Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Dlaczego AdWords jest jak potencjalnie piękna kobieta?

Dotarcie z reklamą do użytkownika jest coraz trudniejsze. Nie tylko dlatego, że w reklamie wszystko już było. Współczesny człowiek nauczył się funkcjonować w chaosie informacyjnym, który bardzo skutecznie filtruje, dopuszczając do swojego umysłu tylko taką treść, którą uzna za przydatną albo przynajmniej na tyle interesującą, żeby mogła zaprzątać jego myśli przez dłuższą chwilę.
Jedną z największych zalet AdWords jest wyświetlanie reklam zainteresowanym osobom.

Właściwie nigdy nie słyszałam, żeby ktokolwiek irytował się, że musi oglądać AdWordsy. W świecie ociekającym reklamą to chyba duży komplement dla Google. AdWords to reklama pożądana, to wyświetlenie towarów i usług, których użytkownik akurat szuka i jeszcze zazwyczaj dostaje ciekawą promocję. Czy można się złościć przy takim połączeniu?

AdWords jest jak potencjalnie piękna kobieta.

Ogólny sukces modelu tej formy reklamy polega na uzależnieniu kosztów od dopasowania, co przynosi korzyści zarówno kupującym, jak i sprzedającym. W modelu CPC (cost per click) płacimy tylko za realnie pozyskane leady (zainteresowane osoby, potencjalnych klientów), które faktycznie zwróciły uwagę na nasze produkty/usługi – tym AdWords zapewnił sobie zainteresowanie reklamodawców. Użytkownikowi natomiast wyświetlane są informacje, których może szukać – mamy więc zainteresowanych odbiorców. Google pozwala w ten sposób na połączenie dwóch szukających się stron. Taka miłość od pierwszego wejrzenia się zdarza, jednak tak jak w życiu warto pomóc trochę szczęściu i popracować nad atrakcyjnością kampanii, prawda?

Milion pięknych możliwości – na czym właściwie polega sieć reklamowa?

Oprócz wyszukiwarki, Google posiada szereg innych witryn oraz współpracuje ze stronami, na których wyświetlane są reklamy. Dzięki sieci reklamowej, możemy zamieszczać wszelkie materiały (teksty, wideo, grafiki, gry) na stronach Googla (jak Gmail, Youtube) oraz współpracujących (podobno jest ich ponad milion). Oczywiście nie są to przypadkowe strony. Nasz AdWords dopasowany jest do treści witryny.

adwords sieć reklamowa

Tylko sieć reklamowa.

york

Fraza „york” ma 18 100 wyszukań, niską konkurencję, a sugerowana stawka, to 0,49 zł. Kto jednak będzie wpisywał taką frazę? Osoby, które mają takiego psa, chcą mieć takiego psa, piszą wypracowanie do szkoły o jakiejś rasie. Może istnieć 18 100 powodów, dla których użytkownik wpisał to słowo do wyszukiwarki.

Wpisując „karma dla psa” istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że to nasz potencjalny kupujący, co widać już po samej stawce i konkurencji. Fraza „karma dla psa” jest świetna do kampanii, której typ to „tylko wyniki wyszukiwania”. Potencjalnie mogący się zakochać w naszej marce klient szuka towaru, który my mamy. Przystrajamy się w odpowiednią promocję lub eksponujemy zalety (np. wysoką jakość) i odpowiadamy na jego zapytanie wpisane w wyszukiwarce pojawiając się na samym szczycie wyników wyszukiwania.

Co z klientami, którzy kupują już akcesoria dla pupili w innym sklepie i aktualnie niczego nie szukają? Co z zakupami spontanicznymi? Wykorzystajmy sieć reklamową Google. Kampania, która targetuje na fanów zwierzaków, przy odpowiednim wyborze produktów może przynieść zaskakująco dobre efekty. Warto też spędzić dłuższą chwilę i zajrzeć do ustawień zaawansowanych ustalając rozsądny harmonogram kampanii – dla przykładu strony dla hobbystów raczej nie są sprawdzane w pracy, więc unikajmy klików nastolatek, które właśnie wróciły ze szkoły i oczywiście kochają yorki. Jeżeli zależy nam na liczbie transakcji, a nie zasięgu czy innych formach trzeba stale monitorować efekty z naszej sieci. Możliwe, że kliknięcia wynikają z atrakcyjności zdjęcia, filmu, a nie z chęci nabycia produktu – warto więc sprawdzić stronę wyjścia. Nie można zapominać o optymalizacji i rezygnacji ze stron, które nie przynoszą nam pożądanego efektu.

Dlaczego sieć reklamowa się opłaca?

W Polsce wg badania IDC liczba smartfonów na koniec 2013 roku może wynieść 13,5 miliona. Do tej liczby dodać należy tablety, iPady i inne urządzenia mobilne, z których korzystają użytkownicy Internetu. Stała łączność (constant conectivity) czyli ciągła łączność z internetem jest coraz bardziej popularna dzięki odpowiedniemu podejściu do tematu operatorów telekomunikacyjnych, prześcigających się w ciekawych ofertach (zarówno urządzeń mobilnych, jak i pakietów internetowych). Klienci korzystają coraz częściej z Internetu przed zakupem (research online, purchase offline). Dobrze jest dotrzeć do nich niezależnie od tego gdzie się znajdują – i to nie tylko offline, ale także online. Skoro nasi potencjalni klienci korzystają z Internetu w telefonach, może warto użyć w kampanii naszej lokalizacji i skupić się na reklamie w aplikacjach mobilnych. Kiedy możemy sobie na to pozwolić? Kiedy mamy np. restaurację, która nie oferuje dowozu. Jeżeli chodzi o wybór operatorów – zazwyczaj nie ma sensu się ograniczać (chyba, że np. oferujemy akcesoria do telefonów jednej marki).

mobile

Miłość od pierwszego obejrzenia.

Przed erą internetu w reklamie królowały spoty telewizyjne, które pochłaniały olbrzymie budżety. Telewizja powoli oddaje swoją władzę digitalowi. Płatne i bezpłatne kanały telewizji on-line, filmy na życzenie, oglądanie bajek na tabletach w samochodzie i na kanapie przez trzylatków – nie da się ukryć, że świat się zmienia. Świat marketingu i reklamy podąża tym tropem, a wydawcy spieszą zaspokajać jego potrzeby. Rynek internetowych reklam wideo rośnie i pęcznieje. Interaktywnie.com przeprowadziło badanie, w którym pytała internautów, czy zdarzyło im się kliknąć w reklamę. Do 24 roku życia pozytywnie odpowiedziało ponad 80% badanych, a w grupach 25-60 lat ponad 70% badanych, a dodatkowych informacji o reklamowanym produkcie szukało ok. 30% badanych.

video

Google uprościł chyba do maksimum proces zakładania takiej kampanii – dodawanie wideo do naszej sieci internetowej odbywa się poprzez Youtube. Umieszczamy film standardowo w naszym kanale, dopiero później wklejamy adres URL na stronę kampanii w AdWords – i gotowe.

Jeszcze 15 minut i będzie gotowa

Treść jaką przedstawimy w filmie reklamowym może być przyczyną naszego sukcesu, ale nie tylko sam content może być stworzony kreatywnie. Marka Rexona przygotowała kilka spotów dotyczących dnia z życia kobiety aktywnej. Spoty różniły się między sobą porą dnia, w której śledziliśmy losy bohaterki. Harmonogram wyświetlania reklam dopasowany był do zawartości materiału – w godzinach porannych wyświetlał się początek dnia, w wieczornych jego zakończenie. Nie tylko profesjonalnie przygotowane materiały przewijają się przez reklamowy świat Youtube. Więc może wato pomyśleć o dodaniu do naszej kampanii czegoś nowego?

Katarzyna Jajor

Doświadczenie w marketingu internetowym zdobywała w firmie zajmującej się tworzeniem i komercjalizacją innowacyjnych technologii IT. Współpracowała z różnymi startupami, zarówno w tworzeniu strategii, jak i ich realizacji, poruszając się w obszarach brandingu i sprzedaży. Obecnie związana z performance marketingiem w e-commerce, w jednym z największych sklepów internetowych w Polsce.

Google+ 

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ