Reklamy na Facebooku – tips and tricks

Poniżej kilka ciekawych przykładów wykorzystania reklamy na Facebooku, aby nie tylko dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, ale zaskoczyć osoby dookoła nas. Dodatkowo prezentuję przykładowe grupy reklam, które można stworzyć, jeśli się ma stronę www.

1. Reklamy z okazji urodzin Twoich fanów. Zaproponuj im zniżkę, gratis albo po prostu życzenia. Targetowanie na urodziny.
2. Wzmocnienie przekazu dla fanów. Promocja, wydarzenie lub ważny komunikat. Jeśli obawiasz się, że Twoi fani nie zobaczą istotnego posta wykorzystaj reklamy. Targetowanie na własnych fanów.
3. Podziękuj pracownikom. Zaoferuj im coś specjalnego. Targetowanie na pracowników firmy albo nawet konkretnego pracownika: przez stanowisko.
4. Dotrzyj do członków swojej rodziny, przyjaciół lub swojej ukochanej. Targetowanie na konketne UID (identyfikatory) lub szczegółowe kryteria.
5. Nawiązuj relacje z ważnymi osobami. Przedstawiciele partnerów, dziennikarze lub akcjonariusze. Chwal się wynikami, informuj o ważnych sprawach i angażuj. Targetowanie na stanowiska i firmy.

Przykładowe targetowanie dla specjalisty zajmującego się social media, sprzedającego swoją ofertę przez stronę www.
Grupa 1: osoby, które odwiedziły stronę www w ciągu ostatnich 180 dni.

Wykorzystując piksel konwersji możemy ustalić wyświetlanie reklam dla osób, które odwiedziły naszą stronę www w ciągu ostatnich X dni. Ostatnie pół roku pozwala na przypomnianie o sobie odwiedzającym i zachęca ich do ponownego odwiedzenia.

Grupa 2: osoby, które odwiedziły stronę www w ciągu ostatnich 30 dni.

Reklama powinna próbować przekonać niezdecydowanych do Twojej oferty.

Grupa 3: subskrybenci newslettera

Podstawowa grupa, którą można próbować angażować w działania, przekonywać do odwiedzin czy naszych produktów. Warto wzmacniać przekaz z newslettera przez reklamy.

Grupa 4: Podobne osoby do bazy Twoich klientów

Lookalike audience umożliwia wyszukanie osób bardzo zbliżonych do Twoich klientów. Bo kto może być bardziej zainteresowany Twoimi produktami niż osoby takie jak ci, którzy z nich korzystają?

Grupa 5: Podobna grupa do Twoich odwiedzających stronę www w ciągu ostatnich 30 dni

Szukanie nowych, potencjalnych klientów to zdecydowanie ważne zadanie i dlatego warto przekierowywać nowych odwiedzających na stronę i przekonać się czy zostaną naszymi klientami.

Grupa 6: Podobna grupa jak Twoi fani

Jeśli ktoś został Twoim fanem, istnieje duża szansa, że czyta Twojego bloga czy artykuły, interesuje się Twoimi działaniami i jest, był lub będzie Twoim klientem. Pozyskiwanie kolejnych potencjalnych klientów, a na pewno fanów (którzy mogą Ci pomóc do nich dotrzeć) to świetny sposób na promocję.

Grupa 7: Targetowanie po zainteresowaniach: m.in. social media

Nie warto zamykać się tylko na swoich fanów, klientów i subskrybentów. Czasem można spróbować rozszerzyć zakres swoich odwiedzających o nowe osoby. Nigdy nie wiadomo kto może zostać Twoim nowym klientem, prawda?

Kiedy zdamy sobie sprawę, że reklama na Facebooku kosztuje zaledwie kilkadziesiąt groszy, możemy zupełnie inaczej spojrzeć na możliwość wykorzystania ich. Czy nie warto zainwestować kilkunastu/kilkudziesięciu złotych miesięcznie, żeby sprawić przyjemność swoim pracownikom, poprawić wyniki lub zaskoczyć partnerów?

W branży social media działa od 8 lat. Pra­cuje dla klien­tów z róż­nych dzie­dzin, przez lata zaj­mo­wała się mar­ke­tin­giem szep­ta­nym oraz przy­go­to­wy­wa­niem stra­te­gii mar­ke­tin­go­wych. Jej debiu­tancka książka “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media” nakła­dem wydaw­nic­twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube 

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Jednolity Plik Kontrolny bez dodatkowych opłat.
  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZALOGUJ SIĘ