Jak wypromować sklep internetowy

Rozwój e-sklepów to jeden z dominujących trendów w polskim handlu. Rynek e-commerce rośnie z roku na rok i staje się coraz bardziej popularny. Co za tym idzie, powstaje coraz więcej sklepów internetowych.
Jak rozreklamować swój sklep internetowy?

1. Dodanie sklepu do internetowych porównywarek cen

Porównywarki cen cieszą się sporą popularnością w Internecie. Internauci mogą tam znaleźć produkty o najniższych cenach, produkty o najdogodniejszej lokalizacji, a także recenzje napisane przez innych internautów. Podczas wyszukiwania towarów w Internecie często najpierw trafia się na ofertę porównywarek. Warto więc pomyśleć o takim rozwiązaniu.

2. Dołączenie do dyskusji na forach internetowych

Fora internetowe są pełne pytań i dyskusji na różne tematy a wiadomość zostawiona na popularnym forum internetowym potrafi niekiedy dotrzeć nawet do kilkunastu tysięcy odbiorców. Warto udzielać się na takich forach, komentując kwestie związane z branżą i produktami, które oferuje się w swoim sklepie. Zasady są dwie – użyteczne, rzetelne komentarze i zero spamu.

3. Sprawdzenie siebie samego

Co pojawi się w wynikach wyszukiwania, jeśli do paska wyszukiwarki wpisze się nazwę swojego sklepu? Sprzedawcy internetowi czasem nawet nie wiedzą, że w Internecie znajdują się jakiekolwiek opinie na ich temat. Jeśli opinie są pozytywne, nic nie szkodzi. Gorzej, jeśli jest to krytyka. Wówczas dobrze jest spróbować zatrzeć negatywne wrażenie, nie lekceważąc tych opinii i odpowiadając na nie. To wpłynie na profesjonalny wizerunek sklepu i zaufanie klientów do niego.

4. Wykorzystanie siły social media

Sklepy internetowe mogą z sukcesem działać na platformach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, Google+, YouTube, Twitter, Snapchat, Tumblr, Pintarest czy nawet LinkedIn. Wszystko zależy jednak od tego, kim jest grupa docelowa takiego sklepu. Jeśli klientem sklepu są managerowie i księgowi, promowanie się za pomocą Snapchata może być słabym pomysłem. Użytkownicy Internetu są bardzo różni, dlatego wybrana platforma i sposób komunikacji muszą być do nich dostosowane, a przy tym powinny pasować także do samego sklepu.

Sprawdź, jak prowadzić profil firmy na Facebooku oraz na Twitterze.

5. Tworzenie newsletterów

Dobrym pomysłem jest wysyłanie zainteresowanym klientom informacji o specjalnych promocjach, ofertach miesiąca, kuponach rabatowych czy o nowych produktach. W tym celu warto uruchomić na swojej stronie newsletter. Internauci chętnie zapiszą się do listy mailingowej, jeśli otrzymają w zamian coś, co będzie dla nich przydatne. Nie warto jednak wysyłać takich newsletterów zbyt często, bo może to być potraktowane jako spam – nawet, jeśli użytkownik wyraził wcześniej zgodę na otrzymywanie informacji handlowej drogą elektroniczną.

6. Allegro i ogłoszenia internetowe

Jeśli sklep nie jest jeszcze tak popularny, a tymczasem jego oferta jest konkurencyjna, warto spróbować zamieszczać niektóre swoje produkty na portalu Allegro oraz w popularnych serwisach z ogłoszeniami internetowymi, zamieszczając tam link do e-sklepu oraz wszelkie niezbędne informacje. Dzięki temu więcej osób będzie mogło dowiedzieć się o istnieniu sklepu i zrobić w nim zakupy.

7. Adwords

Linki sponsorowane to prosty sposób na to, aby dotrzeć do wielu nowych klientów. Wystarczy, że Internauta wpisze w wyszukiwarkę frazę „bluzy sportowe”, aby na pierwszej stronie wyświetliła mu się reklama sklepu internetowego, który wybrał te słowa jako słowa kluczowe. Koszt takiej reklamy nie musi być wysoki. Co więcej reklamodawca płaci za ilość kliknięć, a nie ilość wyświetleń.

Aby sklep sprzedawał, klienci muszą wiedzieć o jego istnieniu. Im więc bardziej będzie się go promowało, tym więcej osób zacznie robić w nim zakupy. Spora rozpoznawalność przełoży się też z pewnością na większe zaufanie do marki.

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Jednolity Plik Kontrolny bez dodatkowych opłat.
  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej


  • Cassandra43

    Jeden z lepiej napisanych poradników, które czytałam na ten temat – zwięźle, ale konkretnie i wyczerpująco :) Od siebie mogę podsunąć jedynie pomysł na wykorzystanie powiadomień smsowych do newslettera. Nawet badania pokazują, że smsy są najchętniej i najczęściej wybieraną drogą komunikacji, czemu by nie wykorzystać tego w biznesie?
    Generalnie sms marketing całkiem nieźle się rozwija ostatnimi czasy. Jakie macie zdanie na ten temat?

  • AndrzejK

    Bardzo ciekawy artykuł . Z powiadomień sms nie korzystałem, natomiast bardzo skuteczne okazało się w wypromowaniu mojego sklepu internetowego kilka zabiegów marketingowych i pozycjonowanie.

Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZALOGUJ SIĘ