Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak założyć sklep internetowy?

Sprzedaż coraz częściej przenosi się do Internetu. Już 56% internautów robi zakupy online (źródło). Założenie e-sklepu jest więc świetną szansą na zwiększenie zysków, jak i zmniejszenia wydatków związanych z obsługą klienta i procesami sprzedażowymi. Założenie go wymaga jednak trochę pracy. O czym powinno się pamiętać, planując założenie sklepu internetowego?
 

1. Pomysł na sklep internetowy

Warto dokładnie przemyśleć to, jakie produkty chce się sprzedawać. Nie wszystkie towary nadają się do sprzedaży online (mogą być zbyt problematyczne w transporcie, zbyt drogie, nieopłacalne…), a te, które się nadają nie zawsze gwarantują wysoką sprzedaż. Z jednej strony jeśli zdecydujesz się na popularne, bezpieczne produkty typu książki, odzież czy kosmetyki musisz liczyć się ze sporą konkurencją na rynku. Z drugiej strony jeśli zechcesz postawić na coś oryginalnego, nie zawsze znajdziesz na to klientów. Wielu osobom udało się jednak połączyć pasję z biznesem i na przykład hobbystycznie dotąd wykonywana biżuteria hand-made stawała się źródłem utrzymania dzięki sprzedaży w e-sklepie. Zastanów się zatem, co chcesz sprzedawać, komu chcesz sprzedawać, pomyśl też nad cenami, formą dostawy, magazynem. Sprawdź, jak dużą masz konkurencję na rynku. Czy czymś możesz się wyróżnić? Jakie są Twoje mocne i słabe strony na tle konkurencji?  

2. Rejestracja działalności gospodarczej

Aby sklep internetowy funkcjonował legalnie, należy w tym celu założyć działalność gospodarczą. Sprawdź,  jak zarejestrować działalność gospodarczą. Jeśli już prowadzisz firmę, to wystarczy, że zaktualizujesz wniosek CEIDG. Zarówno zaktualizowanie wniosku, jak i założenie firmy są bezpłatne.  

3. Rejestracja domeny

Nazwa i domena sklepu internetowego powinna być prosta i jednocześnie chwytliwa. Przy wyborze nazwy warto pamiętać o starym powiedzeniu „Jak cię widzą, tak cię piszą”, dlatego dobrze jest dopasować ją do charakteru oferowanych towarów. Jeśli to produkty dla młodzieży, wówczas można postawić na nowoczesną, zabawną nazwę. W przypadku luksusowych aktówek polecamy raczej nazwę, która kojarzy się na przykład z tradycją i elegancją. Niewskazane są na przykład nazwy z myślnikami, cyframi czy obcojęzycznymi słowami, które będą tylko utrudniać zapamiętanie nazwy sklepu. Zanim w ogóle zdecydujesz się na konkretną nazwę, sprawdź, czy ktoś wcześniej nie zarejestrował już takiej bądź podobnej domeny.  

4. Wybór oprogramowania

Wybór oprogramowania do sklepu internetowego jest bardzo ważną decyzją, która może zaważyć na tym, czy e-biznes się powiedzie. Na rynku można znaleźć oprogramowania zarówno płatne, jak i bezpłatne. Większość płatnych rozwiązań można testować przez na przykład tydzień, aby upewnić się, czy dany program odpowiada naszym potrzebom. Zamiast korzystać z gotowej platformy, można również zlecić napisanie programu specjalnie dla konkretnego sklepu internetowego.Na rynku są też dostępne oprogramowania bezpłatne, które można pobrać i zainstalować u siebie na serwerze, a w razie potrzeby rozszerzyć o różne dodatkowe funkcje. To jednak wiąże się już z kosztami. Zdaniem specjalistów lepiej jest zainwestować w sklep oparty na własnym CMS-ie, gdyż taki lepiej wypada pod kątem pozycjonowania w Google. A chyba każdemu początkującemu przedsiębiorcy powinno zależeć na widoczności w sieci. Podsumowując, najlepiej prześledzić największe e-sklepy oraz e-sklepy konkurencji i zastanowić się nad tymi funkcjami sklepu internetowego, na których najbardziej ci zależy, a następnie przetestuj oprogramowania, które są najbliższe Twoim oczekiwaniom. Porównaj ceny oraz sprawdź, czy program posiada wygodny w obsłudze panel administracyjny, a także funkcje dodatkowe, takie jak na przykład serwis aukcyjny bądź moduł magazynowy. Dobrze jest też, aby firma oferująca oprogramowanie zapewniała wsparcie techniczne konsultantów. Właściciel e-sklepu nie musi przecież znać się na takich sprawach.

5.Jaki jest koszt założenia sklepu internetowego?

Do kosztów założenia sklepu internetowego należy wliczyć zakup domeny i serwera – roczny abonament to wydatek minimum 250 zł. Zlecenie budowy platformy sklepu internetowego to koszt nawet kilku tysięcy złotych. Jeżeli zdecydujemy się na gotowe, płatne oprogramowanie, wystarczy nam 1000 złotych. Szata graficzna e-sklepu to wydatek wahający się od kilkuset do nawet 2 tysięcy złotych – w zależności od tego, czy korzystamy z gotowej, płatnej platformy czy indywidualnego projektu grafika. Mając sklep internetowy, warto również pomyśleć o certyfikacie SSL, który zapewnia bezpieczeństwo danych przesyłanych drogą internetową, a poza tym dzięki niemu firma postrzegana jest jako wiarygodna. Można go wykupić za ok. 100 złotych. Inne koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego to m.in. działania marketingowe, które pozwolą nam pozyskać nowych klientów i sprawią, że będziemy widoczni w sieci. Średni koszt kampanii AdWords to ok. 500 zł.

Pobierz nasz darmowy e-book o prowadzeniu biznesu:

F jak firma, F jak fajne życie
Przystępny poradnik dla zakładających firmę


W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ