Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

5 pomysłów jak zdobyć przewagę konkurencyjną

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją? Czy wprowadzenie na rynek zupełnie nowatorskiego produktu to gwarancja sukcesu? Czym jeszcze możesz się wyróżnić na tle konkurencji?

Jak zdobyć przewagę nad konkurencją? To pytanie spędzają sen z powiek niejednemu przedsiębiorcy. Czy wprowadzenie na rynek nowatorskiego rozwiązania to gwarancja sukcesu nad konkurencją? Często spotykam się z taką postawą młodych przedsiębiorców: „Mój produkt jest innowacyjny – czegoś takiego jeszcze nie ma!” Właśnie: „jeszcze” – pojawienie się konkurencji jest tylko kwestią czasu. Jeśli Twój produkt jest dobry i ma potencjał, to naturalną koleją rzeczy jest to, że będziesz miał swoich naśladowców. Przyjrzyj się swojej firmie. Odkryj swoją unikalność w sposobie wytwarzania i dostarczania produktu i zbuduj na tym swoją strategię konkurencyjności.

Czym możesz się wyróżnić na tle konkurencji?

Oto kilka wskazówek:

1. Dostosuj się do klienta! Są przedsiębiorcy, którzy wytwarzają gadżety firmowe: długopisy, kubki itp. z logotypem zamawiającego. Zamówienia są tam hurtowe. Klientów indywidualnych, którzy chcieliby mieć np. ołówek ze swoim imieniem nie obsługują. Rynek jednak nie znosi próżni. Jest zapotrzebowanie – należy je zaspokoić. Powstał ogromny rynek związany ze spersonalizowanymi gadżetami dla osób indywidualnych. Od kubków ze zdjęciami, po zindywidualizowane kartki, wina, kalendarze. Zastanów się, czy i Ty nie mógłbyś dostosować się do indywidualnych potrzeb i preferencji Twojego klienta?

2. Wyróżnij się poprzez design! Jeśli masz taką możliwość – zastanów się, czy nie mógłbyś zmienić wyglądu Twoich produktów, nadać im pewnego stylu? Znawcy tematu potrafią rozpoznać, jaki projektant zaprojektował dany strój. Jednak wyróżnianie się poprzez wygląd nie jest domeną wyłącznie branży modowej. Niech za przykład posłuży choćby firma Apple. Oglądając reklamy, na których pojawia się laptop, jednym spojrzeniem można rozpoznać, czy używają Mac’a :-) Wracając do mody – ostatnio w towarzystwie furorę zrobiły kobiece spodnie moro, które zostały wykonane z… męskiej koszuli.

3. Postaw na wygodę klienta! Były takie czasy, że bilety lotnicze można było kupić tylko w biurach podróży. Klient musiał się tam przespacerować, by dokonać zakupu. Z rozwojem Internetu pojawiła się możliwość kupowania biletów on-line. Czy może być jeszcze wygodniej? Tak, jeśli dobrze wnikniesz w potrzeby klienta, który myśli: „Super, że mogę robić zakupy przez Internet, ale czy muszę tracić tyle czasu przeszukując loty na stronach tylu przewoźników?”. Z potrzeby wygody i oszczędności czasu powstały takie rozwiązania, jak wyszukiwarki lotów, porównywarki cen itd. Pomyśl, czy w swojej branży nie mógłbyś zrobić kroku naprzód, by i Twojemu klientowi było wygodniej?

4. Zwiększ dostępność swoich produktów/usług! Możesz importować towary, które do tej pory nie były dostępne w Polsce. Możesz też pójść w drugą stronę i eksportować swoje produkty. Zwróć uwagę, ile osób wyjechało za granicę. Zastanów się, czy te osoby nie mogłyby być Twoimi klientami, gdybyś tylko udostępnił im swój produkt lub usługę? Może więc filia albo partner za granicą? A może po prostu wykorzystanie możliwości Internetu – wyobraź sobie, jak rozszerzy się rynek, gdy Twoje usługi będą dostępne on-line.

5. Zmniejsz ryzyko klienta! Kupujący ryzykuje swoje pieniądze nabywając dany produkt czy usługę – nie wie, czy ten zakup spełni jego oczekiwania, rozwiąże jego problemy. Pomyśl o gwarancji, albo możliwości przetestowania produktu przed zakupem, a zyskasz ogromnego plusa u Twojego klienta.

A jaki jest Twój pomysł na zdobycie przewagi konkurencyjnej?

Trener BiznesTUBE, architekt biznesów, przedsiębiorca. Zwą mnie architektem biznesów, ponieważ specjalizuję się w budowaniu firm od podstaw oraz nową aranżacją już istniejących przedsiębiorstw. Uwielbiam inspirować i odkrywać talenty. Pomagam projektować i rozwijać biznesy oraz przekuwać pomysły w przychody. W dwóch słowach: doradzam przedsiębiorczość :-) Z zamiłowania do odkrywania nowych miejsc i kultur podróżuję po świecie, a z pasji do muzyki dodatkowo skończyłam szkołę muzyczną.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ 

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


  • Joasia

    Dokładnie. W 100% zgadzam się z autorką artykułu. Teraz mamy takie czasy, ze nasz klient nasz pan i o klienta się trzeba bić, bo konkurencja w każdej branzy duża. Trzeba być obecnym wszędzie gdzie się da, a w internecie to już konieczność. Ja na przykład współpracuje z portalem ze zniżkowymi grupowymi zakupamil. Muszę powiedzieć że to dobra reklama dla mnie. Klientów więcej a tym samym towaru schodzi więcej

Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ