Power editor dla początkujących cz. 3

Dziś bardzo ważna część tworzenia reklamy – dobieranie grupy docelowej. Power editor oferuje naprawdę ciekawe rozwiązania w tej materii. Pamiętajcie, że targetowanie służy nie tylko temu, żeby docierać do określonej grupy docelowej z reklamą, ale pozwala też na wyjątkową segmentację w dalszym procesie – np. przez wykorzystanie landing page.

Po pierwsze możemy skorzystać z zapamiętanej grupy docelowej. Po drugie możemy tworzyć/wykluczać specjalne listy. Tworzymy je w zakładce Audiences.

Zapamiętana grupa docelowa, specjalna lista lub podobna lista.

Specjalna lista to możliwość stworzenia bazy z naszej bazy newsletterowej, z naszej aplikacji mobilnej, ze strony internetowej lub na podstawie naszego pliku. Może on zawierać adresy email, numery UID (indywidualne numery użytkowników Facebooka), numery telefonów lub ID z reklam mobilnych. Podobne listy można tworzyć na bazie listy, którą już mamy skupiając się na podobieństwie – mniejsza grupa, ale bardziej dopasowana – lub dotarciu – szersza grupa, mniej dopasowana.

Możemy określać również na podstawie lokalizacji (lub wykluczając) – państwa, miasta, kodu pocztowego lub stanu/prowincji. Wybierając miasto możemy określić czy chcemy samo miasto czy może przyległości – oddalone o 10, 25 lub 50 mil.

Pro tip: Spróbuj stworzyć reklamy targetowane do konkretnych np. miast, nawet jeśli masz produkt “dla wszystkich”. Klienci chętniej reagują, kiedy mają elementy świadczące o tym, że reklama jest skierowana do nich, a nie do “wszystkich”. Np. “najlepsze X w Warszawie? Nazwa Twojej firmy”. Zawsze możesz też wykorzystać grafikę związaną z daną lokalizacją.

powerEditor - konfuguracja

Pozostałe:

– wiek (13-64),
– płeć,
– język,
– związki: status związku oraz zainteresowania (orientacja),
– edukacja: poziom, obszary, szkoły lub lata ukończenia,
– praca: nazwy firm, branże lub stanowiska pracy,
– pochodzenie etniczne,
– generacja,
– rodzice,
– poglądy polityczne (tylko w Stanach),
– wydarzenia życiowe: nowa praca, związki, wyjazdy itp.

Zainteresowania

Ogromny obszar. Wpisując praktycznie dowolne zainteresowanie mamy możliwość zobaczenia ile osób wpisało je u siebie w profilu, a Facebook sam sugeruje kompatybilne kategorie.

Pro tip: zamiast wybierać ogólne kategorie jak zdrowie, staraj się tworzyć dużo reklam skierowanych do konkretnych grup, np. bieganie, dieta i medytacja – każda z tych grup powinna dostać spersonalizowany przekaz i grafiki.

reklama Power Editor

Zachowania

Opcja dostępna głównie dla amerykańskich klientów – można skorzystać z wiedzy i baz danych 3 podmiotów gromadzących informacje o użytkowaniu przez Facebookowiczów również innych stron. Dla nas dostępne są głównie podstawowe zachowania, takie jak granie w gry, dodawanie zdjęć do Facebooka, płacenie za gry na Facebooku, właściciele małych firm, czy użytkownicy konkretnych systemów operacyjnych. Poza aktywnością elektroniczną mamy też aktywność mobilną oraz podróże.

Szerokie kategorie

Jeśli ktoś lubi fanpage o jedzeniu i zapisuje się do listy z aktualizacjami szefów kuchni – szukaj go w kategorii o jedzeniu. Znów, dla nas dostępne są tylko wybrane kategorie.

power editor konfiguracja reklam

Inne strony

Możemy wybrać czy zależy nam na fanach danej strony, możemy wykluczyć fanów np. konkurencji lub wybrać fanów, którzy znajomi są fanami jakiejś strony. Wszystko po to, żeby jeszcze precyzyjniej dotrzeć do grupy docelowej.

W następnym odcinku ciekawe pomysły na to na kogo targetować swoje reklamy, żeby osiągać zadowalające wyniki.

Przejdź do kolejnej części poradnika: Power editor dla początkujących cz. 4 (ostatnia)

W branży social media działa od 8 lat. Pra­cuje dla klien­tów z róż­nych dzie­dzin, przez lata zaj­mo­wała się mar­ke­tin­giem szep­ta­nym oraz przy­go­to­wy­wa­niem stra­te­gii mar­ke­tin­go­wych. Jej debiu­tancka książka “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media” nakła­dem wydaw­nic­twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube 

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej