Strona firmowa przyjazna Google

Internet to ważna platforma komunikacji i sprzedaży. Coraz więcej firm zaczyna więc działać w Internecie i zakłada strony www, licząc na szybkie dotarcie ze swoim produktem do wielu klientów. Jednak samo założenie strony nie wystarczy. Trzeba jeszcze dać się znaleźć, co – w obliczu sporej konkurencji – wcale nie jest takie proste. Jak pozycjonować stronę internetową?
Poprawna prezentacja strony w wynikach wyszukiwania

Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Zadbaj o właściwy tytuł strony internetowej – zwięzły, treściwy, zawierający słowa kluczowe (najpierw słowa kluczowe, potem nazwa firmy) i opisujący jasno to, co można znaleźć na stronie. Uzupełnij też metatagi o krótkie opisy, które podsumują zawartość strony internetowej. Wpłynie to zarówno na pozycję strony w wyszukiwarce, jak i ułatwi poszukiwanie treści Internautom.

Przejrzysta hierarchia strony internetowej

Hierarchia znaczników na stronie internetowej powinna być przejrzysta. Chodzi o znaczniki h1, h2, h3… Najważniejsze słowa należy umieszczać w znacznikach stojących najwyżej w hierarchii. Główny tytuł powinien więc znaleźć się w znaczniku h1, a mniej ważne treści typu śródtytuły np. w znaczniku h4. Resztę treści można umieścić w paragrafach.

Aktualne, unikalne treści

Google wysoko pozycjonuje strony, na których znajdują się unikalne treści i analogicznie obniża pozycję tych stron, które kopiują content z innych serwisów. Dobrze jest więc umieszczać na stronie firmy oryginalne, samodzielnie stworzone (lub zlecone) teksty. Warto robić to co najmniej raz w miesiącu – wyszukiwarka Google odwiedza co jakiś czas witryny i sprawdza zamieszczone na niej treści.

Uruchom więc blog lub forum, w którym będziesz publikować ciekawe informacje na temat twoich produktów lub branży. Możesz też stworzyć FAQ. Dzięki temu twoja strona zapełni się słowami kluczowymi, co również dobrze wpłynie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie

Warto linkować wewnątrz i na zewnątrz serwisu, bo bardzo dobrze wpływa to na indeksację. Przy publikowaniu treści na stronie wklejaj odnośniki do innych powiązanych tematycznie tekstów w witrynie i linkuj z podstrony na podstronę. Postaraj się o zamieszczenie linków do twojej strony na blogach, portalach i profilach społecznościowych powiązanych tematycznie z twoją stroną. Im więcej wartościowych linków, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce.

W pogoni za optymalizacją strony pod kątem pozycji w wyszukiwarce Google nie powinno się jednak zapominać o jej użytkownikach. Ostatecznie przecież to dla nich tworzona jest strona internetowa, i to im ma ona służyć.

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Jednolity Plik Kontrolny bez dodatkowych opłat.
  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZALOGUJ SIĘ