wideo marketing,
marketing w internecie,
content marketing,
reklama online,
reklama w internecie,
skuteczna reklama w internecie,
reklama internetowa,
marketing internetowy,

Wideo marketing dla małych i średnich firm

Na znaczeniu w marketingu internetowym zyskuje coraz bardziej wideo marketing. Sztuka tworzenia treści ruchomych to już nie tylko domena Youtube, ale większości portali społecznościowych. Ale jak produkować filmy, mając mały budżet albo nie mając na to w ogóle pieniędzy?

Najlepiej zalety wideo marketingu przedstawi… film o ruchomych obrazach dla biznesu:

Najpierw głowa

Zanim cokolwiek nakręcimy trzeba popracować nad koncepcyjna częścią przedsięwzięcia. Warto wiedzieć czy planujemy jeden czy więcej filmów. Jeśli więcej jakie zależności (o ile w ogóle) będą między nimi występować. Warto też pomyśleć strategicznie: po co nam film, do kogo jest skierowany i co chcemy nim przekazać. Na podstawie tych informacji możemy przygotować zarys scenariusza.

Nie musi być drogo, ale musi być z pomysłem

Wystarczy sensowna jakość filmu, żeby z dobrym pomysłem moc go ograć w marketingu. Nawet najlepszy sprzęt i super montaż nie uratują produkcji, która jest nudna, nieciekawa albo niedostosowana do osób, które będą ja oglądać. Bardziej niż częścią techniczną martw się czy wideo ma coś do przekazania.

Narzędzia do wideo

Do tworzenia wideo

    Powtoon – przeciągaj gotowe elementy i animacje, podkładaj dźwięk, zmieniaj parametry. Publikuj m.in. na YouTube. Darmowa wersja pokazuje logo firmy, nie ma ograniczeń, tylko wybrane biblioteki elementów. Można też wykorzystywać do tworzenia prezentacji.

    Chcesz stworzyć coś na YouTube? Zajrzyj do zakładki creators, gdzie znajdziesz narzędzia, a także rady od mistrzów tworzenia filmów.

Montaż

    Jeśli masz Windowsa to masz też program, który się nazywa Movie Maker. Wgrywasz filmy i możesz je przycinać, edytować i podkładać muzykę. Operujesz na klockach, nie musisz mieć więc wiedzy o montażu.

    Wax 2.0e – ten prosty program (będący zarówno samodzielnym tworem jak i dodatkiem do znanych programów do edycji filmów) to darmowe rozwiązanie dla tych, którzy chcą czegoś bardziej zaawansowanego niż Movie Maker. Doceniany przez tysiące internautów.

    A może montaż przez komórkę? Na Android znajdziecie darmowy VideoShow: Movie maker &editor. Applowcy mogą wybrać Video Star.

Twórz wideo ze zdjęć

    Magisto – wybierasz krótki filmik lub np. 5 zdjęć, dodajesz muzykę oraz efekty i gotowe.

    Magisto shot – animuje wybrane zdjęcie dodając silne efekty i muzykę.

Mobilne wideo rządzi

Wiesz czym nakręcony był najpopularniejszy film na kanale Beyonce? Jej iPhonem. Wiele produkcji, które możemy obejrzeć w sieci to materiały kręcone telefonami, które nie dostarczają mega jakości. Można też wykorzystywać aparaty fotograficzne albo dowolne inne urządzenie. Dopóki obraz nie jest zbyt ziarnisty, a ręka nie trzęsie się nam jak przy siedzeniu na pralce podczas wirówki – taka jakość powinna wystarczyć.

Treść

O czym możesz tworzyć filmy? Ogranicza Cię wyobraźnia. Jeśli brakuje Ci jednak punktu zaczepienia, możesz skorzystać z podpowiedzi. Popularne są filmy o produktach, np. demo prezentujące możliwości albo wykorzystanie. Innym filmikiem z produktem lub usługa jest tutorial, czyli sfilmowana instrukcja obsługi. Masz eksperta albo kogoś ciekawego do rozmowy? Przeprowadź wywiad. Możesz skorzystać z Google Hangout lub Skype’a. Na filmie możesz też przedstawić swoją firmę, pracowników lub kulturę wewnątrzorganizacyjna. To ciekawy sposób składania życzeń, przekazywania ważnych informacji albo opowiadania (storytelling). Korzystając z narzędzi do livestreamingu (np. Livestream) możemy pokazywać na bieżąco nasze konferencje, prelekcję czy spotkania, a potem taki materiał zmontować i opublikować. Wideo często wykorzystywane jest też w e-learningu. To nie tylko narzędzie wizerunkowe, ale też sprzedażowe. W końcu niejedna reklama to film.

Niestandardowe pomysły to wykorzystanie wideo w rekrutacji – kandydaci się nagrywają, komunikacji wewnątrzfirmowej (wideo w newsletterach filmowych) czy nawet zarządzaniu kryzysem w social media (wypowiedź zamiast oświadczenia).

Obejrzyj dwa przykłady fajnego wideo marketingu:

1. Przykład jak firma pozycjonerska edukuje klientów, sprzedaje swoje usługi:


2. Jeden ze słynniejszych filmików firmy Nike – nakręcony często z ręki prostym aparatem:


Youtube czy Facebook

Jeśli prowadzisz fanpage warto zastanowić się czy utworzenie kanału Youtube ma sens. Z jednaj strony masz nowy kanał, przez który możesz uzyskać nowych odbiorców, z drugiej linki do Youtube mają mniejsze zasięgi i generują mniejsze zaangażowanie niż natywne materiały na Facebooku. Warto więc zastanowić się czy filmów będzie więcej czy raczej kilka. W drugim wypadku można zostać przy samym portalu Marka.

Z doświadczenia wiem, że przygotowanie filmu nie zajmuje tyle czasu, ile by się mogło wydawać. Wykorzystuje swoje produkcję zarówno jako treści na stronę, kanały komunikacji, wizualizacje do prezentacji, ale także jako narzędzia autoprezentacji: zapowiedzi wydarzeń, Livestream z darmowych wystąpień czy podsumowanie moich badań. Ich produkcje to też świetna zabawa :)

Nie wszystkie produkcje można zrobić w zaciszu własnego biura, ale jest wiele firm i ekspertów, którzy za rozsądną kwotę mogą wam pomóc. Ceny filmu wahają się od kilkuset złotych do kilkunastu tysięcy, w zależności od długości, pracy włożonej itd. Możecie również zaprosić do współpracy firmę, jeśli chcecie stworzyć animowany film. O zaletach tego rozwiązania opowie inna produkcja wideo:


Wideo marketing na pewno będzie zyskiwał na znaczeniu w ciągu najbliższych lat, warto już teraz się przygotować i włączyć w ten nurt. Im wcześniej, tym lepiej.

W branży social media działa od 8 lat. Pra­cuje dla klien­tów z róż­nych dzie­dzin, przez lata zaj­mo­wała się mar­ke­tin­giem szep­ta­nym oraz przy­go­to­wy­wa­niem stra­te­gii mar­ke­tin­go­wych. Jej debiu­tancka książka “Zarzą­dza­nie kry­zy­sem w social media” nakła­dem wydaw­nic­twa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.

Facebook Twitter LinkedIn Google+ YouTube 

Biuro rachunkowe
już od 89zł/mc.

  • Pełna odpowiedzialność za prowadzoną dokumentację.
  • Wygodne formy dostarczania dokumentów (online, poczta, kurier)

dowiedz się więcej