Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Jak zwiększyć sprzedaż przed Świętami?

Sprzedajesz online zabawki dla dzieci, akcesoria dla domu, a może komputery? Chcesz, aby Twój sklep internetowy generował w okresie przedświątecznym wyższe zyski? Mamy dla Ciebie kilka podpowiedzi, jak zwiększyć sprzedaż przed Świętami.

Święta 2018 w liczbach

W sytuacji gdy Polacy z roku na rok wydają na zakupy świąteczne coraz wyższe sumy (w tym roku ma to być 1168 zł, czyli o 6% więcej niż w 2017 r.), a co drugi z nich dokona zakupów online, to warto postarać się, aby jak największa część tych środków trafiła właśnie do Twojej kasy.


źródło: Deloitte

Uwzględnij ważne dla e-commerce daty

Raport firmy Deloitte, “Zakupy świąteczne 2018”, wskazuje również okresy, kiedy Polacy planują świąteczne zakupy. Jak się okazuje, co trzeci z nich ma zamiar to zrobić do połowy grudnia.


źródło: Deloitte

Według danych z raportu 75% Polaków deklaruje zakup prezentów już w Black Friday. Oprócz Czarnego Piątku, który uznawany jest za początek przedświątecznej gorączki, można wymienić kilka innych dat, których marketingowy charakter warto wykorzystać, prowadząc sklep internetowy. Jedną z nich jest chociażby Cyber Monday (26 listopada), czyli dzień promocji w sklepach internetowych. O jakich jeszcze datach warto pamiętać?

  • Dzień Darmowej Dostawy (5 grudnia) – jeśli Twój sklep może sobie na to pozwolić, to warto, aby dołączył do takiej akcji, bo możesz w ten sposób przyciągnąć szersze grono klientów (więcej na ten temat w dalszej części artykułu).
  • Mikołajki (6 grudnia) – nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że jest to dzień, w którym nie obędzie się bez większych i mniejszych upominków. Dlatego chociażby specjalny kod rabatowy czy baner na stronie informujący o mikołajkowej obniżce może przyciągnąć uwagę odwiedzających Twój sklep internetowy.
  • Green Monday (10 grudnia) – kiedy ponad dekadę temu, w drugi poniedziałek grudnia, serwis eBay odnotował historycznie wysoką sprzedaż, zyskał z miejsca miano Green Monday. Podobno to właśnie w ten dzień konsumenci uświadamiają sobie, jak mało czasu zostało do Świąt i zaczynają szturmować sklepy w poszukiwaniu prezentów.
  • Weekend przed Świętami (15-16 grudnia) – ponad połowa Polaków (57%) kupuje prezenty na ostatnią chwilę, dlatego dla wielu sklepów internetowych apogeum sprzedaży przypaść może właśnie na ten czas.

Zadbaj o stronę internetową

Jeżeli strona Twojego sklepu internetowego nie posiada jeszcze certyfikatu SSL, gwarantującego bezpieczeństwo i wiarygodność domeny, to pomyśl o zainstalowaniu tego narzędzia. Za jego sprawą poprawisz także swoją pozycję w Google. Tym bardziej warto.

Innym ważnym aspektem jest czas ładowania się strony internetowej. Jeśli zdjęcia i treści będą długo się wczytywać, to potencjalny klient szybko przejdzie na stronę konkurencji. Warto zadbać nie tylko o szybkość strony na desktopie, ale również w wersji mobilnej. Smartfon to dla wielu osób najszybsze narzędzie do poszukiwania prezentów w wolnej chwili – podczas przerwy w pracy czy w trakcie ulicznych korkach.

Czasem nawet dodanie świątecznego akcentu do logo firmy czy zamieszczenie na stronie licznika, który będzie odmierzał czas do Świąt, może bardziej zmotywować klientów do zakupów. Co więcej, takie elementy można wstawić na stronie samodzielnie – w sieci znajdziesz instruktażowe filmy i artykuły.

Rozszerz opcje płatności i dostawy

Obroty nie każdego sklepu są na tyle wysokie, by wprowadzić darmową dostawę niezależnie od wartości zamówienia. Mimo wszystko jest kilka sposobów, by taka akcja nie uderzyła zbyt mocno po kieszeni mniejsze sklepy internetowe, a przyczyniła się jednak do wzrostu sprzedaży.

Darmową wysyłkę można na przykład ustalić od konkretnej kwoty – 50, 100 czy 150 zł lub uzależnić ją od liczby produktów znajdujących się w koszyku. Na przykład przy zakupie minimum 3 produktów, zostanie naliczona darmowa dostawa. Zamiast całkowicie darmowych kosztów przesyłki można zdecydować się tylko na jedną bezpłatną formę – np. kuriera lub dostawę do paczkomatu. I co ważne, dla wielu klientów właśnie sama forma dostawy ma znaczenie. Nie każdy może czekać w domu na kuriera lub listonosza, więc brak opcji dostawy do paczkomatu lub kiosku RUCH-u może sprawić, że klient zrezygnuje z zakupów.

Innym elementem, który może jeszcze przyciągnąć konsumentów, to forma płatności, dlatego warto zadbać, aby wśród dostępnych opcji był również system szybkich przelewów, czyli wygodny sposób dokonywania płatności online.

Zapakuj elegancko zamówienie

Wydawałoby się, że to nie opakowanie jest ważne, ale to, co się w nim znajduje. Tymczasem dla sklepów online ważny może się okazać sam sposób zapakowania zamówienia. Jeśli będzie estetyczny i oryginalny, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient będzie chciał zakup uwiecznić na zdjęciu, a następnie zamieści w social media. Darmowa reklama gotowa.

Jak w takim razie zapakować asortyment, aby cieszył oko klienta? Zamiast kartonu możesz użyć spersonalizowanego pudełka, wydrukować na kartoniku podziękowanie, wrzucić do paczki 2-3 cukierki w firmowym opakowaniu lub firmową wlepkę. Wiele zależy od charakteru branży e-commerce. Jednego na pewno trzeba unikać – oszczędzania na materiałach do wysyłki i niestarannego sposobu pakunku. Wbrew pozorom klienci zwracają uwagę na szczegóły.

Wydłuż termin zwrotu

W związku z tym, że prezenty świąteczne są wręczane zwykle 24 grudnia, a ich zakup z reguły jest znacznie wcześniejszy, to 30-dniowy termin zwrotu, a tym bardziej 14-dniowy może się okazać zbyt krótki. Dlatego wydłuż go do 60 dni i najlepiej zamieść tę informację w widocznym miejscu na stronie sklepu internetowego.

Zainwestuj w marketing internetowy

Co prawda, przedświąteczną kampanię promocyjną najlepiej planować już tuż po wakacjach, to i przy odpowiedniej mobilizacji uda się wiele wskórać w krótszym czasie. Dlatego planując przychody i wydatki Twojego sklepu internetowego przed Świętami, uwzględnij w nich również koszt działań marketingowych – reklam na Facebooku czy kampanii Google AdWords. Chociaż zdaniem wielu ekspertów najefektywniejszym sposobem pozyskiwania ruchu przed Bożym Narodzeniem jest email marketing, więc przemyśl działania z tym związane – wyślij odpowiednio wcześniej ofertę, zadbaj o właściwy szablon i poprawność zamieszczanych w e-mailu linków.


Autor: Zespół ifirma.pl


UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.
W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ