Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Dlaczego warto prowadzić profil firmy na Twitterze

Panuje u nas przekonanie, że Twitter jest trudny w obsłudze i przeznaczony głównie dla polityków oraz dziennikarzy – nic bardziej mylnego. To niesamowite narzędzie dzięki któremu każda marka może szybko i sprawnie komunikować się z fanami, dotrzeć do nowych klientów, a także monitorować branżę i konkurencję. Czy i dlaczego warto prowadzić profil firmowy na Twitterze?
Twitter na topie

Liczba użytkowników Twittera w Polsce wyniosła w 2013 roku ponad 2,7 mln i ciągle rośnie (źródło: Megapanel PBI/Gemius). Nic dziwnego: Twitter jest dziś bardzo atrakcyjną platformą wpisującą się w trendy bycia mobile, szybkiej wymiany informacji i skrótowości. W miarę rośnięcia popularności serwisu coraz więcej firm przekonuje się więc do niego – te firmy dostrzegają też jak ważna jest dzisiaj komunikacja marki z klientami.

Najważniejsze na Twitterze

A żeby marka odniosła sukces na Twitterze wcale nie musi mieć dziesiątek fanów. Wystarczy grono fanów, którzy są zaangażowani w dyskusję, chętnie odpowiadają na tweety i podają je dalej. Poza samą rozmową sposobów na prowadzenie konta na Twitterze jest wiele. Jedne firmy prowadzą na nim internetowe biura obsługi klienta, inne informują o promocjach i specjalnych ofertach, a jeszcze inne zamieszczają tam zdjęcia i ciekawostki. Grunt, aby nie zamieniać profilu na Twitterze w słup ogłoszeniowy z reklamami.

Więcej o prowadzeniu konta na tym serwisie przeczytasz tutaj: 6 wskazówek, jak prowadzić profil firmowy na Twitterze.

Trochę statystyk

Nie tak dawno Twitter postanowił zapytać 1100 małych i średnich przedsiębiorców z USA o to, czy używają tej platformy jako narzędzia biznesowego, a jeśli tak, to w jaki sposób i dlaczego. Badani podzielili się także przydatnymi wskazówkami, które na co dzień pomagają im w prowadzeniu konta firmowego (źródło: blog.twitter.com).

Blisko 3/4 badanych zgodziło się, że bycie obecnym na Twitterze jest dziś bardzo ważne: 41 proc. przedsiębiorców przyznało, że używa Twittera, aby promować swój biznes, z czego aż 70 proc. używa go codziennie.

Jednocześnie 68 proc. badanych uznało Twittera za ważne narzędzie w ich strategii marketingowej. Spośród nich aż 94 proc. uważa, że jest to najcenniejszy kanał pośród wszystkich kanałów w social media, a 74 proc. twierdzi, że czas zainwestowany w prowadzenie komunikacji za pomocą Twittera zwrócił im się.

Wśród największych zalet Twittera przedsiębiorcy wymieniają: natychmiastowy dostęp do informacji, łatwiejszy kontakt z influencerami i branżą oraz możliwość szybkiej obsługi klientów. Ponadto 9 na 10 marek uważa osoby wchodzące z nimi w interakcję na Twitterze za wartościowe dla firmy, a 67 proc. za najbardziej wartościowe uważa rekomendacje ich firmy innym użytkownikom.

Co ciekawe, ponad połowa badanych przedsiębiorców posiada prywatne konto na Twitterze i aż 85 proc. z nich stwierdziło, że prowadzenie konta prywatnego pomogło im zrozumieć w jaki sposób prowadzić konto biznesowe.

Jednak przedsiębiorcy nie używają Twittera wyłącznie do rozmowy z fanami. Serwis służy im także do przekierowywania ruchu między innymi na stronę internetową (74 proc.), blog (40 proc.) czy newsletter (17 proc.).

Ponad połowa badanych przedsiębiorców chciałaby zwiększyć swoją obecność na Twitterze. Nic dziwnego – jak widać, prowadzenie działań na Twitterze może znacząco wspomóc przedsiębiorców w budowaniu świadomości ich marki i promowaniu jej w Internecie.

Zanim jednak firma zdecyduje się na prowadzenie konta na Twitterze warto wcześniej sprawdzić, czy na Twitterze znajdują się potencjalni fani i osoby, które mogłyby być zainteresowane treściami oferowanymi przez markę. W tym celu warto posłużyć się chociażby twitterową wyszukiwarką, wpisując w nią stosowny hashtag lub frazę związaną z branżą, w której działa firma, i sprawdzić, czy na stronie wyświetlą się wartściowe wyniki.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ