Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

5 mitów SEO, w które wierzy większość z nas

Branża SEO jest jedną z najdynamiczniej się zmieniających. Rok 2014 był kolejnym, który przyniósł wiele nowości i aktualizacji w algorytmach wyszukiwania – od zmniejszenia roli słów kluczowych po eliminowanie spamu na rzecz wartościowych treści. Jednak mimo że zasady pozycjonowania stron internetowych wciąż się zmieniają, pewne mity powtarzane są od lat. Przyjrzyjmy się pięciu największym.

Oto 5 mitów SEO, w które wierzono jeszcze w 2014 roku.

MIT 1

Google Autorship zwiększa klikalność wyników wyszukiwania

W ciągu ostatnich trzech lat bardzo dużo mówiło się o wpływie Google Autorship (znaczników autorstwa) na ranking i ilość odwiedzin na stronie internetowej. Wyświetlanie się zdjęcia, imienia i nazwiska autora (dzięki profilowi w Google+) pod linkiem i opisem wyświetlanym standardowo w wynikach wyszukiwania miało wpływać pozytywnie na ilość wejść na daną stronę.

Jednak w sierpniu 2014 Google ogłosiło, że wycofuje się z tej funkcjonalności. Według Johna Muellera obecność znaczników autorstwa nie wpływała w żaden sposób na zwiększenie lub zmniejszenie klikalności oznaczonych w ten sposób wyników wyszukiwania.

W 2015 roku można więc zapomnieć o znacznikach autorstwa. To już przeszłość.

MIT 2

Słowa kluczowe na stronie muszą być dokładnie dopasowane

Wbrew pozorom Google nie stara się dopasować wpisanego w wyszukiwarkę słowa kluczowego do słów na stronach internetowych. Zamiast tego próbuje zrozumieć czego dokładnie szuka osoba wpisująca w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe, aby móc wyświetlić jej najlepsze wyniki wysokiej jakości.

W tym celu stworzył i w 2014 zaktualizował Pandę – algorytm wyszukiwania, który blokuje witryny przesycone słowami kluczowymi przed dostaniem się na najwyższe pozycje w rankingu. Nienaturalne powtarzanie słów kluczowych (także w tytułach i nagłówkach) to już przeszłość. Nadszedł czas na dobry i wartościowy Content Marketing.

Sprawdź: Jak prowadzić blog firmowy? Pomocna dłoń Content Marketingu

MIT 3

Linki są bardziej wartościowe niż treść

Content Marketing staje się najskuteczniejszą formą pozycjonowania stron internetowych. Oczywiście linki nadal są ważne – Google zaleca jednak, aby skupić się na naturalnym udostępnianiu treści przez użytkowników oraz na wartościowych i różnorodnych źródłach linków, a nie na ich ilości.

W tym celu Pingwin, algorytm „czyszczący” Google, usuwa z wyników wyszukiwania strony, które korzystają z nadmiernego nienaturalnego linkowania. W 2014 z wyszukiwarki zniknęło blisko 1/2 witryn, które za sprawą linków manipulowały rankingiem.

Na zmianach algorytmów zyskały przede wszystkim mniejsze serwisy, które dostarczają wartościowe treści, ale wcześniej nie mogły konkurować z dużymi graczami posiadającymi wielkie zaplecze SEO.

MIT 4

Meta description mają ogromny wpływ na pozycję w rankingu

Meta description jest krótkim (od 25 do 150 znaków) streszczeniem tego, co kryje się pod danym linkiem widocznym w wynikach wyszukiwania. Opis wyświetla się także podczas udostępniania odnośnika do danej strony w mediach społecznościowych.

Niektóre firmy starają się zawrzeć w nim jak najwięcej słów kluczowych, aby podnieść pozycję strony w rankingu wyszukiwania. W 2009 roku Google ogłosił, że meta description nie mają wpływu na ranking. To nie znaczy, że opis jest bezużyteczny. Na jego podstawie użytkownik może zdecydować, czy chce odwiedzić witrynę. Warto zamieścić w nim krótkie call to action.

MIT 5

W SEO chodzi o ranking

Choć pozycja strony w rankingu wyszukiwania i współczynnik klikalności są ze sobą powiązane, w pozycjonowaniu stron nie chodzi jedynie o ranking. Co więcej, wysoka pozycja w Google nie zawsze gwarantuje sukces.

Link Building, słowa kluczowe i ranking łatwo mogą odwrócić uwagę od tego, co naprawdę ważne, czyli treści. Ostatnie aktualizacje algorytmów wyszukiwania Google kładą ogromny nacisk na treści wysokiej jakości, jak najbardziej trafne i wartościowe dla użytkowników.

W 2015 roku zamiast na pogoni za rankingiem, lepiej jest więc skupić się na content marketingu. Z czasem takie rozwiązanie zagwarantuje więcej czytelników, udostępnień i ruchu na stronie, a to przełoży się na sprzedaż.

Więcej o mitach na temat SEO przeczytacie w eBooku 17 SEO Myths You Should Leave Behind in 2015 przygotowanym przez hubspot.com.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ