Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak oszczędzać w małej firmie

Prowadzenie firmy wiąże się zarówno z możliwością zarabiania sporych pieniędzy, jak i – niestety – sporymi kosztami stałymi. Jeśli przyjrzeć im się uważniej, może się okazać, że tak naprawdę firma wiele pieniędzy wyrzuca niepotrzebnie w błoto. Zaoszczędzone pieniądze można wydać przecież na coś innego, chociażby na zakup dodatkowego, potrzebnego sprzętu.

1. Artykuły biurowe – zamiast w sklepach papierniczych korzystniej jest zaopatrywać się w hurtowniach, kupując wówczas po cenie hurtowej, a nie detalicznej. Poza tym warto uczulić pracowników na to, aby mimo wszystko oszczędzali materiały biurowe, a przede wszystkim drukowali mniej. Papier i toner do drukarek trochę kosztują.

2. Drukarka – w miarę możliwości warto przestawić się na e-faktury, dlatego dobrze jest pytać każdego nowego klienta i kontrahenta o to, czy można wystawić mu fakturę w formie elektronicznej. Ponadto mniej istotne dokumenty można drukować na papierze ekologicznym, zamiast na papierze tradycyjnym, a także stosować zamienniki do drukarek, dzięki czemu znacznie obniży się koszty druku. Sprawdź, jaką drukarkę wybrać dla małej firmy.

3. Energia elektryczna – opłaty za prąd są tymi, które najbardziej obciążają budżet niejednej firmy. Polecamy więc zamontowanie żarówek energooszczędnych, wyłączanie niepotrzebnych urządzeń pod koniec pracy i w czasie przerw (typu komputer, laptop), niezostawianie zapalonego światła w nieużywanych pomieszczeniach (tu mogą się przydać czujniki ruchu) czy niezastawianie grzejników meblami. Jeśli biuro mieści się w starym budynku, warto zainwestować trochę pieniędzy w na przykład wymianę nieszczelnych okien. Wydatek zwróci się niewyobrażalnie szybko.

4. Outsourcing – niektóre usługi warto powierzyć firmie outsourcingowej, zamiast pracownikowi na etat. Takiemu pracownikowi poza często niemałą pensją należy przecież zapewnić jeszcze szkolenia, urlopy i wziąć pod uwagę koszty ewentualnych zwolnień. Może się na przykład okazać, że firma wcale nie potrzebuje informatyka, a zamiast niego o wiele taniej i lepiej będzie jej korzystać z pogotowia informatycznego. Można również skorzystać z outsourcingu takich usług jak księgowość i rachunkowość, kadry, sprzątanie, szkolenia bhp czy nawet wysyłanie korespondencji seryjnej, jeśli co miesiąc wysyła się bardzo dużo listów.

5. Telefon – blisko 3/4 osób, które posiadają telefon na abonament nie sprawdza ofert pozostałych operatorów. Przy przedłużaniu umowy lub braniu nowego numeru na firmę warto jest dokładnie przestudiować to, co ma do zaoferowania konkurencja. Dobrze jest też pamiętać, że polski rynek to nie tylko czterej najbardziej znani operatorzy, i sprawdzić oferty operatorów wirtualnych. Często mają o wiele korzystniejsze warunki.

6. Przeczytaj też jak oszczędzać, robiąc zakupy do firmy na aukcjach komorniczych.

Oczywiście każda firma jest inna i może potrzebować zupełnie różnych rozwiązań. Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji warto więc przemyśleć dokładnie wszystkie za i przeciw, aby nie wpędzić się w niepotrzebne, dodatkowe wydatki.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ