Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

CRM dla małej firmy – do czego się przydaje?

CRM służy zarządzaniu relacjami z klientem – zarówno jako strategia, jak i jako narzędzie informatyczne, które wspomaga tę strategię. CRM jako narzędzie informatyczne ma z zasady zwiększyć produktywność firmy i skrócić czas potrzebny na obsługę kontrahentów.

Utarło się, że tylko duże firmy potrzebują systemów usprawniających pracę z klientami, ale to nieprawda – CRM przydaje się także i małym firmom. Pracownicy przychodzą i odchodzą, a wraz z nimi wiedza o konkretnych kontrahentach. System, w którym przy grupie kontrahentów można zamieszczać notatki (np. „obiecany rabat 20% na fakturę w dn. 10.06, 11.07, 11.10”), a także za sprawą dwóch kliknięć wysłać do takich klientów masową korespondencję (np. życzenia wielkanocne, podziękowania za kolejny rok współpracy) może być więc niezwykle przydatny. Takie działania mogą przełożyć się większą lojalność kontrahentów i dłuższą współpracę.

Wdrożenie systemu CRM ułatwa również zarządzanie przedsiębiorstwem. Na przykład w przypadku darmowego systemu CRM w ifirma.pl przedsiębiorca za sprawą jednego kliknięcia ma dostęp do takich funkcjonalności, jak:

  • lista kontrahentów z podziałem na aktywnych i nieaktywnych,
  • lista kontrahentów do „szybkiej faktury”,
  • wszelkie niezbędne dane na temat kontrahentów (NIP, ID, telefony, fax, e-mail, adres www., adresy korespondencyjne, numer rachunków bankowych),
  • zadania przypisane do kontrahentów z podziałem na niewykonane, wykonane częściowo, wykonane, nie dotyczy oraz anulowane,
  • należności jakie ma wobec przedsiębiorcy dany kontrahent (windykacja, unikanie transakcji z niewiarygodnymi klientami),
  • kalendarz,
  • raporty finansowe w postaci wykresów graficznych.

Co ważne, CRM znacząco ułatwia mierzenie efektów sprzedażowych. Przedsiębiorca i pracownicy w jednej chwili mogą sprawdzić aktualny poziom zakupów konkretnego kontrahenta, a także jak wyglądały jego zakupy na przestrzeni ostatnich miesięcy, i dzięki temu przygotować dla niego odpowiednią ofertę.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


  • CRM przyda się rzeczywiście praktycznie w każdej firmie, ale nie każdy CRM nadaje się do każdej firmy. Warto pomyśleć, który bardziej pasuje:

    – system dedykowany

    – wdrożenie gotowego rozwiązania

    – oprogramowanie jako usługa

    Każdy ma swoje wady i zalety.

  • Aleksandra Smolarek

    Pracuję na crm i naprawdę jest to przydatny system :) Prosty w obsłudze a przy tym ma zaawansowane funkcje. Polecam poczytać o systemie i pomyśleć o wdrożeniu crm w swojej firmie, ponieważ to usprawnia komunikację i pomaga się rozwijać :)

Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ