O czym musisz pamiętać zanim rozpoczniesz reklamę w Google?

Pomimo ogromnej ilości materiałów dostępnych w sieci reklama Google AdWords wciąż stanowi dla większości przedsiębiorców nie lada wyzwanie. Brak odpowiedniej wiedzy jeszcze przed startem działań promocyjnych najczęściej prowadzi do nieefektywnego spożytkowania budżetu, braku satysfakcjonujących rezultatów a w efekcie do irytacji oraz braku wiary w skuteczność tej właśnie formy reklamy. Okazuje się jednak, że powyższych objawów możemy spróbować uniknąć.
Jak wygląda Twoja strona firmowa?

Wyobraź sobie, że przechodząc ulicą w trakcie popołudniowego spaceru natrafiasz na atrakcyjną wizualnie oraz zachęcającą Cię swoim przekazem reklamę, umieszczoną gdzieś na fasadzie niewielkiego budynku. Po chwili niewątpliwego zachwytu odwiedzasz rzekomy sklep, który ku Twojemu rozczarowaniu okazuję się być nieprzystępnym, nieciekawym i niesamowicie niedostosowanym do Twoich oczekiwań miejscem. Co zawiodło?

Znaczący zapewne budżet przeznaczony na reklamę nie wystarczy, gdy miejsce do którego zapraszasz potencjalnego klienta nie jest dla niego atrakcyjne pod każdym możliwym względem. Jeżeli Twoja strona firmowa okazuje się być nieintuicyjna, nie zawiera najważniejszych dla klienta informacji oraz nie pozwala mu w prosty sposób dokonać zakupu bądź skorzystać z usługi powody braku sukcesu stają się oczywiste. Spytaj odwiedzających o opinię, sprawdź witryny konkurencji oraz najważniejsze, używaj regularnie Google Analytics, które pozwoli Ci dostosować witrynę do oczekiwanych przez Ciebie rezultatów.

Jakie efekty planujesz uzyskać?

Najczęstszą odpowiedzią na tak postawione pytanie okazuje się być… brak jasno określonych oczekiwań. Zanim przystąpimy do jakichkolwiek działań reklamowych jednym z najważniejszych elementów okazuje się wytypowanie produktów oraz usług, które są w stanie przynieść nam największy możliwy zysk. Promowanie produktów nieatrakcyjnych, z niską marżą oraz niewielkim stanem magazynowym szybko stanie się dla nas powodem do natychmiastowej zmiany strategii.

Jeżeli prowadzisz internetową drogerię, w której średnia cena produktów nie przekracza kilkunastu złotych musisz liczyć się z koniecznością dotarcia do klientów zainteresowanych zakupem większej ilości towaru. Jednocześnie promując towary ekskluzywne możliwe, że dla pełnego zwrotu kosztów poniesionych na reklamę wystarczy Ci zaledwie kilku klientów, wyłonionych z tysięcy odwiedzających Twoją witrynę.Ustalenie jasnych celów jeszcze przed startem kampanii to klucz do właściwego zaplanowania prowadzonych działań.

Najgorszym z możliwych rozwiązań jest nastawienie na maksymalną, choć w żaden sposób nieokreśloną sprzedaż. W naszej strategii zawrzeć powinniśmy dokładny poziom przychodu, który gwarantuje pokrycie wszystkich niezbędnych kosztów. Następnie każdego miesiąca naszym celem staje się jak najwcześniejsze osiągnięcie zamierzonego efektu. Przeznaczeniem działań reklamowych nie zawsze musi być sprzedaż bezpośrednia, bardzo często zależy nam bowiem na zwiększeniu ilości fanów na Facebooku, liczby subskrybentów listy adresowej czy też maksymalizacji liczby pobrań przygotowanego przez nas raportu. W zależności od wybranego celu zmieniają się bowiem narzędzia oraz sposoby dotarcia do potencjalnych odbiorców.

Jakie są największe zalety Twojej oferty?

Wysoka jakość oraz niska cena już dawno stały się sloganami, na które potencjalny klient przestał zwracać jakąkolwiek uwagę. Dzisiaj niezwykle ważnym aspektem staje się właściwe rozpoznanie jego potrzeb oraz dostosowanie oferty do szczegółowych oczekiwań. Najczęściej wyjątkowy drobiazg pozwala odróżnić nas od konkurencji, dając zauważalną przewagę w wyścigu po uwagę klienta.

Dostarczymy produkt za darmo? Udzielamy bezpłatnych porad oraz konsultacji? A może co prawda nasza cena jest wyższa niż u konkurencji ale jesteśmy w stanie zaoferować o wiele bogatszy zakres usług? Prowadząc kampanię Google AdWords otrzymujemy do dyspozycji przestrzeń reklamową zawierającą zaledwie kilkadziesiąt znaków. Masz już pomysł na to co chcesz w ten właśnie sposób przekazać?

Jak długo planujesz prowadzić działania reklamowe?

Możemy wyróżnić kilka typów przedsiębiorców. Pierwszy postanawia przeznaczyć na reklamę najmniejszy możliwy budżet tłumacząc, że co prawda posiada o wiele większe środki, lecz chce najpierw sprawdzić jakie efekty uzyska przy najniższym poziomie inwestycji. Drugi typ przedsiębiorcy podpisuje co prawda umowę z agencją na kolejnych kilka miesięcy, w niemałej zresztą kwocie, lecz posiada budżet tylko na pierwszy okres będąc pewnym, że w jego trakcie zarobi na co najmniej kilka następnych. Ostatni typ to właściciele firm, którzy rozpoczynają jakąkolwiek promocję zaledwie kilka dni przed planowanym wydarzeniem bądź rozpoczęciem promocji.

Która postawa jest tą właściwą? Jak się okazuje, żadna z nich. Planując działania reklamowe w Google przygotuj się na kilka miesięcy wytężonej pracy, optymalizacji, analizy oraz ciągłego wprowadzania zmian. Rzadko kiedy już pierwsze tygodnie są w stanie przynieść oczekiwane przez nas rezultaty. Nie wiemy w jaki sposób klienci zareagują na naszą witrynę, nie wiemy także jakie słowa kluczowe okażą się tymi najefektywniejszymi. Analiza kampanii oraz zebranych statystyk pozwoli nam więc na kolejne zmiany, których celem będzie ciągłe poprawianie uzyskiwanych rezultatów. W biznesie nie chodzi o zmniejszanie kosztów lecz maksymalizację zysków, dla których kampania Google AdWords staje się idealnym narzędziem.

Specjalista oraz pasjonat marketingu internetowego w każdej możliwej formie. Tworzy strategie promocji w Internecie dla polskich oraz światowych marek. Aktywnie doradza oraz współpracuje z początkującymi startupami. Nieprzerwanie zafascynowany branżą e-commerce oraz analityką internetową. Prelegent i szkoleniowiec, uczestnik konferencji branżowych w Polsce oraz za granicą. Jego artykuły znaleźć można m.in. w miesięczniku Marketing w Praktyce, a także internetowych magazynach.

Facebook  

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Jednolity Plik Kontrolny bez dodatkowych opłat.
  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZALOGUJ SIĘ