Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 1

Wystawianie przedmiotów na Allegro może być dobrym pomysłem na biznes – od początku roku na największej platformie transakcyjnej on-line w Polsce udało się sprzedać 125 mln towarów, a serwis odwiedzało średnio aż 2,9 mln aktywnych kupujących w miesiącu. Trudno więc nie dostrzec możliwości sprzedażowych, które oferuje Allegro. Aby jednak móc z niego w pełni skorzystać, dobrze jest przyswoić sobie zasady sprzedaży i kilka pomocnych wskazówek, które przedstawimy poniżej.

W dzisiejszym Poradniku skupimy się na trzech sprawach: czym różni się konto zwykłe od konta firmowego, jak zdobyć zaufanie klienta i o czym pamiętać, tworząc ofertę sprzedaży.

1. Allegro: konto firmowe, a konto zwykłe

Oba konta różnią się od siebie zarówno specyfiką, jak i sposobem rejestracji.
W przypadku konta zwykłego wystarczy się zarejestrować i aktywować je, aby móc zacząć prowadzić sprzedaż lub kupować. Dodatkowo konto zwykłe można dzielić z małżonkiem.

Zakładając konto firmowe przedsiębiorca musi podać w formularzu rejestracji dane swojego przedsiębiorstwa, a czasem także dołączyć skany dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności. Dane będą widoczne w opisie oferty lub na stronie O mnie. Dodatkowo na koncie powinny znaleźć się m.in. takie informacje, jak informacja o tym, że kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni – z wyjątkiem sytuacji, o których mowa w art. 10 ust. 3 ust. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny – a także o miejscu i sposobie składania reklamacji. Ponadto konta firmowego nie można dzielić z małżonkiem.

Konto zwykłe aktywuje się przy pomocy osobistego rachunku bankowego, natomiast konto firmowe można założyć poprzez rachunek osobisty lub firmowy. Spółka aktywuje konto wyłącznie z rachunku bankowego.

Sprawdź nasze darmowe narzędzia dla e-commerce

2. Kwestia zaufania. Jak cię widzą…

Przed rozpoczęciem wystawiania ofert na Allegro warto zadbać o wzbudzenie zaufania u potencjalnych klientów. Na początku dobrze jest więc zająć odpowiednią nazwę konta – taką, która brzmi wiarygodnie oraz będzie pasować do wystawianych przez sprzedawcę przedmiotów (np. BeautyShop dla kosmetyków do makijażu albo Komputery24 dla sprzętu komputerowego). Allegro nie posiada ograniczeń co do ilości kont, dlatego jeśli sprzedajesz jednocześnie płyty CD oraz rowery, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyś – jeśli chcesz – założył w tym celu dwa oddzielne konta.

Stwórz stronę O mnie i zamieść na niej najważniejsze informacje:

  • dane kontaktowe – adres, telefon, e-mail, media społecznościowe,
  • kilka słów o swojej firmie – np. jak długo istnieje na rynku?,
  • metody płatności – wielu kupujących z pewnością doceni opcję płatności przy odbiorze (więcej o płatnościach w dalszej części poradnika),
  • czytelne zasady zwrotów i reklamacji (sprawdź: Ustawa o prawach konsumenta – co się zmieni?),
  • informacje dotyczące wysyłki.

Dzięki temu firma będzie wyglądać wiarygodnie.

Sporym błędem w kwestii wiarygodności, jaki można popełnić na Allegro, jest wystawianie oferty drogiego przedmiotu chwilę po pierwszym logowaniu w serwisie. Nie ma co się łudzić: nikt raczej nie kupi iPhona od niesprawdzonego sprzedawcy.
Jak temu zapobiec? Wystarczy wystawić na sprzedaż (lub kupować) tanie, drobne przedmioty i wysłać je (lub zapłacić za nie) od razu. To najszybszy sposób na zdobycie pozytywnych ocen na swoim profilu, co jest bardzo ważne, bo użytkownicy Allegro o wiele chętniej kupują towary od sprawdzonych, cieszących się dobrą opinią sprzedawców.

Informacje o sprzedającym wyświetlają się na stronie każdej oferty:

allegro komentarze

3. …tak chętnie kupują

Mamy już odpowiednią nazwę konta, stronę O mnie i odpowiednią reputację. Przyszedł czas na rozpoczęcie prawdziwej sprzedaży.

Przeglądając listę ofert, zazwyczaj zwracamy uwagę na 3 elementy: nazwę przedmiotu, miniaturę i cenę.

jak sprzedawać na allegro

Przeanalizujmy każdy z nich.

Dobry tytuł to już połowa sukcesu. Musi być konkretny, zawierać słowa kluczowe i zachęcać do kliknięcia w ofertę.
Nie pisz nigdy: ***Super tania torebka *** Hit blogerek ***. Pamiętaj, że większość osób używa wyszukiwarki, która działa na zasadzie słów kluczowych. O wiele lepszym opisem będzie zatem: Skórzana damska torebka listonoszka czarna, który zawiera dużo ważnych informacji dla szukającego. Nie musisz przy tym stosować polskich znaków – Allegro wyświetli oferty ze słowem „aktówka” nawet jeśli wyszukujący nie użył znaków diakrytycznych. Nie poprawi jednak błędów, dlatego koniecznie sprawdzaj, czy nie zrobiłeś nigdzie literówki.

Pamiętaj też, że Allegro podpowiada czasami kategorię wyszukiwanego produktu. Jeśli więc sprzedajesz na przykład zegarek marki Michael Kors, to zastanów się, czy rzeczywiście musisz dodawać do opisu słowo „zegarek”. Zaoszczędzone 7 znaków możesz przeznaczyć na coś innego.

sprzedaż internetowa

Kolejną kwestią jest zdjęcie. Oferta musi zawierać miniaturkę. Dobrze jest również dodać kilka zdjęć do opisu aukcji – warto umożliwić kupującym dokładne obejrzenie przedmiotu, szczególnie, że jest to sprzedaż na odległość. Zdjęcia powinny być więc duże i dobrej jakości. Wystrzegaj się zdjęć z Google. Zadbaj o dobre oświetlenie, a jeśli sprzedajesz przedmiot używany i ma on jakąś skazę, to pokaż ją na fotografii. Szczerość jest dziś w cenie, poza tym dzięki temu będziesz mógł uniknąć ewentualnego zwrotu towaru przez kupującego.
W razie potrzeby skorzystaj z programów graficznych. Nie chodzi o to, aby przekłamywać rzeczywistość! Sprzedając drogie towary dobrze jest jednak zadbać o to, aby zdjęcie wyglądało estetycznie: wykadrować czy wygładzić szumy. Pamiętaj, że ludzie kupują oczami i wygląd twojej oferty może zarówno zachęcić do zakupów, jak i odstraszyć potencjalnego klienta.
Może przy okazji warto byłoby pomyśleć o szablonie graficznym aukcji?

Na to, czy potencjalny klient zdecyduje się na zakup produktu decyduje także opis. Opis powinien być ciekawy i zachęcający, a przy tym posiadający wszelkie najważniejsze informacje o przedmiocie. Powinien opisywać stan techniczny i wizualny przedmiotu, a także jego wady i zalety. Dobrym rozwiązaniem jest zamieszczenie najważniejszych informacji na samym początku, a także wyboldowanie innych ważnych kwestii, które znajdą się niżej.

Opisuj produkt w superlatywach, ale jednocześnie nie zatajaj wad i nie używaj pustych słów („super”, „wygodny”, „najlepszy”). Dopasuj język do odbiorcy – jeśli sprzedajesz produkt dla nastolatków, pozwól sobie na zabawne, młodzieżowe słówka. W przypadku eleganckich skórzanych neseserów postaw na elokwencję. Postaraj się odpowiedzieć na pytania, które twoi potencjalni klienci mogliby zadać: do czego będzie im potrzebny ten produkt, czy (i w czym) jest lepszy od innych, czy dzięki niemu staną się modniejsi (zdrowsi, piękniejsi, mądrzejsi), i na jak długo będzie im służyć? Pokaż im, co zyskają, gdy zdecydują się go kupić i zawrzyj w opisie call to action.
Zanim opublikujesz ofertę, podobnie jak w przypadku tytułu oferty, koniecznie przejrzyj tekst jeszcze raz, czy nie zawiera literówek i błędów ortograficznych. Te pierwsze mogą szczególnie negatywnie odbić się na aukcjach, których opisy zawierają parametry (liczby): obwody, przebiegi, szerokości, pojemności, wysokości itd.

I na koniec: sprawdź też konkurencję. Na stronie archiwum.allegro.pl znajdziesz aukcje, które już się zakończyły. Przejrzyj oferty, które cieszyły się największym powodzeniem: przeanalizuj tytuły, przeczytaj opisy, porównaj ceny i zastanów się, co mógłbyś poprawić. Może widzisz gdzieś niezagospodarowaną niszę albo szansę na wyróżnienie się od konkurencji, np. darmową wysyłką lub dodatkowym produktem dołączanym do sprzedawanego przedmiotu?

jak sprzedawać na allegro

Warto poświęcić na to chwilę czasu, bo efekty mogą okazać się naprawdę zaskakujące.

I to tyle, jesli chodzi o pierwszą część poradnika. Przy pomocy dzisiejszego artykułu będziesz mógł z sukcesem rozpocząć zarabianie na Allegro, tworzyć lepsze tytuły aukcji, a także konstruować opisy, które sprzedają.

Jeśli masz pytania – pytaj. A może chciałbyś podzielić się z nami swoją opinią?

W następnych odcinkach m.in.: cena, wysyłka i sposoby płatności, kiedy wystawiać przedmiot, czy wybrać licytację czy Kup teraz!, a także jak zwabić klienta do kliknięcia w ofertę sprzedaży?

Przejdź do dalszej części poradnika: Jak sprzedawać na Allegro? Poradnik cz. 2

Podobne wpisy:
Zanim założysz sklep internetowy

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Jednolity Plik Kontrolny bez dodatkowych opłat.
  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej


  • Witam serdecznie. Dobry artykuł :) Ja szczególną uwagę poświęcam zdjęciom, bo jest to pierwszy krok aby Twój klient kliknął w Twoją aukcję. Dla wszystkich którzy mają problem ze zrobieniem profesjonalnych zdjęć produktów stworzyłem e-book rozwiązujący ten problem.

  • Ja patrzę jeszcze na oceny sprzedającego, ilość negatywów i zgodność przedmiotu z opisem. Zwłaszcza zgodnośc musi mieć wysokie noty, świadczy to o uczciwości sprzedającego. Warto zadbać o taką opinię.

Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZALOGUJ SIĘ