Biuro Rachunkowe

od 89 zł miesięcznie

  • Obsługa JPK – bez dopłat.
  • Pełna odpowiedzialność za dokumentację.
  • Wygodne dostarczanie dokumentów.

PORÓWNAJ CENY

Zleć swoją księgowość

Własny biznes – 4 błędy, które mogą cię drogo kosztować

Wszyscy znamy przysłowie „mądry Polak po szkodzie”. I mimo że z każdej porażki można wyciągnąć lekcję na przyszłość, to jednak porażka zawsze jest porażką. A ta, szczególnie w biznesie, potrafi być dotkliwa w konsekwencjach. Podpowiadamy więc o czym warto pomyśleć przy prowadzeniu biznesu, aby zminimalizować ryzyko niepowodzenia.

1. Brak planu awaryjnego

Planując biznes warto opracować plan awaryjny na wypadek gdyby firma przestała prosperować lub gdyby w firmie zaistniała sytuacja, która uniemożliwiałaby jej sprawne działanie. Dobrze jest zastanowić się nad tym, jakie rodzaje ryzyka występują w danej firmie i branży – zarówno pod kątem prawnym, finansowym, jak i w kwestii zarządzania. Oczywiście nie da się przewidzieć wszystkiego, jednak pewne rzeczy już tak, chociażby awarię komputera w pracowni graficznej. Mając gotowy plan przedsiębiorca będzie mógł od razu rozpocząć konkretne działania, zamiast tracić czas na zastanawianie się, jak naprawić daną sytuację.

2. Brak badań

Jednym z największych błędów, jakie może popełnić przedsiębiorca rozpoczynający własny biznes jest niezbadanie branży, w której chce działać. Przed wystartowaniem dobrze jest zweryfikować konkurencję, to czy na rynku jest popyt na dane towary/usługi, jaki trzeba mieć budżet na start, kiedy mniej więcej firma zaczynie na siebie zarabiać i tak dalej. Dziś to nietrudne – internet pełen jest pomocnych treści, z których warto korzystać. Kilka godzin pracy może pozwolić uniknąć sporego rozczarowania.

3. Zbyt szybkie rozszerzanie marki

Gdy startup już na początku odnosi spory sukces, łatwo wówczas zachłysnąć się entuzjazmem, i podjąć decyzję o wprowadzeniu dodatkowych usług, funkcji czy o poszerzeniu asortymentu. Tymczasem może się okazać, że takie rozwiązanie okaże się zbyt trudne do wdrożenia, może utrudnić zarządzanie marką, przytłoczy pracowników lub przełoży się negatywnie na opinię klientów. Dobrze więc podchodzić do takich decyzji z głową i rozszerzać markę stopniowo, upewniwszy się wcześniej, czy firma jest na to gotowa.

4. Lekceważenie SEO

SEO to aktualnie pojęcie, które powinien znać każdy przedsiębiorca. Sama strona internetowa nie wystarczy do tego, aby zarabiać. Stronie potrzebny jest ruch, czyli klienci, którzy będą na tę stronę wchodzić. W tym celu warto ułatwić im to zadanie i zadbać o dobrą pozycję w wyszukiwarce – tak, aby konkretna strona internetowa była pierwszą, na którą użytkownik trafi podczas wyszukiwania informacji związanych z daną branżą, towarem lub usługą. Dobrze przeprowadzone SEO zagwarantuje zwiększenie widoczności serwisu, a także świadomości marki wśród klientów.

Trzeba przy tym mieć na uwadze, że o badania, SEO, opracowywanie planów awaryjnych i rozważne rozszerzanie marki należy dbać przez cały czas, nie tylko na początku. Dopasowywanie się do zmieniających się warunków prowadzenia biznesu może znacząco zminimalizować ryzyko niepowodzenia.

Podobne wpisy: Porady dla początkujących startupowców

W ifirma.pl
pełna obsługaJPK

Nowy rok, nowe obowiązki dla przedsiębiorców.

Poznaj zmiany podatkowe w 2018 r.:

Nie czekaj na ostatnią chwilę.

przeczytaj nasz poradnik


Sprawdź ofertę,
którą mamy dla Ciebie

Biuro Rachunkowe

89zł/mc

ZAREJESTRUJ SIĘ