Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak zoptymalizować wygląd naszego sklepu internetowego?

Liczba sklepów internetowych w naszym kraju rośnie w zauważalnym tempie. Coraz prostsze w obsłudze oprogramowanie sprawia, że wiele sklepów stacjonarnych rozpoczyna migrację do Internetu. W dobie niemałej już konkurencji samo wkroczenie do świata e-commerce nie wystarczy by generować w pełni satysfakcjonującą nas sprzedaż. Nasz sklep internetowy to nasza wizytówka a jednocześnie miejsce, w którym klient powinien czuć się swobodnie, skupiając się tylko i wyłącznie na interesujących go produktach. W jaki więc sposób zoptymalizować nasz sklep by stanowił naturalną zachętę do dokonania zakupu?

W 2013 roku, według różnych szacunków, liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczyła 10.000, co stanowi pokaźną konkurencję w każdej praktycznie branży. Według prognoz rynek e-commerce rośnie w naszym kraju o 20% rok do roku. Coraz częściej wymusza to na właścicielach sklepów online dbałość o najmniejsze szczegóły, elementy, na które do tej pory nie zwracali większej uwagi. Kilka z nich jest na tyle istotnych, że warto przyjrzeć się im z bliższej perspektywy.

Jaki kolor może zwiększyć Twoją sprzedaż?

Psychologia koloru to temat, którym zajmuje się coraz większa część profesjonalnych marketerów. Dzisiaj sprzedaż to nie tylko produkt oraz jego cena, lecz także odczucia, jakie w trakcie procesu zakupowego jesteśmy w stanie w kliencie rozbudzić. W zależności od typu produktu, branży, jego elitarności dobrać powinniśmy odpowiednią barwę, dzięki której wzmocnimy nasz przekaz, jednocześnie dając potencjalnemu klientowi poczucie swobody oraz komfortu w trakcie dokonywania zakupów.

Jak wygląda to w praktyce? Kolor czarny zarezerwowany jest dla towarów luksusowych. Przez ludzki mózg odbierany jest jako kolor elitarny, świadczący o właściwym guście oraz poczuciu wysokiej jakości. Idealny chociażby dla sklepów z drogą biżuterią.

apart
źródło: apart.pl

Jakie uczucia budzi w nas kolor czerwony? Oczywiście namiętność, pożądanie, w skrajnych przypadkach agresywność i pewność siebie. Czy zatem zastosowalibyście ten kolor w sklepie z zabawkami?

W większości przypadków nie jesteśmy w stanie ustalić konkretnej reakcji na dany kolor przez wszystkich potencjalnych klientów, w związku z czym naszym głównym zadaniem jest unikanie kolorów negatywnych, zupełnie nie pasujących do naszej branży. Z tego też względu tak rzadko jako główny motyw stosowany jest kolor żółty, natomiast pojawia się on zazwyczaj jako element zwracający uwagę na istotną dla klienta kwestię.

Co zostawić a co usunąć w sklepie internetowym?

Nadmiar elementów w sklepie internetowym wyraźnie szkodzi. Wielokrotnie zdarzało mi się trafić na witrynę, w której liczba boksów, banerów oraz kategorii znacząco utrudniała wybór interesującego mnie produktu. Opuszczenie sklepu internetowego zajmuje zaledwie kilka sekund, co oznacza, że czas ten musimy maksymalnie wykorzystać na zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. Warto zatem uważnie przyjrzeć się własnej stronie by wyeliminować wszystkie elementy mające szansę na odwrócenie uwagi oraz… zajmujące niepotrzebnie istotne miejsce.

Jak często Wasi klienci kontaktują się za pomocą widgetu Gadu Gadu oraz Skype? W wielu sklepach elementy te nadal zajmują jakże zaszczytne miejsce u samej góry witryny. Kolejne zbędne miejsce zajmują boksy zawierające ostatnie promocje oraz najnowsze produkty, tak namiętnie dodawane przez większość właścicieli sklepów internetowych. Ich realnym minusem jest zmieniający się co kilka sekund widok produktu, przez co szansa na zainteresowanie nim potencjalnego klienta jest bliska zeru.

Co zatem warto umieścić w widocznym miejscu sklepu internetowego? Naszego klienta oprócz produktu oraz jego ceny interesują dwie istotne kwestie. Pierwszą z nich jest czas oraz koszt dostawy. Ten element warto umieścić w bardzo widocznym miejscu, szczególnie jeżeli z usługą tą wiążemy jakiekolwiek promocje. Jeżeli dostawa jest darmowa, bardzo często jest to klucz do przekonania klienta by dokonał zakupu właśnie w naszym sklepie. Druga istotna kwestia to kontakt. Jeżeli mam jakiekolwiek wątpliwości dotyczące produktu chciałbym w tej samej chwili uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Konieczność szukania numeru telefonu bądź adresu e-mail skutecznie przekona mnie do… poszukania innego sklepu.

Dlaczego opis produktu ma istotne znaczenie?

Właściciele sklepów internetowych powtarzają jeden, niezwykle istotny błąd. Zazwyczaj kopiują opis produktu ze strony hurtowni bądź producenta, nie zauważają jednak znaczącego elementu. Podobnie czynią inni działający w branży e-commerce. Kopiując opis niczym szczególnym się nie wyróżniamy. Dajemy klientowi dokładnie to samo, co widział już w kilku innych sklepach wcześniej. Jeżeli do tego nasza cena jest o kilka złotych wyższa, nie dostarczamy żadnego argumentu przemawiającego za dokonaniem zakupu właśnie u nas.

anek
źródło: swiat-zabawek24.pl

Najważniejszą cechą charakteryzującą dobry opis produktu jest zwięzłe wyjaśnienie tego dlaczego warto zainteresować się właśnie nim. To, że zabawka dla dziecka jest czerwona i plastikowa owszem, jest przydatne ale i… widoczne na pierwszy rzut oka. Jeżeli jednak poinformujemy, że kilka chwil z tą zabawką może dać dziecku wiele godzin uśmiechu i radości skutecznie zdobędziemy uwagę rodziców a więc naszych przyszłych klientów. Emocje sprzedają lepiej niż suche informacje, warto więc odrobinę przyłożyć się do tego elementu. Efekty będą zdecydowanie zauważalne.

Jak zaprojektować cały proces zakupowy?

Kiedy już uda nam się przekonać potencjalnego klienta, aby dodał wybrany produkt do koszyka pozostaje nam już tylko skutecznie przeprowadzić go przez proces zakupowy. Niestety, według różnych badań od 40 proc. do 70 proc. klientów rezygnuje z dokonania zakupu już po wybraniu odpowiedniego produktu. Powodów jest niestety kilka i wyeliminowanie chociażby części z nich zdecydowanie pomoże nam finalizować większą liczbę sprzedaży.

Nadal zbyt wiele sklepów mocno rozciąga drogę od dodania produktu do koszyka, do momentu zapłaty oraz podziękowania za zakup. Element o którym należy pamiętać to jasne poinformowanie klienta o tym ile kroków jeszcze przed nim, by w żaden sposób nie testować jego cierpliwości. Nie warto także mocno upierać się przy obowiązkowej rejestracji, szczególnie jeżeli nasza branża nie wymaga dokonywania cyklicznych zakupów tego samego typu produktów. Większość klientów zniechęci się koniecznością zakładania nowego konta w kolejnym miejscu.

Projektując sklep internetowy nie wystarczy dodać produktów, skopiować opisy ze strony producenta oraz uruchomić reklamę w Google. Dzisiaj, aby odnieść oczekiwany sukces, wymaga to od nas zdecydowanie więcej wysiłku niż jeszcze kilka lat temu. Dopracowanie wszystkich elementów wymaga testów oraz pewnego czasu, każda pozytywna zmiana powinna jednak przynieść zauważalne efekty w postaci zwiększającej się liczby sprzedaży.

Specjalista oraz pasjonat marketingu internetowego w każdej możliwej formie. Tworzy strategie promocji w Internecie dla polskich oraz światowych marek. Aktywnie doradza oraz współpracuje z początkującymi startupami. Nieprzerwanie zafascynowany branżą e-commerce oraz analityką internetową. Prelegent i szkoleniowiec, uczestnik konferencji branżowych w Polsce oraz za granicą. Jego artykuły znaleźć można m.in. w miesięczniku Marketing w Praktyce, a także internetowych magazynach.

Facebook  

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ