkty na portalu Allegro oraz w popularnych serwisach z ogłoszeniami internetowymi, np. OLX. Dzięki temu więcej osób będzie mogło dowiedzieć się o istnieniu Twojego biznesu i dokonać u Ciebie zakupu. Przed rozpoczęciem sprzedaży na Allegro warto jednak pamiętać, że serwis pobiera różne opłaty i prowizje za wystawienie lub sprzedaż przedmiotu.

Reklamuj się w Google AdWords

Google AdWords, czyli reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google oraz jej sieci partnerskiej, umożliwia dotarcie do nowych klientów, przyciągnięcie starych i zwiększenie sprzedaży. Twoje reklamy mogą wyświetlać się użytkownikom, którzy wyszukują hasła związane z Twoimi produktami i usługami lub przeglądają różne strony internetowe o podobnej do Ciebie tematyce.

Jeśli na przykład prowadzisz sklep z porcelaną, możesz reklamować się dla hasła „filiżanki do kawy porcelana”. Gdy użytkownik wpisze je w Google, Twoja reklama wyświetli mu się obok wyników wyszukiwania lub w witrynach internetowych związanych z tą tematyką.

Reklamuj się w Google AdWords z ifirma.pl

Reklamuj się w Google Zakupy

Google Zakupy to usługa stworzona dla sklepów internetowych, działająca w ramach Google Merchant Center. Usługa umożliwia prezentowanie oferty przy pomocy reklam produktowych, czyli reklam zawierających zdjęcie produktu, cenę i nazwę sprzedawcy.

reklama  w internecie google zakupy

Aby móc tworzyć kampanie produktowe, konieczne jest połączenie konta AdWords z kontem Merchant Center.

Sprawdź: Jak uruchomić Google Shopping

Reklamuj się na Facebooku

Kampania reklamowa na Facebooku umożliwia dotarcie do ściśle sprecyzowanej grupy docelowej, która może być potencjalnie zainteresowana Twoimi produktami lub usługami. W ten sposób możesz dotrzeć do mieszkańców konkretnych miast i dzielnic, osób prowadzących własne biznesy, lubiących na Facebooku fanpage konkurencji, osób o konkretnych zainteresowaniach, a nawet znajomych Twoich fanów i użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę w ciągu 30 ostatnich dni.

Sprawdź: Gdzie ustawiać reklamy, jak i o czym warto pamiętać?

Wykorzystuj trendy

Obserwuj zachodzące w sieci zjawiska i reaguj na nie. Np. wiosna to czas, gdy Internauci wyszukują więcej informacji i ofert dotyczących majsterkowania – a zwłaszcza więc narzędzi i artykułów metalowych. 66% osób, które planują w sezonie wiosennym rozmaite naprawy czy przeróbki, szuka takich artykułów w Internecie. Z kolei w lipcu rośnie ilość zapytań związana z urządzeniami elektrycznymi, artykułami dla domu i wystroju wnętrz, a zwłaszcza narzutami i poduszkami. Warto to wykorzystać, przygotowując wcześniej kampanie reklamowe i zwiększając w tym czasie budżet na marketing.

Wykorzystaj remarketing

Remarketing umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które już wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową. Twoje reklamy mogą podążać za nimi, gdy wyszukują informacje w Google, przeglądają strony internetowe lub korzystają z róznych aplikacji mobilnych, i przypominać im o Twojej marce.

Dzięki temu możesz więc na przykład dotrzeć do osób, które dodały produkt do koszyka, ale nie ukończyły transakcji, lub do klientów, których chcesz zachęcić do kolejnych zakupów.

Udzielaj się na forach i w grupach tematycznych

Swoje produkty i usługi możesz też promować na forach i w grupach tematycznych, w których pojawiają się Twoi potencjalni klienci. Pamiętaj jednak, że nikt nie lubi spamu. Jeśli prowadzisz sklep ze sprzętem komputerowym, możesz na przykład udzielać się w tematach związanych z laptopami i komputerami i doradzać Internautom w wyborze sprzętu – budując tym samym wizerunek eksperta w swojej branży – jednocześnie od czasu do czasu polecając im swoje produkty.

Wysyłaj próbki

Jeśli masz możliwość prezentowania swoich produktów (np. w formie próbki lub miniaturki produktu) w sklepach stacjonarnych lub podczas wydarzeń, na których pojawiają się Twoi potencjalni klienci, skorzystaj z tego. Drobny prezent podarowany prosto do rąk zainteresowanego sprawi, że klient lepiej zapamięta Twoją markę i skojarzy ją z pozytywnym doświadczeniem. Aby zwiększyć szansę na sprzedaż, możesz to robić np. w zamian za udostępnienie danych kontaktowych, np. adresu e-mail.

Sprawdź: 10 sposobów na powiększanie bazy kontaktów

Zadbaj o SEO

SEO to pojęcie, które powinien znać każdy przedsiębiorca. Sama strona internetowa nie wystarczy do tego, aby zarabiać. Stronie potrzebny jest ruch, czyli klienci, którzy będą na tę stronę wchodzić. W tym celu warto ułatwić im to zadanie i zadbać o dobrą pozycję w wyszukiwarce – tak, aby konkretna strona internetowa była pierwszą, na którą użytkownik trafi podczas wyszukiwania informacji związanych z daną branżą, towarem lub usługą. Dobrze przeprowadzone SEO zagwarantuje zwiększenie widoczności serwisu, a także świadomości marki wśród klientów.

Załóż bloga

Pisanie firmowego bloga to dobry sposób na budowanie wizerunku firmy w Internecie, a także zwiększenie ruchu na stronie czy w sklepie. W miarę jak na blogu zaczną regularnie pojawiać się ciekawe i merytoryczne treści, czytelnicy częściej będą do niego zaglądać. Jeśli firma zaprezentuje się na blogu jako profesjonalna i godna zaufania, taki wizerunek przeniesie się też na jej produkty i usługi.

Jedne firmy zlecają prowadzenie bloga swoim pracownikom, inne wynajmują do tego copywriterów. Ważne, aby tworzeniem treści zajmowała się osoba, która ma choć trochę pojęcia o danej branży, potrafi pisać poprawnie po polsku, a także znajdzie czas na prowadzenie bloga.

Sprawdź: Jak prowadzić blog firmowy – pomocna dłoń content marketingu

Pisz gościnne artykuły

Odezwij się do różych portali, serwisów i blogów tematycznych, na które zaglądają Twoi potencjalni klienci, i zaproponuj im napisanie gościnnego artykułu. Jeśli na przykład prowadzisz sklep zielarski, dobrym pomysłem może być napisanie artykułu o tanich, naturalnych zamiennikach drogich kremów. Jeśli zajmujesz się drukiem 3D dla firm, portale technologiczne mogą być zainteresowane artykułem o specyfice takiego biznesu.

W ten sposób masz szansę nie tylko dotrzeć do nowych klientów, ale też zaznaczyć swoją obecność w internecie, osiągnąć korzyści pod kątem SEO oraz zaprezentować się jako ekspert i rzetelna, godna zaufania firma. Jeśli nie masz czasu na pisanie, spróbuj wyszukiwać ciekawe artykuły oraz najświeższe informacje branżowe i komentować je, a także wysyłać swoje opinie do dziennikarzy – jest szansa, że Twój komentarz zostanie uwzględniony w publikacji.

ifirma
E-book: Mobile w małej firmie – MarketingMobilny.pl

Zadbaj o user experience

Strona sklepu internetowego musi zachęcać do zakupów – zarówno wyglądem, jak i prostotą w poruszaniu się po niej. Powinna być zaprojektowana tak, aby odpowiadała na potrzeby nie tylko sprzedawcy, ale przede wszystkim klientów. W wielu sklepach proces rejestracji jest żmudny i czasochłonny, podobnie jak procedura samych zakupów, przez co sporo klientów zniechęca się i rezygnuje. Przebrnięcie przez koszyk, wypełnienie wszystkich pól, finalizacja transakcji… Może warto to uprościć? Poeksperymentować z formami formularzy i na zasadzie testów A/B sprawdzić, które z nich są najwygodniejsze dla klientów? Albo postawić na zakupy bez rejestracji? Wdrożenie niektórych z tych zmian nie musi wymagać czasu ani specjalistycznych umiejętności. Może natomiast bardzo ułatwić klientom korzystanie z e-sklepu i znacznie zwiększyć konwersję. Szczególnie w czasach, gdy konsumenci coraz wiekszą uwagę przykładają do wygody zakupów zamiast do cen.

Sprawdź: Pierwszy sklep internetowy – o czym pamiętać?

Roznieś ulotki

Nie zamykaj się na działania offline. Zostaw ulotki w miejscach, w których spodziewasz się spotkać swoich potencjalnych klientów. Jeśli na przykład prowadzisz firmę cateringową, dobrym pomysłem może być zaniesienie ulotek do okolicznych biurowców lub klubów fitness.

Pojawiaj się na targach

Grafik przedsiębiorcy zawsze jest napięty, warto jednak wygospodarować trochę czasu na spotkania bran­żo­we, targi tematyczne i konferencje, gdzie można spotkać potencjalnych klientów i nawiązać cenne kontakty biznesowe. Rozmawiaj z ludźmi, opowiadaj o swoim biznesie, rozdawaj wizytówki, zbieraj feedback, nawiązuj znajomości i sprzedawaj. Im więcej osób dowie się o Twoim biznesie, tym lepiej.

Śledź efekty

Jeśli jednym z celów marki było zwiększenie sprzedaży pierścionków o 30% w ciągu dwóch pierwszych miesięcy, to warto przez ten czas weryfikować, jak bardzo marka zbliżyła się do realizacji tego celu – jakie kampanie generowały najwięcej sprzedaży, jakie produkty sprzedawały się najlepiej, kto tak naprawdę kupował biżuterię, skąd pojawiał się największy ruch i które działania nie przyniosły zadowalających efektów. Lepsze poznanie użytkownika i efektów to większa liczba transakcji. Dlatego warto analizować informacje, które jesteśmy w stanie zebrać i podążać za wynikami własnych badań. Można to zrobić np. przy pomocy narzędzi Google AdWords i Google Analytics. Przy pomocy Google AdWords sprawdzisz na przykład, jakie słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników, a Google Analytics pomoże Ci ocenić, które kampanie przynoszą zyski i jak planować nowe działania.

Sprawdź: AdWords i Google Analytics – jak z nich korzystać w ecommerce?

A jakie są Wasze sposoby na zwiększenie sprzedaży? Koniecznie podzielcie się w komentarzu.

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Jednolity Plik Kontrolny bez dodatkowych opłat.
  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej