Reprezentacja i reklama

Od roku 2007 wydatki na reklamę są w pełni kosztem uzyskania przychodu.

Wydatki na reklamę księgujemy w serwisie następująco:

  • koszt księgowany na podstawie faktury VAT: zakładka “Wydatki” ➡ “Dodaj wydatek” ➡ “Koszt prowadzenia firmy – faktura”,
  • koszt księgowany na podstawie innego dokumentu niż faktura VAT: zakładka “Wydatki” ➡ “Dodaj wydatek” ➡ “Koszt prowadzenia firmy – inny”.

Wydatki na reprezentację nie są uznawane za koszt

W praktyce często zachodzi trudność rozróżnienia reklamy i reprezentacji. Reklama polega na nakłanianiu do nabycia produktów podmiotu, np. poprzez akcje promocyjne, materiały reklamowe, flagi, ale także udział np. w targach, podczas których następuje bezpośredni kontakt z ewentualnym klientem i nakłanianie go do nabycia produktów. Reprezentacja zaś kształtuje wizerunek firmy w pośredni sposób.

Do typowych kosztów reprezentacji, nieuznawanych za koszt podatkowy, zaliczamy w szczególności:

  • wydatki związane z podejmowaniem kontrahentów, np. koszt noclegu, bankietów, udziału w imprezach kulturalnych i rozrywkowych, prezenty nieoznakowane trwale logiem firmy;
  • wydatki na ubiór reprezentacyjny pracowników, nieoznakowany trwale logiem firmy;
  • wydatki na organizację jubileuszu firmy;
  • wydatki na wystrój firmy i zagospodarowanie terenu wokół firmy, które odbiega od zwyczajowo przyjętego w danej branży lub okolicy.

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej