Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

5 wskazówek dotyczacych prowadzenia biznesu jako freelancer

Freelancerka to coraz popularniejsza forma zarobku. Ci, którzy się na nią decydują, robią to najczęściej po to, aby uwolnić się od etatu i zacząć zarabiać na samego siebie, rozwijając przy tym swoje pasje. Jednak taki rodzaj pracy wiąże się też z nieregularnymi przypływami gotówki i walką o każde zlecenie. Podpowiadamy więc co zrobić, aby ułatwić sobie tę walkę i rozwinąć skrzydła jako freelancer.

1. To ty ustalasz ceny. Nie pytaj klientów o to, ile są w stanie ci zapłacić, bo kwota którą usłyszysz zapewne będzie znacznie poniżej twoich oczekiwań. Klienci szukają oszczędności. Nie wiedzą też, ile tak naprawdę pracy trzeba włożyć np. w stworzenie logotypu czy napisanie kilku krótkich tekstów reklamowych, dlatego przedstawiając wycenę podkreślaj korzyści, które klienci osiągną z twojej pracy, a nie to, ile stworzysz artykułów.
Jeśli jednak chciałbyś pozostać przy elastycznych stawkach, to ustal kwotę, poniżej której absolutnie nie przyjmiesz zlecenia. Twój biznes musi ci się opłacać.

2. Inwestuj w siebie. Staraj się znaleźć czas na naukę nowych umiejętności. Nie zawsze musisz inwestować w to pieniądze, ponieważ Internet pełen jest poradników, a także informacji na temat bezpłatnych szkoleń i konferencji branżowych. Musisz być na bieżąco.

3. Odpisuj na e-maile i odbieraj telefony tak szybko, jak tylko się da. Są lepsze sposoby na zamanifestowanie tego, jak bardzo jesteś w tej chwili zajęty. Zawsze możesz poinformować krótko potencjalnego klienta, że w tej chwili realizujesz już kilka dużych projektów i chętnie odezwiesz się np. za dwa tygodnie. Jeśli pozostawisz potencjalnego klienta bez kontaktu, to klient nie będzie czekał, tylko od razu pójdzie do konkurencji.

4. Utrzymuj dobre relacje nie tylko z klientami, dla których realizujesz zlecenia, ale i z osobami, które was skontaktowały. Nigdy nic nie wiadomo – pracownicy zmieniają firmy, często na lepsze, dlatego miej w zanadrzu dane kontaktowe do osób, z którymi współpracowałeś nad każdym projektem.

5. Obiecuj mniej, niż możesz zagwarantować. Jeśli uda ci się zrealizować projekt ponad to, co obiecywałeś, jesteś na wygranej pozycji. Lepiej zaskakiwać klientów pozytywnie, niż negatywnie.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ