Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak założyć firmę sprzątającą?

Własna firma sprzątająca to popularna forma prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jednak, pomimo konkurencji, miejsca na rynku jest sporo – wciąż bowiem przybywa urzędów, placówek ochrony zdrowia i podobnych firm, które z chęcią skorzystałyby z takich usług. Jednocześnie nie brakuje też osób, które z braku chęci i czasu z chęcią zleciłyby wykonanie porządków w domu komuś z zewnątrz. Taki biznes potrafi być więc bardzo dochodowy. Jak założyć własną firmę sprzątającą?

Zanim założysz firmę

Przed założeniem jakiejkolwiek firmy dobrze jest zrobić rozeznanie na rynku i dokładnie sprawdzić zapotrzebowanie na dane usługi, a także konkurencję pod kątem cen, opinii i oferowanych usług. Analizując konkurencję warto też pamiętać o bardzo powszechnej w tej branży szarej strefie. Gdy już się to zrobi, nie pozostaje nic innego, jak przeanalizować własne możliwości i poszukać niszy – jeśli konkurencja specjalizuje się w sprzątaniu biur, to może dobrze byłoby wówczas postawić na sprzątanie domów i mieszkań?

Wbrew pozorom wariantów jest sporo, od czyszczenia biur i mieszkań po porządkowanie magazynów, czyszczenie lokalów po remontach, opiekę nad grobami i sprzątanie terenów zewnętrznych, na przykład placów, chodników i podjazdów. Przed podjęciem decyzji warto jednak to sobie dokładnie przemyśleć, ponieważ każda z tych opcji wiąże się z zapotrzebowaniem na inną liczbę pracowników, inny rodzaj sprzętu do sprzątania i z innymi zarobkami.

Sprawdź, jak napisać dobry biznesplan

Zakładanie firmy sprzątającej

Założenie firmy sprzątającej jest bardzo łatwe i nie wymaga zdobywania koncesji i zezwoleń. Wystarczy zarejestrować działalność gospodarczą, czyli:

  1. złożyć wniosek CEIDG-1 w dowolnym Urzędzie Miasta/Gminy/Dzielnicy,
  2. złożyć formularz ZUS ZUA lub ZUS ZZA w ZUSie,
  3. a także złożyć formularz VAT-R w Urzędzie Skarbowym w przypadku rejestracji do VAT.

Dodatkowo, w przypadku zatrudniania pracowników na umowę o pracę, w ciągu 14 dni od założenia firmy powinno się o tym powiadomić inspektora pracy.

Ponadto siedzibę firmy można umiejscowić we własnym mieszkaniu.

Sprawdź, jak założyć własną działalność gospodarczą.

Koszty związane z prowadzeniem firmy sprzątającej

Koszty prowadzenia takiej działalności nie powinny być duże, szczególnie w przypadku firmy jednoosobowej lub zatrudniającej kilku pracowników. Do głównych wydatków związanych z prowadzeniem firmy sprzątającej należą: zakup sprzętów i przyborów do sprzątania, dojazd do klientów, pensje dla pracowników oraz podatki; warto pamiętać także o przeznaczeniu pewnego budżetu na reklamę (ulotki, ogłoszenia w prasie), szczególnie na początku działalności. Wszystko zależy od rodzaju oferowanych usług. Na przykład w przypadku sprzątania biurowców konieczny będzie zakup profesjonalnego odkurzacza czy maszyny piorącej. Ceny takich sprzętów wahają się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych (choć na początku warto skorzystać z wypożyczalni). Natomiast w przypadku sprzątania mieszkań prawdopodobnie lwią część budżetu trzeba będzie przeznaczyć na dojazdy do klientów.

Podstawowe przybory do sprzątania, bez których ani rusz, to: ścierki, szmatki, środki czystości, mopy, rękawiczki gumowe, skrobaczki, szczotki (także do ubikacji), zmiotki, szufelki i gąbki. Dodatkowo warto pomyśleć o odzieży roboczej i dużej torbie, do której będzie można spakować wszystkie przybory.

Zysk

Zarobki z takiej działalności gospodarczej wahają się średnio od 2, 5 do nawet 10 tysięcy złotych w dużym mieście. Najwięcej zarobić można oczywiście przy współpracy z dużymi firmami, bankami i z urzędami. Dla takich firm zlecenie sprzątania firmom sprzątającym zewnętrznym jest bardzo opłacalne – po pierwsze nie muszą zatrudniać własnych sprzątaczek, a zatem płacić podatków, a po drugie mają możliwość wpisania wydatków związanych z wynajęciem firmy sprzątającej w koszty prowadzenia działalności gospodarczej.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


  • Konrad

    Fajną niszą dla firm sprzątających są też wszelkie wspólnoty mieszkaniowe. Ktoś musi sprzątać klatki schodowe / podwórka, a właściciele nie mają na to czasy i ochoty – zwłaszcza w nowym budownictwie. Prawie kazda wspólnota szuka więc firmy do sprzątania – bo taka wspólnota, nie bardzo ma możliwość zatrudnić kogoś na etacie. Pracy przy sprzataniu dużo nie ma, spokojnie można więc obsłużyć kilka budynków w okolicy – a stawki jakie sie płaci to koło 40 – 60 gr od metra mieszkania (nie duża wspólnota może mieć koło 4.000 m) – a do sprzatania tylko 4 klatki schodowe.

  • ta nisza jest już zagospodarowana, małe firemki się tłuką o wspólnoty, zaniżając stawki, po czym okazuje się, że za niską cenę nie są w stanie wysprzątać jak Pan Bóg przykazał. Żeby zarobić na klatce trzeba umieć szybko sprzątać.

  • wspólnoty mieszkaniowe to obecnie 25% ogółu wszystkich zleceń na usługi, zatem nie ma mowy o niszy. Stawki są tak niskie, że trudno oczekiwać dobrej jakości zleceń, ale jest na to sposób. Otóż mało kto wie jak można zarobić na sprzątaniu klatek

Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ