Power Editor dla początkujących cz. 2

Wiemy już, czym się różnią kampanie od zestawów reklam. Pora przygotować pierwszą reklamę.

Sprawdź pierwszą część poradnika: Power Editor – moc reklamy na Facebooku.

Krok II: Tworzenie reklamy

Power Editor1

W zakładce Kampanie mamy plusik po lewej stronie. Pojawi się okienko – wpisujemy nazwę naszej kampanii, wybieramy czy chcemy korzystać z systemu aukcyjnego czy ze stałej ceny oraz decydujemy jaki jest cel kampanii.

Power Editor2

System aukcyjny czy stała cena?

W pierwszym wypadku Facebook, na podstawie naszych wyborów, będzie starał się licytować cenę za reklamę. Wyobraźmy sobie, że mamy reklamodawcę A i B. Oboje docierają ze swoimi reklamami do tej samej grupy docelowej. A wybrał system aukcyjny i ustawił maksymalną stawkę za swoją reklamę na poziomie 25 groszy. B ma dwie reklamy ze stałymi cenami 15 i 30 groszy. Facebook będzie najpierw wyświetlał reklamy za 30 groszy, a kiedy skończy się budżet zacznie wyświetlać reklamy A, ale nie za 25 groszy, ale za 16, ponieważ biją się reklamy za 15 groszy od B i DO 25 groszy od A, co oznacza, że Facebook nie przekroczy tej kwoty, ale można płacić mniej.

Dostępne cele kampanii omówiłam już w poprzednim tekście. Po stworzeniu kampanii możecie także ją otagować – bardzo przydatne przy większej ilości kampanii lub obsługiwanych klientów.

Power Editor 3

W zakładce z setami wpisujemy nazwę i podpinamy set pod odpowiednią kampanię. Po zapisaniu możemy wpisać jaki mamy budżet: ustaloną dzienną stawkę, czy całościowy budżet – który możemy wykorzystać do określonego dnia lub wykorzystywać bezterminowo.

Power Editor 4

Tworzymy reklamę – wybieramy kampanię i set, nadajemy nazwę. Magia tworzenia reklamy podzielona została na 3 etapy: kreatywny, grupę docelową oraz optymalizacja i ceny.

Power Editor 5

W zakładce kreatywnej tworzymy stronę wizualną naszej reklamy – po lewej nadajemy nazwę (128 znaków), wybieramy fanpage (możemy też zmienić zakładkę, na której wylądują nasi fani – kierując ich np. do aplikacji), nagłówek (25 znaków), tekst (90 znaków), grafika, tworzenie piksela (wspominałam o nim w poprzednim tekście) oraz decydujemy czy reklama ma wyświetlać się na wszystkich urządzeniach czy np. tylko na komórkach. Po prawej stronie kreatora reklam mamy podgląd naszego dzieła (wraz z zakładkami jak wygląda na różnych urządzeniach i w różnych miejscach na Facebooku (aktualności czy prawa strona).

O grupie docelowej opowiem w następnym tekście, bo to wymaga szczegółowego wyjaśniania.

W zakładce optymalizacja i ceny mamy 3 opcje: CPC, CPM oraz zoptymalizowane CPM. Cost per click to wersja, w której płacimy za akcję w cost per thousand, czyli za tysiąc wyświetleń/akcji. W opcji zoptymalizowanych CPM mamy dużo możliwości – możemy wybrać automatyczną optymalizację lub sami decydować na jakiś wyświetleniach nam zależy: pod kliknięcia, dotarcie do 1000 osób, dotarcie do 1000 osób w kontekście społecznym (Twój znajomy polubił stronę itp.) czy akcję.
Wiem, że brzmi to groźnie, ale wyjaśnię więcej przy okazji budżetów i kwot.

W następnym tekście napiszę więcej o grupach docelowych – to jedna z ważniejszych zakładek przy tworzeniu reklamy.

Pytanie do was – czy testujecie swoje reklamy? Zmieniacie zdjęcia i opisy?

Przejdź do następnej części:
Power editor dla początkujących cz. 3

W branży social media działa od 8 lat. Pra­cuje dla klien­tów z róż­nych dzie­dzin, przez lata zaj­mo­wała się mar­ke­tin­giem szep­ta­nym oraz przy­go­to­wy­wa­niem stra­te­gii mar­ke­tin­go­wych. Jej debiu­tancka książka “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media” nakła­dem wydaw­nic­twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube 

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Jednolity Plik Kontrolny bez dodatkowych opłat.
  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZALOGUJ SIĘ