Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak zatrzymać przy sobie klienta

Czasem zdarza się, że firmy skupiają się na pozyskiwaniu nowych klientów, zapominając o tych, którzy już korzystają z ich usług. Tymczasem dbanie o aktualnych klientów może sprawić, że wkrótce wraz z nimi z naszych usług zaczną korzystać nowi użytkownicy: jego przyjaciele, rodzina, znajomi. Jak zatrzymać przy sobie klienta na długo? Przedstawiamy trzy uniwersalne rady.
1. Utrzymuj kontakt

Ludzie lubią czuć się potrzebnymi i docenianymi. Czasem niewiele trzeba, aby klient poczuł, że jest ważny dla twojej firmy – wystarczy e-mail z życzeniami wszystkiego dobrego z jakiejś okazji, podziękowanie za lojalność czy pytanie o to, jak mu się korzysta z usług firmy. Dzięki temu marka w prosty sposób może powiedzieć: „Zależy mi na tobie i cieszę się, że ze mną jesteś”. Kluczem jest jednak personalizacja; tak, aby klient wiedział, że ta jedna konkretna wiadomość jest wysłana tylko do niego. Chyba nikt nie lubi być traktowany jako jeden z tysiąca.

2. Dostosuj ofertę do klienta

Opłaca się dostosowywać ofertę pod klienta. Świetnym przykładem są telepolisy: fora internetowe pękają od wypowiedzi, w których internauci żalą się, że przy przedłużaniu umowy zaproponowano im np. nielimitowane rozmowy, mimo że na co dzień nigdzie nie dzwonią. Klient nie będzie cieszył się z rzeczy, które nie są mu potrzebne. Warto więc sprawdzić w jaki sposób korzysta z naszych usług, na czym może mu najbardziej zależeć i dopiero wtedy dostosować pod to swoją ofertę.

3. Pytaj

Warto pytać klientów o zdanie – nic nie daje bowiem takiej wiedzy na temat wad i zalet usługi, jak regularny feedback od jej bezpośrednich użytkowników. Dzięki temu marka wie co należy udoskonalać a z czego dobrze byłoby zrezygnować, a także zapobiec utracie klientów (czasem naprawdę wystarczy krótka ankieta). Co prawda Henry Ford powiedział kiedyś, że gdyby zapytał klientów o to czego potrzebują, wówczas usłyszałby, że potrzebują szybszego konia, więc nie pytał nikogo o opinię i wynalazł samochód – to potwierdza, że od każdej reguły istnieją wyjątki. Nie da się jednak ukryć, że marki, które liczą się z opiniami użytkowników i biorą sobie do serca ich uwagi, mogą pochwalić się sporą liczbą zadowolonych, lojalnych klientów.

Warto pielęgnować relacje z klientami. Regularny kontakt w połączeniu z dobrymi, dostosowanymi do ich potrzeb usługami może zdziałać więcej, niż niejedna reklama. Szczególnie dziś, w czasach rekomendacji. Poza tym nic nie dodaje takiej energii do prowadzenia biznesu jak świadomość tego, że nasza praca spotyka się z ciepłym, pozytywnym przyjęciem.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ