Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak zwiększyć konwersję w e-sklepie

Strona sklepu internetowego musi zachęcać do zakupów – zarówno wyglądem, jak i prostotą w poruszaniu się po niej. Powinna być zaprojektowana tak, aby odpowiadała na potrzeby nie tylko sprzedawcy, ale przede wszystkim klientów. Choć takie założenie wydaje się być banalnie proste, to wbrew pozorom bywa trudne w realizacji. Jak skutecznie zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?
Łatwe poruszanie się po stronie

Poruszanie się po e-sklepie powinno być szybkie i skuteczne. Gdy klient klika w button „Wysyłka”, to chce przejść do strony opisującej wysyłkę. Jeśli po drodze będzie musiał przeklikiwać kilka innych stron, np. na temat aktualnych promocji, to prędzej zrezygnuje z zakupów, niż zdecyduje się na taką wycieczkę.
Warto pomyśleć też o tak zwanej „nawigacji okruszkowej”, czyli wskazywaniu użytkownikowi jego aktualnej lokalizacji za pomocą uporządkowanych hierarchicznie hiperłączy do stron, które poprzednio odwiedził, na przykład:

Strona główna -> Odzież – > Odzież damska -> Sukienki

W ten sposób klient nie poczuje się zagubiony w serwisie i w łatwy sposób będzie mógł wrócić do strony, która go najbardziej interesuje.

Skuteczne wyszukiwanie

Jeśli wyszukiwarka nie potrafi znaleźć na stronie szukanej przez użytkownika frazy, użytkownik ma trzy wyjścia: wpisywać synonimy, samodzielnie przeklikiwać się przez kategorie lub po prostu opuścić stronę i spróbować szczęścia u konkurencji.
Dlatego warto regularnie sprawdzać statystyki wyszukiwań w e-sklepie, aby wiedzieć, które z nich generują najsłabsze wyniki/brak wyników, i zadbać o system podpowiedzi w wyszukiwarce.

Zdjęcia ładne i praktyczne

Nawet najbardziej profesjonalny layout e-sklepu nie pomoże, jeśli produkty będą opatrzone zdjęciami słabej jakości. Użytkownicy kupują oczami. Dobrze jest też pozwolić im na dokładne obejrzenie towaru: od możliwości powiększania zdjęć po zdjęcia przedmiotu z kilku różnych perspektyw.

Zakupy bez rejestracji

W wielu sklepach proces rejestracji jest żmudny i czasochłonny, podobnie jak procedura samych zakupów, przez co sporo klientów zniechęca się do i rezygnuje. Przebrnięcie przez koszyk, wypełnienie wszystkich pól, finalizacja transakcji… Może warto to uprościć? Poeksperymentować z formami formularzy i na zasadzie testów A/B sprawdzić, które z nich są najwygodniejsze dla klientów? Albo postawić na zakupy bez rejestracji?

Wdrożenie niektorych z tych zmian nie musi wymagać czasu ani specjalistycznych umiejętności. Może natomiast bardzo ułatwić klientom korzystanie z e-sklepu i znacznie zwiększyć konwersję. Szczególnie w czasach, gdy konsumenci coraz wiekszą uwagę przykładają do wygody zakupów zamiast do cen.

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ