Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Planowanie reklam na Facebooku

Pora na kolejną porcję eksperckich porad odnośnie reklam na Facebooku. Tym razem kilka ważnych odpowiedzi na pytania: gdzie ustawiać reklamy, jak i o czym warto pamiętać.
Post, edytor reklam czy power editor?

Reklamy na Facebooku można programować w 3 miejscach: przy postach, przy pomocy edytora reklam i power editora. Zalecam korzystanie z drugiej lub trzeciej możliwości – dzięki edytowaniu większej ilości dostępnych opcji nasze reklamy będą skuteczniejsze i tańsze – sprawdzone przez wytrawnych specjalistów od reklamy. Facebook oferuje tańsze reklamy w edytorach niż jeśli ustawiasz reklamę z fanpage – sprawdz sam/a.

Grafika to podstawa

Pamiętaj, że każda reklama może mieć aż 6 różnych grafik – nie tylko uchroni to klientów przed opatrzeniem się, ale również pozwoli testować ich skuteczność, a Facebook za Ciebie wybierze, które zdjęcia przynoszą najlepsze efekty.
Akceptowalny dla Facebooka obrazek nie może mieć więcej niż 20% tekstu (w tym np. tekstu na logo). Abyś nie musiał liczyć powierzchni stworzono bardzo proste narzędzia – m. in. grid image checker, gdzie po prostu dodajesz grafikę, a system sam liczy czy mieścisz się w limicie.

I pamiętaj – fakt, że komuś się udało ominąć zasadę 20% czy ograniczenia reklamowania jakiś treści – np. seksualnych – nie oznacza wcale, że te zasady nie działają. Różne osoby sprawdzają reklamy i zdarzają się błędy. Poza tym Facebook działa na zasadzie większemu więcej wolno, więc jeśli firma wydaje wystarczająco dużo na reklamy – pewne zasady są noszone.

Pamiętaj, że połowa reklam wyświetlanych jest mobilnie – mała grafika z dużą ilością szczegółów nie jest dobrym pomysłem.

Społecznościowo

Wykorzystaj moc drzemiącą w Facebooku. Nie tylko możesz targetować reklamy na swoich fanów (aby wzmocnić przekaz czy przypominać o ofercie), ale możesz również przygotować reklamę dla znajomych Twoich fanów. Zdecydowanie łatwiej jest ludziom polubić stronę, którą w swoich ulubionych ma ktoś znajomy.

Z innych społecznościowych aspektów – staraj się wykorzystywać wiedzę, którą masz o swoich fanach – czym się interesują, jak konsumują sieć – dzięki temu możesz jeszcze lepiej targetować reklamy do kolejnych potencjalnych fanów.

Jeśli masz za dużo osób w swoim targecie skuteczność Twojej reklamy będzie niewielka. Coś dla wszystkich jest w pewnym sensie dla nikogo. Postaraj się określić dokładniej do kogo chcesz dotrzeć z reklamą i podziel swoją grupę na mniejsze.

Możesz również powoływać się na rekomendacje innych ludzi czy cytować dobre opinie. Tak, można wstawiać takie rzeczy do reklamy również.

Działaj lokalnie, myśl globalnie

Dzięki szczegółowemu targetowaniu możesz dotrzeć do osób mieszkających w Twoim mieście lub dzielnicy. Dodaj do tego np. oferty facebookowe czy aplikację i masz dobry przepis na zwiększenie sprzedaży. Pamiętaj, że od 5 listopada zmieniają się zasady w kwestii lubienia stron – nie będzie można zmuszać do polubienia przez aplikację ani oferować zniżek wzamian za zostanie fanem.

Jeśli masz newsletter – nie zastanawiaj się i wgraj listę subskrybentów do power editora. Dzięki temu możesz wzmocnić swój przekaz docierając do klientów nie tylko przez skrzynki mailowe, ale również na Facebooku.

Siła słowa

Kluczem do sukcesu, obok dobrej grafiki, jest również chwytliwe copy. Musisz zachęcić swoich widzów do akcji. Odchudź się, przejrzyj profile, zarejestruj się i wiele innych wezwań pomoże zwiększyć klikalność. Pamiętaj, żeby pisać krótko (ludzie scrollują i tylko rzucają okiem) prostym językiem, nie pozostawiającym wątpliwości co do tego, co osoba ma zrobić i co przez to osiągnie. Kliknij, aby wygrać, pobierz, aby dowiedzieć się itd. Skup się na tym co klient będzie z tego miał, a nie na samym produkcie. Jeśli zależy Ci na białych zębach, to nie będziesz się skupiać nad specyfikiem, tylko efektem.

Na Google mamy reklamy skierowaną do ludzi zainteresowanych konkretną rzeczą – wyszukują rozwiązań swoich problemów. Na Facebooku dopiero trzeba ich zainteresować.

Zadawanie pytań jest również bardzo dobrym sposobem na zaangażowanie widza. Bardzo dużo osób zadaje sobie pytania, a Ty możesz udzielić im odpowiedzi.

Najważniejsze przy reklamach to zacząć i nie bać się testować. Reklamy w starych mediach musiały być dopracowane, ponieważ gotowy materiał szedł do druku czy był emitowany i nic już się z tym nie dało zrobić – tysiące złotych było zainwestowanych w marketing. Na Facebooku możemy zmienić reklamę w dowolnym momencie i w najgorszym przypadku po prostu stracisz kilka złotych na nieefektywnych działaniach. Ale przynajmniej czegoś się nauczysz.

W branży social media działa od 8 lat. Pra­cuje dla klien­tów z róż­nych dzie­dzin, przez lata zaj­mo­wała się mar­ke­tin­giem szep­ta­nym oraz przy­go­to­wy­wa­niem stra­te­gii mar­ke­tin­go­wych. Jej debiu­tancka książka “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media” nakła­dem wydaw­nic­twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube 

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ