Kilka wskazówek od Facebooka, jak tworzyć skuteczne reklamy

Facebook zdobywa coraz więcej udziału w światowym rynku cyfrowej reklamy. Szacuje się, że pod koniec tego roku jego przychód z reklam ma wynieść zawrotną kwotę 11 miliardów dolarów (źródło: eMarketer). Nic więc dziwnego, że internetowy gigant robi co może, aby – przy okazji spadających zasięgów na fanpage’ach – zachęcić użytkowników i marketerów do reklamowania się w serwisie.

W ostatnim czasie wypuścił więc narzędzia takie jak sieć reklamy mobilnej Audience Network czy Facebook IQ. Dzięki pierwszemu narzędziu użytkownicy korzystający z zewnętrznych aplikacji (np. Endomondo, Spotify) będą widzieć reklamy firm, które wcześniej polubili na Facebooku. Drugie ma natomiast pomóc reklamodawcom w lepszym zrozumieniu osób korzystających z serwisu. Dodatkowo co jakiś czas publikuje w Internecie raporty z badań i artykuły z poradami, jak skutecznie reklamować się na Facebooku.

Aby pomóc reklamodawcom w tworzeniu reklam, internetowy gigant przeanalizował ponad 1500 reklam 350 marek z 18 branż, które pojawiły się na facebookowej tablicy w ciągu ostatnich dwóch lat. Głównym celem badania było sprawdzenie, jak konkretne elementy reklamy wpływają na konwersję.

Na podstawie badania ustalono 7 kluczowych elementów w reklamach:

punkt centralny – obraz ma jeden oczywisty punkt centralny
nawiązanie do marki – jak łatwo jest zidentyfikować reklamodawcę?
osobowość marki – czy wydźwięk reklamy współgra z tym, jak marka jest postrzegana przez odbiorców?
informacje – czy reklama zawiera interesujące informacje?
emocje – czy reklama budzi w odbiorcach emocje?
zauważalność – czy reklama jest w stanie przyciągnąć uwagę?
call to action – wezwanie do działania

W zależności od różnych celów reklamowych (przeczytanie artykułu, zapisanie się na newsletter, założenie konta…) różne elementy miały większe lub mniejsze znaczenie.

Cele reklamodawców Facebook podzielił na dwie główne kategorie: zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów oraz zwiększenie sprzedaży.

Największą konwersję w pierwszej kategorii odnotowały te reklamy, które zawierały konkretne informacje o produkcie i jasne wytyczne, co trzeba zrobić (kliknij i przeczytaj artykuł, kliknij i obejrzyj katalog) lub silnie nawiązywały do marki. Wysoką sprzedaż wygenerowały natomiast te reklamy, które zawierały o wiele więcej elementów na raz: informacje, emocje, zauważalność i osobowość marki.

Facebook radzi, aby postawić na różnorodność. Kampanie, które zawierały reklamy informacyjne oraz reklamy silnie nawiązujące do danej marki osiągały najlepsze wyniki.

Jaki czynnik źle wpływa na konwersję?

Internetowy gigant dostrzegł jedną wspólną cechę dla reklam, którym nie udało się wygenerować wysokiej konwersji. Zabrakło w nich… samej marki. Każda tworzona reklama musi wpisywać się w wizerunek marki – nawet, jeśli jest tymczasowa, tworzona tylko na chwilę. Jeśli marka stara się budować wizerunek radosnej i energicznej, niech jej reklamy też takie będą!
Reklamy które nie wpisywały się w wizerunek marki zanotowały słabsze wyniki, nawet jeśli zawierały logo czy wyraźnie wzywały do działania.

Jak najskuteczniej dotrzeć do klientów?

Jako przykład dobrze zrealizowanej kampanii Facebook podaje kampanię marki Bud Light z 2012 roku. Reklamy piwa nie skupiały się na bezpośrednim zaprezentowaniu produktu – zamiast tego reklamodawca postanowił lokować go w ciekawy sposób na zdjęciach, dzięki czemu kampania przyciągnęła uwagę i została zauważona. Mimo że piwo nie znajdowało się na pierwszym planie, to odbiorcy nie mieli problemu z rozpoznaniem marki, a reklamodawcy udało się zrealizować swoje cele:

screen

źródło: raport z badania Democratizing ad ratings. Using a crowd-sourced rating system to help businesses improve results

„Najlepsze reklamy informowały konsumentów o tym, o czym powinni wiedzieć – kim jest reklamodawca, co oferuje i jak można kupić ten produkt? A gdy zapewniły im tę wiedzę, popchnęły ich do odpowiedniego działania: dołączenia do listy mailingowej, zakupu produktu online lub po prostu zapamiętania marki na przyszłość” – podsumowała Neha Bhargava, badacz reklamy pracująca dla Facebooka.


Źródło:
Raport: Democratizing ad ratings. Using a crowd-sourced rating system to help businesses improve results

Sprawdź również, jakie wskazówki przygotowała dla Ciebie Monika Czaplicka:
Reklamy na Facebooku – tips and tricks
Planowanie reklam na Facebooku

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Jednolity Plik Kontrolny bez dodatkowych opłat.
  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZALOGUJ SIĘ