Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak założyć sklep internetowy?

Sprzedaż coraz częściej przenosi się do Internetu. Założenie e-sklepu jest świetną szansą na zwiększenie zysków, jak i zmniejszenia wydatków związanych z obsługą klienta i procesami sprzedażowymi. Założenie go wymaga jednak trochę pracy. O czym powinno się pamiętać, planując założenie sklepu internetowego?
1. Przede wszystkim pomysł

Warto dokładnie przemyśleć to, jakie produkty chce się sprzedawać. Nie wszystkie towary nadają się do sprzedaży online (mogą być zbyt problematyczne w transporcie, zbyt drogie, nieopłacalne…), a te, które się nadają nie zawsze gwarantują wysoką sprzedaż. Z jednej strony jeśli zdecydujesz się na popularne, bezpieczne produkty typu książki, odzież czy kosmetyki musisz liczyć się ze sporą konkurencją na rynku. Z drugiej strony jeśli zechcesz postawić na coś oryginalnego, nie zawsze znajdziesz na to klientów.

Zastanów się co chcesz sprzedawać, komu chcesz sprzedawać, pomyśl też nad cenami, formą dostawy, magazynem. Sprawdź, jak dużą masz konkurencję na rynku. Czy czymś możesz się wyróżnić? Jakie są twoje mocne i słabe strony na tle konkurencji?

2. Rejestracja działalności gospodarczej

Aby sklep internetowy funkcjonował legalnie, należy w tym celu założyć działalność gospodarczą. Załóż firmę z nami lub sprawdź, jak zarejestrować działalność gospodarczą.
Jeśli już prowadzisz firmę, to wystarczy, że zaktualizujesz wniosek CEIDG. Zarówno zaktualizowanie wniosku, jak i założenie firmy są bezpłatne.

3. Rejestracja domeny

Nazwa i domena sklepu internetowego powinna być prosta i łatwa do zapamiętania. Przy wyborze nazwy warto pamiętać o starym powiedzeniu „Jak cię widzą, tak cię piszą”, dlatego dobrze jest dopasować ją do charakteru oferowanych towarów. Jeśli to produkty dla młodzieży, wówczas można postawić na nowoczesną, zabawną nazwę. W przypadku luksusowych aktówek polecamy raczej nazwę, która kojarzy się na przykład z tradycją i elegancją.

Zanim jednak zdecydujesz się na konkretną nazwę, to sprawdź, czy ktoś wcześniej nie zarejestrował już takiej domeny.

4. Wybór oprogramowania

Wybór oprogramowania do sklepu internetowego jest bardzo ważną decyzją, która może zaważyć na tym, czy e-biznes się powiedzie, dlatego warto dokładnie zastanowić się nad tą kwestią i nie podejmować pochopnych decyzji.
Na rynku można znaleźć oprogramowania zarówno płatne, jak i bezpłatne. Większość płatnych rozwiązań można testować przez na przykład tydzień, aby upewnić się, czy dany program odpowiada naszym potrzebom. Można kupić gotowe oprogramowanie lub zlecić napisanie programu specjalnie dla konkretnego sklepu internetowego.

Przestudiuj więc największe e-sklepy oraz e-sklepy konkurencji i zastanów się nad funkcjami sklepu internetowego, na których najbardziej ci zależy, a następnie przetestuj oprogramowania, które są najbliższe twoim oczekiwaniom. Porównaj ceny oraz sprawdź, czy program posiada wygodny w obsłudze panel administracyjny, a także funkcje dodatkowe, takie jak na przykład serwis aukcyjny bądź moduł magazynowy.

Dobrze jest też, aby firma oferująca oprogramowanie zapewniała wsparcie techniczne konsultantów. Właściciel e-sklepu nie musi przecież znać się na takich sprawach.

Podobne wpisy: Jak zwiększyć konwersję w e-sklepie

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ